MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów
Witam
Kupiłem w maju MAZDĘ PROTEGE 5 i jak do tej pory mam z nią problem . Jest to autko z roku 2003 z motorem 2,0 o mocy 96KW. skrzynia automatyczna.Problem jest następujący : silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo schodzi na bardzo niskie obroty do tego stopnia że potrafi zgasnąć . Poradzono mi wymienić świece zapłonowe lecz nie ma efektu , po wymianie przewodów także brak efektów silnik dalej ma głupawki na wolnych ,stojąc na światłach po paru sekundach zaczyna szarpać autem . Poradzono mi umyć przepustnicę po tym zabiegu jest całkiem do bani na wolnych wogule aytko gaśnie i na domiar złego miga kontrolka ODD OFF .
Poradźcie co mam robić bo już mam łzy w oczach i jestem bliski desperacji.
Kupiłem w maju MAZDĘ PROTEGE 5 i jak do tej pory mam z nią problem . Jest to autko z roku 2003 z motorem 2,0 o mocy 96KW. skrzynia automatyczna.Problem jest następujący : silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo schodzi na bardzo niskie obroty do tego stopnia że potrafi zgasnąć . Poradzono mi wymienić świece zapłonowe lecz nie ma efektu , po wymianie przewodów także brak efektów silnik dalej ma głupawki na wolnych ,stojąc na światłach po paru sekundach zaczyna szarpać autem . Poradzono mi umyć przepustnicę po tym zabiegu jest całkiem do bani na wolnych wogule aytko gaśnie i na domiar złego miga kontrolka ODD OFF .
Poradźcie co mam robić bo już mam łzy w oczach i jestem bliski desperacji.
- Od: 13 lip 2012, 19:50
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.
Czy przypadkiem nie przestawiłeś TPS'a?
Albo inna opcja to taka, ze silniczek krokowy po prostu stoi zablokowany w jakiejś pozycji bądź ma możliwość niewielkiego ruchu.
Albo inna opcja to taka, ze silniczek krokowy po prostu stoi zablokowany w jakiejś pozycji bądź ma możliwość niewielkiego ruchu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ja na "krokowca" nie stawiam bo nie ma on nic wspólnego z miganiem OD/OFF.
no chyba,że nałożyły się dwie usterki lub więcej.
najbardziej prawdopodobne to :TPS problem,EGR problem,nieszczelność pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem,nieszczelność kolektora ssącego.
no chyba,że nałożyły się dwie usterki lub więcej.
najbardziej prawdopodobne to :TPS problem,EGR problem,nieszczelność pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem,nieszczelność kolektora ssącego.
winny może być silniczek krokowy ale nie musi , jak czyściłeś przepustnice to ją rozkręciłeś odkręcając krokowca ? czy tak na przykręconym , może też być zapchany kanał bypassu , wykręć śrubę od obrotów o kilka obrotów do góry pamiętając ile i później ją wkręć w to samo miejsce .druga sprawa nie ruszałeś czujnika położenia przepustnicy jak ją czyściłeś. a błędów nie pokazuje żadnych zacznij od tego może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów to nie jest problem właśnie z nią ? czy problemy z palącą kontrolką zaczęły się po czyszczeniu przepustnicy czy były wcześniej .
xedos1972
tadziol napisał(a):widzisz jak ważna jest interpunkcja?![]()
staraj się następnym razem.
poza złośliwością z twojej strony to niewiele mnie rusza widocznie taki masz charakter ten typ tak ma.
rozumiem że jesteś nieomylny i każdy twój post jest poprawnie napisany .
xedos1972
U mnie w P5 mam podobne objawy. Silnik na biegu jałowym ma zbyt wolne obroty. kilka razy zdarzyło się, że zgasnął ( na załączanej klimatyzacji). Krokowiec i przepustnica wyczyszczona, wymieniona także uszczelka pod kolektor ssący. Niestety, pacjent ma takie objawy jakie miał.
pabb4, jak uda Ci się rozwiązać ten problem to napisz.
pabb4, jak uda Ci się rozwiązać ten problem to napisz.
Powiem wam tylko tyle ze i ja nie siedziałem na tyłku tylko próbowałem coś zadziałać. Niestety jak wiesz bez skutecznie. Na początku wymieniłem świece następnie elektromechanik pobadał mi wszystko co mógł (cewki przewody masy ciśnienie sprężania) i dalej kiszka. Następne kroki to była przepustnica I to co do niej jest zamocowane (myślę że to jest silnik krokowy aczkolwiek chyba nie do końca) nadal bez rezultatu. Przyszło mi do głowy że może z rozrządem jest coś nie tak może jest przestawiony o ząbek lub dwa a może klim mocujące koło zębate na wałku jest uszkodzony . W chwili obecnej jestem własnie na etapie rozrządu w czwartek może juz coś będę wiedział do dam ci znać . Powiedz co to jest ten zawór czy czujnik o którym wspominałeś i gdzie on jest umieszczony i gdzie znajduje się silnik krokowy.
- Od: 13 lip 2012, 19:50
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.
w mazdach nie ma krokowca, jest zawór wolnych obrotów i znajduje się przy przepustnicy. u mnie też wolne obroty powodują drżenie silnika – zero błędów, wymienione świece, rozrząd, wyregulowane zawory, wyczyszczona przepustnica i zawór wolnych obrotów i dalej nic
Jedzie dobrze, a na wolnych obrotach waha się miedzy 730 a 770 i drży silnik i wydech od tego.
No własnie tak jak przypuszczałem,że nie jest to silnik krokowy (mowa o tym urządzeniu na przepustnicy)
zdejmowałem przepustnicę i to urządzenie jest tam sprężynka w miarę twarda i wykonany z jakiegoś materiału syntetycznego coś w rodzaju zaworka może jakiejś iglicy nie wiem jak to określić. po wyczyszczeniu wszystko zostało złożone i skręcone na silikon o błędzie raczej nie ma mowy. Po tym zabiegu silnik nadal na wolnych obrotach nadal bardzo nie równo pracuje spada do 500 nawet poniżej 500 obrotów i zapaliła sie kontrolka ODD/OFF. Panowie ja powoli wymiękam zaczyna brakować mi pomysłów co sprawdzić i kogo słuchać.
zdejmowałem przepustnicę i to urządzenie jest tam sprężynka w miarę twarda i wykonany z jakiegoś materiału syntetycznego coś w rodzaju zaworka może jakiejś iglicy nie wiem jak to określić. po wyczyszczeniu wszystko zostało złożone i skręcone na silikon o błędzie raczej nie ma mowy. Po tym zabiegu silnik nadal na wolnych obrotach nadal bardzo nie równo pracuje spada do 500 nawet poniżej 500 obrotów i zapaliła sie kontrolka ODD/OFF. Panowie ja powoli wymiękam zaczyna brakować mi pomysłów co sprawdzić i kogo słuchać.
- Od: 13 lip 2012, 19:50
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.
U mnie niestety z wolnymi obrotami jest coraz gorzej. Auto coraz częściej gaśnie na biegu jałowym gdy silnik pracuje pod przeciążeniem ( klima, nawiew, skręcone koła itd) i z rana po nocy postoju mazda odpala ładnie ale po chwili obroty spadają do zera i gaśnie. Jutro Mazda wędruje do mechanika celem sprawdzenia. Moje przypuszczenia to zawór wolnych obrotów, przepustnica bądź EGR. Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.
W tym tygodniu okaże się co i jak.
W tym tygodniu okaże się co i jak.
lukasz.b napisał(a): Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.
możesz regulować śrubką na przepustnicy albo masz jeszcze taki ogranicznik na kole od linki gazu (taki na imbusa z tego co pamiętam. U mnie jak chciałem podnieśc to okazało się że śrubka jest na full odkręcona, ale jak podciągnąłem tamtą śrubka to powstał zapas na śrubie przy przepustnicy – ale masło maślane wyszło
Ja miałem mazde 323F BG (też różne opcje silnikowe były grane – falujące obroty itp) potem miałem honde i wszystko grało jak w nowym aucie, teraz znowu mazda i już pierwszego dnia przypomniałem sobie jak to było... aczkolwiek u mnie tylko silnik drży, choć raz na miesiąc ma taki napad że gdy złapie prawie odpowiednią temp. to potrafi przygasnąć ale tylko raz i potem już jest wszystko ok.
Ale to drżenie mnie trochę denerwuje, bo gałka i wydech lata :/
tadziol napisał(a):pierwszy raz spotykam kogoś,kto poprawnie nazwał IAC VALVE.
no bo to podobne efekt daje ale inne działanie
dzisiaj jeszcze byłem w ASO Auto Księżno w WWA po lakier do małych odprysków i zapraweczek, i zapytałęm ile za diagnoze takiego drżenia – dodałem że na kompie 0 błędów. to powiedzieli że od 400zł netto w góre... porażka
bikus napisał(a):no bo to podobne efekt daje ale inne działanieale każdy że krokowiec i krokowiec – nich im będzie
masz rację,widocznie dla jednych kołpaki i alufelgi to to samo

Panowie jak narazie nic nie dało czyszczenie zaworu IAC VALVE. czy jak go niektórzy nazywaja silniczek krokowy. Jestem na etapie zaworu EGR , zobaczymy czy bedzie jakis efekt . Poddajcie jeszcze jakies pomysły kto wie może coś zadziała. Była opcja wtryski że niby któryś z wtrysków sie przycina i dlatego na wolnych kuleje ale ponoś to nie prawda bo wówczas na wysokich takrze był by problem i autko nie miało by mocy.Sam juz nie wiem ci jeszcze mozna zrobić.
- Od: 13 lip 2012, 19:50
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości