Cewki zapłonowe w BJ 1.8 16V

Postprzez zawodnik07 » 5 wrz 2012, 10:53

Witam wszystkich.
Ostatnio posypała mi się cewka w mojej BJ-tce i mam straszny problem z zakupem nowej.
Posiada ona oznaczenie dsc- 550 i są dwie.
W ASO powiedzieli mi 870 zł/ szt ;/
Może ktoś się orientuje czy od jakiegoś innego auta można te cewki podebrać lub ewentualnie gdzie znaleźć używane ??
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 17:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BJ 2000r 1.8 16V Pb+LPG

Postprzez bikus » 5 wrz 2012, 11:44

http://moto.allegro.pl/mazda-premacy-32 ... 28330.html
http://moto.allegro.pl/premacy-323f-1-8 ... 67522.html

to jest ta sama co w 2.0 z tego co kojarzę.
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-2- ... 77604.html

przedzwon i zapytaj o oznaczenie, ale to powinno byc to
pzdr

a nowe podobno na allegro mozna kupic po 200-250zł/szt



http://moto.allegro.pl/nowa-cewka-zaplo ... 49056.html
prosze :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez zawodnik07 » 5 wrz 2012, 12:21

No niestety kolego to nie jest żadna z tych.
Moje wyglądają tak:
http://chengben.en.made-in-china.com/pr ... -550-.html
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 17:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BJ 2000r 1.8 16V Pb+LPG

Postprzez rav 75 » 5 wrz 2012, 20:06

zawodnik 07, zadzwoń do foxa [rzeszów] ,oni mieli cewki do fp ,chyba coś ok 400 – 500 złotych za obydwie. Powodzenia.
rav 75
 

Postprzez tadziol » 5 wrz 2012, 20:37

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zawodnik07 » 5 wrz 2012, 21:58

Dzięki koledzy ale u FOXa ich nie ma.
Udało mi się znaleźć używane w Łodzi w cenie 130/szt więc kupiłem cały komplet.
Ale strasznie mnie zastanawiają ceny i bardzo trudna dostępność.
W dodatku wyczytałem na Naszym forum, że jeden z użytkowników kupił 2szt Nowych za 300zł więc myślałem że będzie tak i ze mną, jednak ceny jak widać okropnie wzrosły :)
Dodatkowo mam pytanie do jakiegoś użytkownika BJ-tki z silnikiem 1.8 czy on też ma takie cewki jak ja czy te łączone razem z fajką, bo podobno wychodziły 2 rodzaje cewek w tych samych rocznikach.
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 17:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BJ 2000r 1.8 16V Pb+LPG

Postprzez rav 75 » 6 wrz 2012, 05:56

Ja mam takie same. Wiem też że takie cewki występowały w Premacy [CP] i w 626 [GF/GW] ,silniki jak nasze fp.
rav 75
 

Postprzez zawodnik07 » 6 wrz 2012, 09:53

Jeśli to komuś pomoże to takie same cewki ma również Ford Probe, więc od niego jak będziecie potrzebowali kiedyś można śmiało szukać :) Też mnie zdziwiło że mazda i ford i te same cewki :)
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 17:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BJ 2000r 1.8 16V Pb+LPG

Postprzez xedos1972 » 6 wrz 2012, 20:28

zawodnik07 napisał(a):Jeśli to komuś pomoże to takie same cewki ma również Ford Probe, więc od niego jak będziecie potrzebowali kiedyś można śmiało szukać :) Też mnie zdziwiło że mazda i ford i te same cewki :)
mazda od dawna współpracuje z fordem nic dziwnego w modelu 626 GD silnik 2.2 a taki miałem to wiele części pasuje od forda probe z tamtych lat i silnik ten sam . wiele części jest kompatybilnych np wkład lusterek zewnętrznych do bj-tki jest taki sam jak w toyocie corolce .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

PostTen post został usunięty przez black_pablo 1 paź 2012, 22:15.
Powód: 2 identyczny post w innym wątku

PostTen post został usunięty przez black_pablo 1 paź 2012, 22:15.

Postprzez Carri » 16 maja 2013, 09:18

jeżeli jeszcze szukasz to posiadam cewki :) moje gg5288779
kiedyś kupiłem bo myślażem że padły a sie okazało że rozrząd przeskoczył
CBR – Całkowity Brak Rozumu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2011, 16:38
Posty: 12
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F 98'

Postprzez Carri » 30 sie 2013, 08:42

cewki już sprzedane dziękuje :)
CBR – Całkowity Brak Rozumu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2011, 16:38
Posty: 12
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F 98'

Postprzez mazee » 11 sty 2014, 01:54

Witam
Podłączam się do tematu dotyczacego cewek hanshin dsc-550 bo własnie takie posiadam (auto takie jak u kolegi założyciela wątku ale bez gazu czyli 1.8 16V 84 kW). Otoż od czasu do czasu borykam sie z problemem wypadania zapłonu – wrażenia sa nieciekawe bo szarpie, falują obroty, brak mocy. Zdarza sie to zazwyczaj podczas długiego stania w korku lub przy ktorymś kolejnym odpalaniu auta (gdy silnik mocno rozgrzany lub jeszcze nieostygnięty). Nigdy natomiast przy pierwszym uruchomieniu gdy silnik jest zimny. Kiedy zapłon juz sobie wypadnie i auto chodzi na dwa gary to zwyczajowo pomaga poruszanie wtyczką zasilającą cewkę i silnik wraca do normalnej pracy. Znaczy to chyba ze cewka nie do końca padła o ile cos takiego jest możliwe. Znajomy mechanik niby to oglądał, przeczyścił styki ale do żadnych konkretnych wniosków nie doszedł (oprócz tego ze rozwalony rozrząd mógł byc odpowiedzialny za wypadanie zapłonów-ale po wymianie osprzętu rozrządu-bo tylko pasek był w miare nowy- problem nie został wyeliminowany). Zastanawiam sie wiec czy dokonać zakupu nowej cewki – ceny oryginału to jakiś dramat, na stronie foxa ostatnio widziałem za ponad 1k PLN co stanowi mniej wiecej 1/6 wartości auta <rotfl> .
Wartościowych zamienników ponoć brak (wg carspeedu) chociaz oczywiscie jakieś są- np OYODO, Janmor i chyba BLUE PRINT. I tu pojawia się pytanie czy ktos ma doswiadczenia z tymi zamiennikami? OYODO -niby japoński wyrób – można mieć za jakieś 400 PLN, Janmor i BLUE PRINT są droższe o jakieś 100-200 PLN. I czy w ogole warto wymieniać cewkę ktora do końca nie padła czy też może przyczyna tkwi gdzieś indziej? Jesli komuś chce się to przeczytać i ma jakieś doświadczenia z tematem to bardzo proszę o odpowiedzi.
Dzięki.
mazee
 

Postprzez xedos1972 » 11 sty 2014, 11:03

Sprawdzałeś wieczorem czy nie ma dyskoteki pod maską ,wytwórz mgiełkę wodną jakiś spryskiwaczem i zobaczysz czy jest widno . szukaj cewek pod mazdę MX5/NC/ taki sam układ ma silnik 1.8 bo szukając w mazdę 323 w katalogach sklepów ciężko trafić taką cewkę jaką masz .
Opisujesz że jak silnik rozgrzany to ma miejsce ,więc raczej to cewki po rozgrzaniu okazują swoją słabość.
Cena cewki NGK-48167 no masakra ponad 1000 zł , Janmor słabe zbiera opinie ,ja bym spróbował cewki MOBILETRON – 70E3029-OYO potwierdź w 4cars.pl lub motoneo.pl to ten sam właściciel czy model jaki ci podałem to odpowiednik tego NGK. Układ zapłonowy w 323 to też sterownik silnika i to on odpowiada za sterowanie cewkami i to on też może być winny były takie przypadki na forum poszukaj i poczytaj .
oyodo na allegro :
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 91215.html
Ostatnio edytowano 11 sty 2014, 15:10 przez xedos1972, łącznie edytowano 1 raz
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 11 sty 2014, 12:44

Obejrzyj obudowę cewki czy nie ma pęknięć, temperatura to chyba najczęstsza przyczyna uszkodzeń cewek. Może warto zrobić taką konwersję jak ja w ZMie, kwestia tylko jakie jest sterowanie z ecu.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Piotr Raczkowski » 11 sty 2014, 21:22

zobacz też czy nie masz lewej iskry u mnie były falowania, wypadania zapłonu i okazało się że na 2 cylindrze iskra skakała po świecy wewnątrz przewodu
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez mazee » 12 sty 2014, 03:00

Panowie dzięki za odpowiedzi.
Co do tej dyskoteki to faktycznie muszę sprawdzić czy nie ma żadnych przebić chociaz wydaje mi sie ze to raczej nie to. W sobote zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście i poza i nic sie nie działo ( oprócz tego ze na trasie objechało mnie kangoo i stara felicja <zawstydzony> musiałem ostro krecic żeby dotrzymac im korku, a auto jakby niechętnie wkrecało się na obroty). Co do obudowy cewek to raczej są cale (stwierdzone na podstawie macania) po dłuższej jeździe nieźle rozgrzane ale to chyba normalne. Tę aukcję z cewką podlinkowana przez xedosa oczywiscie widziałem, cena atrakcyjna ale gdzieś tu na forum ktoś opisywal że cewki OYODO to praktycznie to samo co Janmor czyli jakośc może być dyskusyjna, dlatego jeszcze jej nie kupiłem. No ale chyba trzeba się szarpnąć chociaz caly czas zatananawia mnie dlaczego ruszanie wtyczką przy cewce pomaga na wypadnięty zapłon. Co do świec to troche je pominąlem bo porzedni wlasciel wspominał coś o wymianei kabli zapłonowych i chyba wlaśnie świec ktore wg jego słów powinny mieć kilkanaście tysiecy przebiegu.
Pozdrawiam
mazee
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323