Strona 1 z 3

MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 9 sie 2012, 22:30
przez pabb4
Witam
Kupiłem w maju MAZDĘ PROTEGE 5 i jak do tej pory mam z nią problem . Jest to autko z roku 2003 z motorem 2,0 o mocy 96KW. skrzynia automatyczna.Problem jest następujący : silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo schodzi na bardzo niskie obroty do tego stopnia że potrafi zgasnąć . Poradzono mi wymienić świece zapłonowe lecz nie ma efektu , po wymianie przewodów także brak efektów silnik dalej ma głupawki na wolnych ,stojąc na światłach po paru sekundach zaczyna szarpać autem . Poradzono mi umyć przepustnicę po tym zabiegu jest całkiem do bani na wolnych wogule aytko gaśnie i na domiar złego miga kontrolka ODD OFF .
Poradźcie co mam robić bo już mam łzy w oczach i jestem bliski desperacji.

PostNapisane: 10 sie 2012, 09:30
przez Marek 161BD081
Czy przypadkiem nie przestawiłeś TPS'a?
Albo inna opcja to taka, ze silniczek krokowy po prostu stoi zablokowany w jakiejś pozycji bądź ma możliwość niewielkiego ruchu.

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 11 sie 2012, 20:27
przez Speed
Przenoszę do 323 BJ bardziej Ci pomogą , ja tez stawiam na krokowca.

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 12 sie 2012, 10:24
przez tadziol
ja na "krokowca" nie stawiam bo nie ma on nic wspólnego z miganiem OD/OFF.
no chyba,że nałożyły się dwie usterki lub więcej.
najbardziej prawdopodobne to :TPS problem,EGR problem,nieszczelność pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem,nieszczelność kolektora ssącego.

PostNapisane: 12 sie 2012, 13:54
przez xedos1972
winny może być silniczek krokowy ale nie musi , jak czyściłeś przepustnice to ją rozkręciłeś odkręcając krokowca ? czy tak na przykręconym , może też być zapchany kanał bypassu , wykręć śrubę od obrotów o kilka obrotów do góry pamiętając ile i później ją wkręć w to samo miejsce .druga sprawa nie ruszałeś czujnika położenia przepustnicy jak ją czyściłeś. a błędów nie pokazuje żadnych zacznij od tego może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów to nie jest problem właśnie z nią ? czy problemy z palącą kontrolką zaczęły się po czyszczeniu przepustnicy czy były wcześniej .

PostNapisane: 12 sie 2012, 15:08
przez tadziol
xedos1972 napisał(a):może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów

nie może,ale na pewno.

PostNapisane: 12 sie 2012, 17:16
przez xedos1972
tadziol napisał(a):
xedos1972 napisał(a):może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów

nie może,ale na pewno.

po może powinien być przecinek ;P

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 12 sie 2012, 18:10
przez tadziol
widzisz jak ważna jest interpunkcja? ;P
staraj się następnym razem.

PostNapisane: 12 sie 2012, 19:17
przez xedos1972
tadziol napisał(a):widzisz jak ważna jest interpunkcja? ;P
staraj się następnym razem.

poza złośliwością z twojej strony to niewiele mnie rusza widocznie taki masz charakter ten typ tak ma.
rozumiem że jesteś nieomylny i każdy twój post jest poprawnie napisany .

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 12 sie 2012, 21:43
przez lukasz.b
U mnie w P5 mam podobne objawy. Silnik na biegu jałowym ma zbyt wolne obroty. kilka razy zdarzyło się, że zgasnął ( na załączanej klimatyzacji). Krokowiec i przepustnica wyczyszczona, wymieniona także uszczelka pod kolektor ssący. Niestety, pacjent ma takie objawy jakie miał.
pabb4, jak uda Ci się rozwiązać ten problem to napisz. :)

PostNapisane: 5 wrz 2012, 19:55
przez pabb4
Powiem wam tylko tyle ze i ja nie siedziałem na tyłku tylko próbowałem coś zadziałać. Niestety jak wiesz bez skutecznie. Na początku wymieniłem świece następnie elektromechanik pobadał mi wszystko co mógł (cewki przewody masy ciśnienie sprężania) i dalej kiszka. Następne kroki to była przepustnica I to co do niej jest zamocowane (myślę że to jest silnik krokowy aczkolwiek chyba nie do końca) nadal bez rezultatu. Przyszło mi do głowy że może z rozrządem jest coś nie tak może jest przestawiony o ząbek lub dwa a może klim mocujące koło zębate na wałku jest uszkodzony . W chwili obecnej jestem własnie na etapie rozrządu w czwartek może juz coś będę wiedział do dam ci znać . Powiedz co to jest ten zawór czy czujnik o którym wspominałeś i gdzie on jest umieszczony i gdzie znajduje się silnik krokowy.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 20:09
przez bikus
w mazdach nie ma krokowca, jest zawór wolnych obrotów i znajduje się przy przepustnicy. u mnie też wolne obroty powodują drżenie silnika – zero błędów, wymienione świece, rozrząd, wyregulowane zawory, wyczyszczona przepustnica i zawór wolnych obrotów i dalej nic :) Jedzie dobrze, a na wolnych obrotach waha się miedzy 730 a 770 i drży silnik i wydech od tego.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 20:40
przez tadziol
bikus napisał(a):w mazdach nie ma krokowca, jest zawór wolnych obrotów i znajduje się przy przepustnicy.

pierwszy raz spotykam kogoś,kto poprawnie nazwał IAC VALVE. <spoko>

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 5 wrz 2012, 22:11
przez pabb4
No własnie tak jak przypuszczałem,że nie jest to silnik krokowy (mowa o tym urządzeniu na przepustnicy)
zdejmowałem przepustnicę i to urządzenie jest tam sprężynka w miarę twarda i wykonany z jakiegoś materiału syntetycznego coś w rodzaju zaworka może jakiejś iglicy nie wiem jak to określić. po wyczyszczeniu wszystko zostało złożone i skręcone na silikon o błędzie raczej nie ma mowy. Po tym zabiegu silnik nadal na wolnych obrotach nadal bardzo nie równo pracuje spada do 500 nawet poniżej 500 obrotów i zapaliła sie kontrolka ODD/OFF. Panowie ja powoli wymiękam zaczyna brakować mi pomysłów co sprawdzić i kogo słuchać.

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 5 wrz 2012, 22:30
przez lukasz.b
U mnie niestety z wolnymi obrotami jest coraz gorzej. Auto coraz częściej gaśnie na biegu jałowym gdy silnik pracuje pod przeciążeniem ( klima, nawiew, skręcone koła itd) i z rana po nocy postoju mazda odpala ładnie ale po chwili obroty spadają do zera i gaśnie. Jutro Mazda wędruje do mechanika celem sprawdzenia. Moje przypuszczenia to zawór wolnych obrotów, przepustnica bądź EGR. Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.
W tym tygodniu okaże się co i jak.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 22:45
przez pabb4
Moja p5 od miesiaca wędruje po mechanikach i jak narazie bez efektów. Przecierz to mój 12 samochód a nie 13 <lol>

Re: MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

PostNapisane: 6 wrz 2012, 00:41
przez xedos1972
Zawór IAC też jest napędzany silnikiem krokowym takie rozwiązanie występuje ,nie tylko na zasadzie przetwornika magnetycznego stąd taka nazwa potoczna .

PostNapisane: 6 wrz 2012, 01:33
przez bikus
lukasz.b napisał(a): Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.

możesz regulować śrubką na przepustnicy albo masz jeszcze taki ogranicznik na kole od linki gazu (taki na imbusa z tego co pamiętam. U mnie jak chciałem podnieśc to okazało się że śrubka jest na full odkręcona, ale jak podciągnąłem tamtą śrubka to powstał zapas na śrubie przy przepustnicy – ale masło maślane wyszło :P ale może zrozumiesz :)

Ja miałem mazde 323F BG (też różne opcje silnikowe były grane – falujące obroty itp) potem miałem honde i wszystko grało jak w nowym aucie, teraz znowu mazda i już pierwszego dnia przypomniałem sobie jak to było... aczkolwiek u mnie tylko silnik drży, choć raz na miesiąc ma taki napad że gdy złapie prawie odpowiednią temp. to potrafi przygasnąć ale tylko raz i potem już jest wszystko ok.

Ale to drżenie mnie trochę denerwuje, bo gałka i wydech lata :/

tadziol napisał(a):pierwszy raz spotykam kogoś,kto poprawnie nazwał IAC VALVE.

no bo to podobne efekt daje ale inne działanie ;) ale każdy że krokowiec i krokowiec – nich im będzie ;)




dzisiaj jeszcze byłem w ASO Auto Księżno w WWA po lakier do małych odprysków i zapraweczek, i zapytałęm ile za diagnoze takiego drżenia – dodałem że na kompie 0 błędów. to powiedzieli że od 400zł netto w góre... porażka ;)

PostNapisane: 6 wrz 2012, 10:45
przez tadziol
bikus napisał(a):no bo to podobne efekt daje ale inne działanie ;) ale każdy że krokowiec i krokowiec – nich im będzie ;)

masz rację,widocznie dla jednych kołpaki i alufelgi to to samo <lol>

PostNapisane: 6 wrz 2012, 19:57
przez pabb4
Panowie jak narazie nic nie dało czyszczenie zaworu IAC VALVE. czy jak go niektórzy nazywaja silniczek krokowy. Jestem na etapie zaworu EGR , zobaczymy czy bedzie jakis efekt . Poddajcie jeszcze jakies pomysły kto wie może coś zadziała. Była opcja wtryski że niby któryś z wtrysków sie przycina i dlatego na wolnych kuleje ale ponoś to nie prawda bo wówczas na wysokich takrze był by problem i autko nie miało by mocy.Sam juz nie wiem ci jeszcze mozna zrobić.