Szarpanie auta podczas jazdy. Zgasł i nie chce odpalić?? silnik 1,8
Strona 1 z 1
Witam tak jak w temacie auto podczas jazdy zaczęło szarpać później zgasło i nie chce odpalić.
Co może być przyczyną?? Sory że pisze ale przed chwila miałem tą sytuacje, sprawa bardzo pilna !
Dodam że paliwo w baku jest, akumulator się rozładował próbowałem odpalić za pomocą kabli od drugiego akumulatora ale też nic. Zauważyłem że jest duże obciążenie bo aż drugie auto przygasało.Podczas tych poszarpywań zaczęła się świecić kontrolka TPS, nie wiem czy ma to jakiś związek z ta awarią. Proszę doradźcie mi od czego mam zacząć szukać usterki.
Pozdrawiam
Co może być przyczyną?? Sory że pisze ale przed chwila miałem tą sytuacje, sprawa bardzo pilna !
Dodam że paliwo w baku jest, akumulator się rozładował próbowałem odpalić za pomocą kabli od drugiego akumulatora ale też nic. Zauważyłem że jest duże obciążenie bo aż drugie auto przygasało.Podczas tych poszarpywań zaczęła się świecić kontrolka TPS, nie wiem czy ma to jakiś związek z ta awarią. Proszę doradźcie mi od czego mam zacząć szukać usterki.
Pozdrawiam
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
Witam zrobiłem odczyt błędów może ktoś mi pomóc je rozszyfrować
załączam link do filmiku sory za jakość ale kręcone tel. i jeszcze bateria zaczęła mi padać więc trochę przycina
http://www.youtube.com/watch?v=GOAhtE7S ... e=youtu.be
Czekam na pomoc
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=GOAhtE7S ... e=youtu.be
Czekam na pomoc
pozdro
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
błąd 13 czyli czujnik ABS tylny lewy... ale co to ma do szarpania?
sprawdzałeś błędy abs-u czy silnika bo nie czegoś kumam ? jakim sposobem ?
błędy silnika
1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora lub B+ i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną.
2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą GND
3. Włączyć zapłon.
4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów.
5. Test zakończony.
ABS
Odczytywanie kodów diagnostycznych DTC:
1. GND (ziemia) połączyć z TBS we wtyku diagnostycznym.
2. Włączyć zapłon.
3. Zanim zostaną wyświetlone kody diagnostyczne DTC zapala się na ok. 3 sekundy lampka błędów na tablicy przyrządów.
4. Kody diagnostyczne DTC są wyświetlane za pomocą lampki błędów na tablicy przyrządów.
5. Test zakończony.
Odczytywanie kodów diagnostycznych DTC za pomocą diodowej lampki kontrolnej.
1. GND (ziemia) połączyć z TBS we wtyku diagnostycznym.
2. Zacisk bieguna ujemnego diodowej lampki kontrolnej połączyć z kołkiem FBS wtyku diagnostycznego.
3. Zacisk bieguna dodatniego diodowej lampki kontrolnej połączyć z akumulatorem.
4. Włączyć zapłon.
5. Zanim zostaną wyświetlone kody diagnostyczne DTC zapala się na ok. 3 sekundy diodowa lampka kontrolna na tablicy przyrządów.
6. Kody diagnostyczne DTC są wyświetlane za pomocą diodowej lampki kontrolnej.
7. Test zakończony.

błędy silnika
1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora lub B+ i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną.
2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą GND
3. Włączyć zapłon.
4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów.
5. Test zakończony.
ABS
Odczytywanie kodów diagnostycznych DTC:
1. GND (ziemia) połączyć z TBS we wtyku diagnostycznym.
2. Włączyć zapłon.
3. Zanim zostaną wyświetlone kody diagnostyczne DTC zapala się na ok. 3 sekundy lampka błędów na tablicy przyrządów.
4. Kody diagnostyczne DTC są wyświetlane za pomocą lampki błędów na tablicy przyrządów.
5. Test zakończony.
Odczytywanie kodów diagnostycznych DTC za pomocą diodowej lampki kontrolnej.
1. GND (ziemia) połączyć z TBS we wtyku diagnostycznym.
2. Zacisk bieguna ujemnego diodowej lampki kontrolnej połączyć z kołkiem FBS wtyku diagnostycznego.
3. Zacisk bieguna dodatniego diodowej lampki kontrolnej połączyć z akumulatorem.
4. Włączyć zapłon.
5. Zanim zostaną wyświetlone kody diagnostyczne DTC zapala się na ok. 3 sekundy diodowa lampka kontrolna na tablicy przyrządów.
6. Kody diagnostyczne DTC są wyświetlane za pomocą diodowej lampki kontrolnej.
7. Test zakończony.

xedos1972
Witam sprawdzałem błędy ECU tylko nie wiem czy miał wpływ przełożenie akumulatora bo użytkowany w aucie padł podczas próby rozruchu auta i zamieniłem na drugi akumulator, bez resetu ECU czy może to mieć jakiś wpływ na to czy komputer nie złapał jakiś innych błędów czy może lepiej zresetować ECU i w tedy sczytać błędy??
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
jak zresetujesz to musisz pokręcić żeby znowu błąd wskoczył... a wyszły jakies błędy?
Witam powyżej jest filmik z tym co wyszło ale dla pewności po zmianie akumulatora zrobię jeszcze raz test błędów . Myślałem że pompa paliwa się uszkodziła ale słuchając jej po załączeniu kluczyka daje oznaki ze pracuję jutro się do niej dostanę i sprawdzę też iskrę na świecach.
pozdro i liczę na wasza pomoc
pozdro i liczę na wasza pomoc

- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
Wyżej wywaliło błąd ABS'u cyzli nie tak podłączyłeś zworkę i diodę... sprawdź błędy silnika.
a z domowych sposobów możesz sprawdzić czy paliwo dopływa do listwy wtryskowej, czy jest iskra...
może być też któryś czujnik ale to powinno wyjść w błędach silnika... sprawdź jeszcze raz i podłącz tak jak do błędów silnika a nie ABS (wyżej masz instrukcje)
a z domowych sposobów możesz sprawdzić czy paliwo dopływa do listwy wtryskowej, czy jest iskra...
może być też któryś czujnik ale to powinno wyjść w błędach silnika... sprawdź jeszcze raz i podłącz tak jak do błędów silnika a nie ABS (wyżej masz instrukcje)
Spid. napisał(a):podczas jazdy zaczęło szarpać później zgasło i nie chce odpalić.
napisz dokładnie czy np. nie zaczęło szarpać po zredukowaniu lub gwałtownym dodaniu gazu
jeśli tak to może pasek przeskoczył
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam dziś chcąc sprawdzić kody błędów zero reakcji testera (sprawdziłem diodę jest sprawna) chodzi o to że tak jak pisałem wyżej zmieniłem akumulator (stary padł)bez resetu ECU. Dziś zresetowałem kompa pokręciłem trochę rozrusznikiem tak żeby komp złapał błędy i tester zero reakcji podłączyłem wg schematu. Tylko podczas próby z czytania błędów kolega nie chcący przekręcił kluczyk tak aby odpalić auto a tester był podłączony czy miało to wpływ na brak błędów coś mogło się uszkodzić??
Sprawdziłem też czy paliwo dochodzi do wtrysków i dopływa, natomiast problem jest z iskrą na świecach dlatego że na każdym cylindrze jest tylko jedna iskra na początku rozruchu a później ciemno jak w d.....
Brak ciągłej iskry może coś znaczyć
Co do pierwszej próby z czytania błędów filmik wyżej to też podłączyłem wg schematu żeby sprawdzić błędy ECU a nie ABS.
Pozdro
Sprawdziłem też czy paliwo dochodzi do wtrysków i dopływa, natomiast problem jest z iskrą na świecach dlatego że na każdym cylindrze jest tylko jedna iskra na początku rozruchu a później ciemno jak w d.....
Brak ciągłej iskry może coś znaczyć
co do tego to auto szarpnęło przy spokojnej jeździe na prostej drodze i zgasło i nie odpaliło. Zauważyłem że podczas tego szarpania zaświeciła się kontrolka TPS.napisz dokładnie czy np. nie zaczęło szarpać po zredukowaniu lub gwałtownym dodaniu gazu jeśli tak to może pasek przeskoczył
Co do pierwszej próby z czytania błędów filmik wyżej to też podłączyłem wg schematu żeby sprawdzić błędy ECU a nie ABS.
Pozdro
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
jeśli akumulator był wyjęty na krótki czas to błędy skasowało ,a skoro nie możesz zapalić to błędów brak taka moja opinia . ta kontrolka to TCS ? któreś z kół straciło przyczepność podczas szarpnięcia .
xedos1972
Tak TCS sory ale jechałem po zaśnieżonej szosie więc ciężko to jest stwierdzić. A może w całej tej awarii punktem kluczowym jest brak iskry na świecach znaczy wyskakuje tylko jedna na początku rozruchu później ciemność.
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
może tak być że padło ci sterowanie zapłonem znajduję się w sterowniku silnika , naprawa sterownika jest możliwa i były próby naprawy tego sterownika jest na forum i operacja skończyła się sukcesem sterownik naprawiony . jeśli to sterownik silnika bo to on daje sygnał do cewek to pozostaje ci poszukać dobrego elektronika który to naprawi . tu jest krótki wątek viewtopic.php?f=115&t=129960&p=2186323&hilit=naprawa+sterownika#p2186323 a konkretnie poczytaj co napisał alan 78 ale najpierw wykluczył bym cewki zapłonowe czy są sprawne .
nie wiem jakie masz cewki 2 sztuki jak w 1,5 i 1,6 ? czy łączone ? linku poniżej z fotkami .
http://www.motoneo.pl/k-a-MAZDA-all-323_-323_F_VI_BJ-8810-Elektryka-Cewka_zaplonowa-i-j.html
nie wiem jakie masz cewki 2 sztuki jak w 1,5 i 1,6 ? czy łączone ? linku poniżej z fotkami .
http://www.motoneo.pl/k-a-MAZDA-all-323_-323_F_VI_BJ-8810-Elektryka-Cewka_zaplonowa-i-j.html
xedos1972
może czujnik położenia wału???????
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam przyczyną usterki w mazdzie było uszkodzenie się sprężynki na rolce napinacza. Rozrząd się przestawił i to było przyczyną braku iskry na świecach. Dobrze że silnik jest bezkolizyjny bo było by bardzo źle.
Dzięki za pomoc i udzielanie się w moim poście
Dzięki za pomoc i udzielanie się w moim poście
- Od: 19 cze 2010, 23:26
- Posty: 16
- Skąd: ;)
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,8 16 v 99r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości