Strona 1 z 1

Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 5 wrz 2012, 10:53
przez zawodnik07
Witam wszystkich.
Ostatnio posypała mi się cewka w mojej BJ-tce i mam straszny problem z zakupem nowej.
Posiada ona oznaczenie dsc- 550 i są dwie.
W ASO powiedzieli mi 870 zł/ szt ;/
Może ktoś się orientuje czy od jakiegoś innego auta można te cewki podebrać lub ewentualnie gdzie znaleźć używane ??
Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 11:44
przez bikus
http://moto.allegro.pl/mazda-premacy-32 ... 28330.html
http://moto.allegro.pl/premacy-323f-1-8 ... 67522.html

to jest ta sama co w 2.0 z tego co kojarzę.
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-2- ... 77604.html

przedzwon i zapytaj o oznaczenie, ale to powinno byc to
pzdr

a nowe podobno na allegro mozna kupic po 200-250zł/szt



http://moto.allegro.pl/nowa-cewka-zaplo ... 49056.html
prosze :)

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 5 wrz 2012, 12:21
przez zawodnik07
No niestety kolego to nie jest żadna z tych.
Moje wyglądają tak:
http://chengben.en.made-in-china.com/pr ... -550-.html

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 5 wrz 2012, 20:06
przez rav 75
zawodnik 07, zadzwoń do foxa [rzeszów] ,oni mieli cewki do fp ,chyba coś ok 400 – 500 złotych za obydwie. Powodzenia.

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 5 wrz 2012, 20:37
przez tadziol

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 5 wrz 2012, 21:58
przez zawodnik07
Dzięki koledzy ale u FOXa ich nie ma.
Udało mi się znaleźć używane w Łodzi w cenie 130/szt więc kupiłem cały komplet.
Ale strasznie mnie zastanawiają ceny i bardzo trudna dostępność.
W dodatku wyczytałem na Naszym forum, że jeden z użytkowników kupił 2szt Nowych za 300zł więc myślałem że będzie tak i ze mną, jednak ceny jak widać okropnie wzrosły :)
Dodatkowo mam pytanie do jakiegoś użytkownika BJ-tki z silnikiem 1.8 czy on też ma takie cewki jak ja czy te łączone razem z fajką, bo podobno wychodziły 2 rodzaje cewek w tych samych rocznikach.

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 6 wrz 2012, 05:56
przez rav 75
Ja mam takie same. Wiem też że takie cewki występowały w Premacy [CP] i w 626 [GF/GW] ,silniki jak nasze fp.

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 6 wrz 2012, 09:53
przez zawodnik07
Jeśli to komuś pomoże to takie same cewki ma również Ford Probe, więc od niego jak będziecie potrzebowali kiedyś można śmiało szukać :) Też mnie zdziwiło że mazda i ford i te same cewki :)

PostNapisane: 6 wrz 2012, 20:28
przez xedos1972
zawodnik07 napisał(a):Jeśli to komuś pomoże to takie same cewki ma również Ford Probe, więc od niego jak będziecie potrzebowali kiedyś można śmiało szukać :) Też mnie zdziwiło że mazda i ford i te same cewki :)
mazda od dawna współpracuje z fordem nic dziwnego w modelu 626 GD silnik 2.2 a taki miałem to wiele części pasuje od forda probe z tamtych lat i silnik ten sam . wiele części jest kompatybilnych np wkład lusterek zewnętrznych do bj-tki jest taki sam jak w toyocie corolce .

[Usunięte]

PostNapisane: 1 paź 2012, 15:29
przez schwarz84
PostTen post został usunięty przez black_pablo 1 paź 2012, 22:15.
Powód: 2 identyczny post w innym wątku

[Usunięte]

PostNapisane: 1 paź 2012, 19:51
przez xedos1972
PostTen post został usunięty przez black_pablo 1 paź 2012, 22:15.

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 16 maja 2013, 09:18
przez Carri
jeżeli jeszcze szukasz to posiadam cewki :) moje gg5288779
kiedyś kupiłem bo myślażem że padły a sie okazało że rozrząd przeskoczył

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 30 sie 2013, 08:42
przez Carri
cewki już sprzedane dziękuje :)

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 11 sty 2014, 01:54
przez mazee
Witam
Podłączam się do tematu dotyczacego cewek hanshin dsc-550 bo własnie takie posiadam (auto takie jak u kolegi założyciela wątku ale bez gazu czyli 1.8 16V 84 kW). Otoż od czasu do czasu borykam sie z problemem wypadania zapłonu – wrażenia sa nieciekawe bo szarpie, falują obroty, brak mocy. Zdarza sie to zazwyczaj podczas długiego stania w korku lub przy ktorymś kolejnym odpalaniu auta (gdy silnik mocno rozgrzany lub jeszcze nieostygnięty). Nigdy natomiast przy pierwszym uruchomieniu gdy silnik jest zimny. Kiedy zapłon juz sobie wypadnie i auto chodzi na dwa gary to zwyczajowo pomaga poruszanie wtyczką zasilającą cewkę i silnik wraca do normalnej pracy. Znaczy to chyba ze cewka nie do końca padła o ile cos takiego jest możliwe. Znajomy mechanik niby to oglądał, przeczyścił styki ale do żadnych konkretnych wniosków nie doszedł (oprócz tego ze rozwalony rozrząd mógł byc odpowiedzialny za wypadanie zapłonów-ale po wymianie osprzętu rozrządu-bo tylko pasek był w miare nowy- problem nie został wyeliminowany). Zastanawiam sie wiec czy dokonać zakupu nowej cewki – ceny oryginału to jakiś dramat, na stronie foxa ostatnio widziałem za ponad 1k PLN co stanowi mniej wiecej 1/6 wartości auta <rotfl> .
Wartościowych zamienników ponoć brak (wg carspeedu) chociaz oczywiscie jakieś są- np OYODO, Janmor i chyba BLUE PRINT. I tu pojawia się pytanie czy ktos ma doswiadczenia z tymi zamiennikami? OYODO -niby japoński wyrób – można mieć za jakieś 400 PLN, Janmor i BLUE PRINT są droższe o jakieś 100-200 PLN. I czy w ogole warto wymieniać cewkę ktora do końca nie padła czy też może przyczyna tkwi gdzieś indziej? Jesli komuś chce się to przeczytać i ma jakieś doświadczenia z tematem to bardzo proszę o odpowiedzi.
Dzięki.

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 11 sty 2014, 11:03
przez xedos1972
Sprawdzałeś wieczorem czy nie ma dyskoteki pod maską ,wytwórz mgiełkę wodną jakiś spryskiwaczem i zobaczysz czy jest widno . szukaj cewek pod mazdę MX5/NC/ taki sam układ ma silnik 1.8 bo szukając w mazdę 323 w katalogach sklepów ciężko trafić taką cewkę jaką masz .
Opisujesz że jak silnik rozgrzany to ma miejsce ,więc raczej to cewki po rozgrzaniu okazują swoją słabość.
Cena cewki NGK-48167 no masakra ponad 1000 zł , Janmor słabe zbiera opinie ,ja bym spróbował cewki MOBILETRON – 70E3029-OYO potwierdź w 4cars.pl lub motoneo.pl to ten sam właściciel czy model jaki ci podałem to odpowiednik tego NGK. Układ zapłonowy w 323 to też sterownik silnika i to on odpowiada za sterowanie cewkami i to on też może być winny były takie przypadki na forum poszukaj i poczytaj .
oyodo na allegro :
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 91215.html

PostNapisane: 11 sty 2014, 12:44
przez tinek
Obejrzyj obudowę cewki czy nie ma pęknięć, temperatura to chyba najczęstsza przyczyna uszkodzeń cewek. Może warto zrobić taką konwersję jak ja w ZMie, kwestia tylko jakie jest sterowanie z ecu.

PostNapisane: 11 sty 2014, 21:22
przez Piotr Raczkowski
zobacz też czy nie masz lewej iskry u mnie były falowania, wypadania zapłonu i okazało się że na 2 cylindrze iskra skakała po świecy wewnątrz przewodu

Re: Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

PostNapisane: 12 sty 2014, 03:00
przez mazee
Panowie dzięki za odpowiedzi.
Co do tej dyskoteki to faktycznie muszę sprawdzić czy nie ma żadnych przebić chociaz wydaje mi sie ze to raczej nie to. W sobote zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście i poza i nic sie nie działo ( oprócz tego ze na trasie objechało mnie kangoo i stara felicja <zawstydzony> musiałem ostro krecic żeby dotrzymac im korku, a auto jakby niechętnie wkrecało się na obroty). Co do obudowy cewek to raczej są cale (stwierdzone na podstawie macania) po dłuższej jeździe nieźle rozgrzane ale to chyba normalne. Tę aukcję z cewką podlinkowana przez xedosa oczywiscie widziałem, cena atrakcyjna ale gdzieś tu na forum ktoś opisywal że cewki OYODO to praktycznie to samo co Janmor czyli jakośc może być dyskusyjna, dlatego jeszcze jej nie kupiłem. No ale chyba trzeba się szarpnąć chociaz caly czas zatananawia mnie dlaczego ruszanie wtyczką przy cewce pomaga na wypadnięty zapłon. Co do świec to troche je pominąlem bo porzedni wlasciel wspominał coś o wymianei kabli zapłonowych i chyba wlaśnie świec ktore wg jego słów powinny mieć kilkanaście tysiecy przebiegu.
Pozdrawiam