Strona 1 z 2

Rodzaje filtrów paliwa – problem rozwiązany

PostNapisane: 31 sty 2009, 00:30
przez Jacekm_
Witam,

Jak wiadomo filtr paliwa w BJ znajduje się w baku. Pompę wyciągałem już jakiś czas temu. Wcześniej kupiłem taki filtr:
Obrazek
Filtr powyższy po rozłożeniu pompy powinien być wkładany do obudowy, do której mocowany jest pływak i górna pokrywa pompy.

Niestety, filtr, który jest zamontowany w moim baku różni się od niego, zaznaczyłem go na zdjęciu kompletnej pompy:
Obrazek
Jest zintegrowany z tą obudową, na której jest pływak i bezpośrednio na nim są zatrzaski do tej górnej pokrywy pompy i dolnej zaślepki.

Problem polega na tym, że filtra takiego jak ja potrzebuje nie da się kupić, nawet wg. katalogu Mazdy (wg. sprzedawców, u których próbowałem kupić) występuje tylko jeden filtr do wszystkich BJ...

Tymczasem mam dowód, że taki filtr istnieje, gdyż klubowy kolega
templar wymieniał w swojej BJ filtr i kupił właśnie taki filtr jak ja bym potrzebował, zamiast tego standardowego, który jest wszędzie do kupienia...

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi, gdzie kupi ten filtr i jakie powinien mieć oznaczenia?

PostNapisane: 31 sty 2009, 00:34
przez waldii

PostNapisane: 31 sty 2009, 00:41
przez Jacekm_
waldii nie zakładałbym wątku, gdybym nie próbował tego filtra wcześniej kupić w tak oczywistym miejscu...
CARSPEED napisał(a):Natomiast co do filtra paliwa – dziwna to sprawa, zwłaszcza, że w-g katalogu
mazdy, do Pańskiego auta fabrycznie zamontowano identyczny filtr co do
wersji przed liftem: zl0520490a, zatem w tym temacie rodzi się jakaś
rozbieżność, którą trudno wyjaśnić. Ten tańszy zamiennik jest podobny
wyglądem do pierwszego foto i jest dokładnym odpowiednikiem oryginału w-g nr
OE. Oczywiscie możemy sciągnąć oryginał, lecz jeśli numer OE jest niezmienny
w-g katalogu EPC MAZDA, to nie sądzę, aby filtr przyszedł inny niż do wersji
sprzed FL.

PostNapisane: 31 sty 2009, 00:49
przez waldii
Jacekm_ ja tylko niose pomoc <lol>

a czy trzeba ten filtr wymieniac?Ponoc jest on czescia wymieniana baaardzo rzadko.

PostNapisane: 31 sty 2009, 00:58
przez karmazyn33
Jacekm widziałem w podpisie jednego z mazdowiczów stronke a wniej od góry do dołu linki wszelkiego rodzaju dot, aut zajrzyj tam w :" moja strona" . poszukaj Macjej Loret może coś znajdziesz

PostNapisane: 31 sty 2009, 01:01
przez Jacekm_
waldii nie ma się z czego śmiać, ja niedługo zacznę płakać :P
Wg polskiej sieci serwisowej ten filtr nie jest częścią eksploatacyjną, tu się z Tobą zgodzę. Natomiast już np w USA, czy też UK (wg. informacji z forów) filtr wymienia się co ok 100 000km (tak zalecają ich serwisy).
Mnie w zasadzie filtr by nie przeszkadzał, ale jest przypchany i muszę go wymienić <killer>. Tyle w temacie...

karmazyn33, dzięki poszukam.

PostNapisane: 31 sty 2009, 01:14
przez karmazyn33
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1225546

Jacekm zobac fotorelacje i ewenyualmie skonsultuj z .. zapomniałem Nicka tego mazdowicza co zrobił tą relacje może on Ci pomoże znalezść , być może ma taki jak Twój , pozdrawiam

PostNapisane: 31 sty 2009, 09:18
przez Jacekm_
Na fotorelacji widać, że filtr jest ten pierwszy, który u mnie nie pasuje. Nawet masz tam wyraźnie, że jest filtr, który wkłada się do obudowy, i ją montuje jako całość. U mnie filtr i obudowa to jeden element...

PostNapisane: 31 sty 2009, 10:50
przez Jacekm_
Dobra, podjąłem pewne kroki. Zamawiam ten filtr w ASO [150zł <głaszcze>], jeśli po nr nadwozia przyjdzie mi ten niewłaściwy, to zostawiam im auto, żeby sobie wymienili... Sprawa rozwiąże się w najbliższym tygodniu.

PostNapisane: 31 sty 2009, 10:56
przez karmazyn33
No to nie wiem , w kazdym bądz razie powodzonka przy zakupie tego filtra , bo szkoda 150 zł jak się okaże że ten też nie pasuje , jak będziesz go miał to daj znać czy się udało. pozdrawiam

PostNapisane: 31 sty 2009, 11:14
przez Jacekm_
Dlatego też robię ten myk z ASO, jak przyślą mi ten zły to zostawiam im samochód i niech kombinują albo sprowadzają właściwy.

PostNapisane: 31 sty 2009, 13:36
przez Jacekm_
To jest mój filtr: Obrazek
Dzięki pomocy klubowicza 323fclub.com mam pewien trop <jupi> Mam nadzieję na rozwiązanie problemu już w poniedziałek.

PostNapisane: 31 sty 2009, 16:46
przez karmazyn33
Tylko uważaj z tym ASO żeby jak będą kombinować żeby czegoś nie pourywali ( oczywiście niechce obrażać nikogo z ASO ale różnie bywa) i daj znać jak poszło

PostNapisane: 2 lut 2009, 15:11
przez Jacekm_
Sprawa się w końcu wyjaśniła.
Do Mazdy 323F BJ z silnikami benzynowymi montowane były 2 rodzaje filtrów paliwa:

1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
Obrazek

2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Obrazek

Cały problem zaczyna się przy zamiennikach, bo kupując filtr oryginalny po nr VIN raczej nie będzie problemu. Po prostu w większości przypadków (a na pewno wszystkich z którymi się spotkałem a próbowałem kupić odpowiedni filtr w ponad 10 różnych miejscach) jako odpowiednik obu filtrów (ZL0520490 i ZL0520490A) proponowany jest filtr będący w rzeczywistości odpowiednikiem ZL0520490. Dlatego też ja nie mogłem kupić dobrego filtra, katalogi zamienników nie odróżniają tych zupełnie różnych filtrów!

Dodam jeszcze, że polska sieć serwisowa Mazdy nie uważa tej części za element eksploatacyjny i nie przewiduje się jej wymiany. Inaczej jest w innych krajach (UK, USA), gdzie serwisy Mazdy zalecają wymianę co ok. 100000km. Czym to jest podyktowane nie wiem, ale warto zadać sobie pytanie, czy mamy lepsze paliwo niż oni, że nie musimy tego filtra wymieniać?

Uważam,ze warto dorzucić ten temat do FAQ dot. BJ.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś dzięki temu oszczędzi sobie kłopotów, które ja miałem przy zakupie,

Jacek

PostNapisane: 2 lut 2009, 15:27
przez Borys
Jacekm_ napisał(a):Uważam,ze warto dorzucić ten temat do FAQ dot. BJ.

zrobione :)

PostNapisane: 14 sty 2010, 21:34
przez JarTom
Jacekm_ czy mógłbys wrzucuic jeszcze raz zdjęcia tych dwóch rodzai filtrów bo nie wyswietlaja sie, z góry dzięki, ja znalazłem tylko ten bez literki a i muszę sprawdzic vin w aucie bo mam z 2000 roku, tylko ze Moja mazda z Danii..

PostNapisane: 15 sty 2010, 11:04
przez Jacekm_
Wrzuciłem zdjęcia. Ten nowszy jest po prostu bardziej rozbudowany – zintegrowany z częścią, która wcześniej była osobną obudową filtra. Filtry NIE SĄ ZAMIENNE. To skąd auto pochodzi nie ma najmniejszego znaczenia, bo i tak pierwotnie przypłynęło z Hofu :)

Re: Rodzaje filtrów paliwa – problem rozwiązany

PostNapisane: 5 lut 2010, 15:12
przez peciu
Witam
Spotkał się ktoś z takim filtrem GY01-13-ZE0?
http://mazda-familia.ru/articles-about- ... --2wd.html
Według strony japancars.ru taki filtr był stosowany do Mazdy 323 F BJ.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=4200A
Pozdrawiam

Re: Rodzaje filtrów paliwa – problem rozwiązany

PostNapisane: 8 lut 2010, 20:21
przez Jacekm_
To błąd tam jest, filtr o tym oznaczeniu pochodzi z MPV. I nie chciałbym go kupować, bo kosztuje z 500zł, albo i lepiej <oczy>
W BJ benzynowych tylko te 2, o których pisałem.

Re: Rodzaje filtrów paliwa – problem rozwiązany

PostNapisane: 8 lip 2010, 20:56
przez d26
Zdecydowałem sie na kupno FIltra i kupiłem taki:

http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-323-98-03-f ... 3a5bcbf859

Tylko teraz tak, ten filtr zupełnie nie pasuje do tego na pierwszym zdjeciu w tym temacie...
Sa wiec 2 filtry do 323F 1.3 1999 ?

jak to wygląda ?