MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

Postprzez pabb4 » 9 sie 2012, 22:30

Witam
Kupiłem w maju MAZDĘ PROTEGE 5 i jak do tej pory mam z nią problem . Jest to autko z roku 2003 z motorem 2,0 o mocy 96KW. skrzynia automatyczna.Problem jest następujący : silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo schodzi na bardzo niskie obroty do tego stopnia że potrafi zgasnąć . Poradzono mi wymienić świece zapłonowe lecz nie ma efektu , po wymianie przewodów także brak efektów silnik dalej ma głupawki na wolnych ,stojąc na światłach po paru sekundach zaczyna szarpać autem . Poradzono mi umyć przepustnicę po tym zabiegu jest całkiem do bani na wolnych wogule aytko gaśnie i na domiar złego miga kontrolka ODD OFF .
Poradźcie co mam robić bo już mam łzy w oczach i jestem bliski desperacji.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sie 2012, 09:30

Czy przypadkiem nie przestawiłeś TPS'a?
Albo inna opcja to taka, ze silniczek krokowy po prostu stoi zablokowany w jakiejś pozycji bądź ma możliwość niewielkiego ruchu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Speed » 11 sie 2012, 20:27

Przenoszę do 323 BJ bardziej Ci pomogą , ja tez stawiam na krokowca.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 10:24

ja na "krokowca" nie stawiam bo nie ma on nic wspólnego z miganiem OD/OFF.
no chyba,że nałożyły się dwie usterki lub więcej.
najbardziej prawdopodobne to :TPS problem,EGR problem,nieszczelność pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem,nieszczelność kolektora ssącego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedos1972 » 12 sie 2012, 13:54

winny może być silniczek krokowy ale nie musi , jak czyściłeś przepustnice to ją rozkręciłeś odkręcając krokowca ? czy tak na przykręconym , może też być zapchany kanał bypassu , wykręć śrubę od obrotów o kilka obrotów do góry pamiętając ile i później ją wkręć w to samo miejsce .druga sprawa nie ruszałeś czujnika położenia przepustnicy jak ją czyściłeś. a błędów nie pokazuje żadnych zacznij od tego może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów to nie jest problem właśnie z nią ? czy problemy z palącą kontrolką zaczęły się po czyszczeniu przepustnicy czy były wcześniej .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 15:08

xedos1972 napisał(a):może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów

nie może,ale na pewno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedos1972 » 12 sie 2012, 17:16

tadziol napisał(a):
xedos1972 napisał(a):może ta kontrolka OD/OFF dotyczy skrzyni biegów

nie może,ale na pewno.

po może powinien być przecinek ;P
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 18:10

widzisz jak ważna jest interpunkcja? ;P
staraj się następnym razem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedos1972 » 12 sie 2012, 19:17

tadziol napisał(a):widzisz jak ważna jest interpunkcja? ;P
staraj się następnym razem.

poza złośliwością z twojej strony to niewiele mnie rusza widocznie taki masz charakter ten typ tak ma.
rozumiem że jesteś nieomylny i każdy twój post jest poprawnie napisany .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez lukasz.b » 12 sie 2012, 21:43

U mnie w P5 mam podobne objawy. Silnik na biegu jałowym ma zbyt wolne obroty. kilka razy zdarzyło się, że zgasnął ( na załączanej klimatyzacji). Krokowiec i przepustnica wyczyszczona, wymieniona także uszczelka pod kolektor ssący. Niestety, pacjent ma takie objawy jakie miał.
pabb4, jak uda Ci się rozwiązać ten problem to napisz. :)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez pabb4 » 5 wrz 2012, 19:55

Powiem wam tylko tyle ze i ja nie siedziałem na tyłku tylko próbowałem coś zadziałać. Niestety jak wiesz bez skutecznie. Na początku wymieniłem świece następnie elektromechanik pobadał mi wszystko co mógł (cewki przewody masy ciśnienie sprężania) i dalej kiszka. Następne kroki to była przepustnica I to co do niej jest zamocowane (myślę że to jest silnik krokowy aczkolwiek chyba nie do końca) nadal bez rezultatu. Przyszło mi do głowy że może z rozrządem jest coś nie tak może jest przestawiony o ząbek lub dwa a może klim mocujące koło zębate na wałku jest uszkodzony . W chwili obecnej jestem własnie na etapie rozrządu w czwartek może juz coś będę wiedział do dam ci znać . Powiedz co to jest ten zawór czy czujnik o którym wspominałeś i gdzie on jest umieszczony i gdzie znajduje się silnik krokowy.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez bikus » 5 wrz 2012, 20:09

w mazdach nie ma krokowca, jest zawór wolnych obrotów i znajduje się przy przepustnicy. u mnie też wolne obroty powodują drżenie silnika – zero błędów, wymienione świece, rozrząd, wyregulowane zawory, wyczyszczona przepustnica i zawór wolnych obrotów i dalej nic :) Jedzie dobrze, a na wolnych obrotach waha się miedzy 730 a 770 i drży silnik i wydech od tego.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez tadziol » 5 wrz 2012, 20:40

bikus napisał(a):w mazdach nie ma krokowca, jest zawór wolnych obrotów i znajduje się przy przepustnicy.

pierwszy raz spotykam kogoś,kto poprawnie nazwał IAC VALVE. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pabb4 » 5 wrz 2012, 22:11

No własnie tak jak przypuszczałem,że nie jest to silnik krokowy (mowa o tym urządzeniu na przepustnicy)
zdejmowałem przepustnicę i to urządzenie jest tam sprężynka w miarę twarda i wykonany z jakiegoś materiału syntetycznego coś w rodzaju zaworka może jakiejś iglicy nie wiem jak to określić. po wyczyszczeniu wszystko zostało złożone i skręcone na silikon o błędzie raczej nie ma mowy. Po tym zabiegu silnik nadal na wolnych obrotach nadal bardzo nie równo pracuje spada do 500 nawet poniżej 500 obrotów i zapaliła sie kontrolka ODD/OFF. Panowie ja powoli wymiękam zaczyna brakować mi pomysłów co sprawdzić i kogo słuchać.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez lukasz.b » 5 wrz 2012, 22:30

U mnie niestety z wolnymi obrotami jest coraz gorzej. Auto coraz częściej gaśnie na biegu jałowym gdy silnik pracuje pod przeciążeniem ( klima, nawiew, skręcone koła itd) i z rana po nocy postoju mazda odpala ładnie ale po chwili obroty spadają do zera i gaśnie. Jutro Mazda wędruje do mechanika celem sprawdzenia. Moje przypuszczenia to zawór wolnych obrotów, przepustnica bądź EGR. Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.
W tym tygodniu okaże się co i jak.
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez pabb4 » 5 wrz 2012, 22:45

Moja p5 od miesiaca wędruje po mechanikach i jak narazie bez efektów. Przecierz to mój 12 samochód a nie 13 <lol>
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez xedos1972 » 6 wrz 2012, 00:41

Zawór IAC też jest napędzany silnikiem krokowym takie rozwiązanie występuje ,nie tylko na zasadzie przetwornika magnetycznego stąd taka nazwa potoczna .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bikus » 6 wrz 2012, 01:33

lukasz.b napisał(a): Podobno ruszajac czujnikiem egr, gora dol, tez sie ustawia obroty.

możesz regulować śrubką na przepustnicy albo masz jeszcze taki ogranicznik na kole od linki gazu (taki na imbusa z tego co pamiętam. U mnie jak chciałem podnieśc to okazało się że śrubka jest na full odkręcona, ale jak podciągnąłem tamtą śrubka to powstał zapas na śrubie przy przepustnicy – ale masło maślane wyszło :P ale może zrozumiesz :)

Ja miałem mazde 323F BG (też różne opcje silnikowe były grane – falujące obroty itp) potem miałem honde i wszystko grało jak w nowym aucie, teraz znowu mazda i już pierwszego dnia przypomniałem sobie jak to było... aczkolwiek u mnie tylko silnik drży, choć raz na miesiąc ma taki napad że gdy złapie prawie odpowiednią temp. to potrafi przygasnąć ale tylko raz i potem już jest wszystko ok.

Ale to drżenie mnie trochę denerwuje, bo gałka i wydech lata :/

tadziol napisał(a):pierwszy raz spotykam kogoś,kto poprawnie nazwał IAC VALVE.

no bo to podobne efekt daje ale inne działanie ;) ale każdy że krokowiec i krokowiec – nich im będzie ;)




dzisiaj jeszcze byłem w ASO Auto Księżno w WWA po lakier do małych odprysków i zapraweczek, i zapytałęm ile za diagnoze takiego drżenia – dodałem że na kompie 0 błędów. to powiedzieli że od 400zł netto w góre... porażka ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez tadziol » 6 wrz 2012, 10:45

bikus napisał(a):no bo to podobne efekt daje ale inne działanie ;) ale każdy że krokowiec i krokowiec – nich im będzie ;)

masz rację,widocznie dla jednych kołpaki i alufelgi to to samo <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pabb4 » 6 wrz 2012, 19:57

Panowie jak narazie nic nie dało czyszczenie zaworu IAC VALVE. czy jak go niektórzy nazywaja silniczek krokowy. Jestem na etapie zaworu EGR , zobaczymy czy bedzie jakis efekt . Poddajcie jeszcze jakies pomysły kto wie może coś zadziała. Była opcja wtryski że niby któryś z wtrysków sie przycina i dlatego na wolnych kuleje ale ponoś to nie prawda bo wówczas na wysokich takrze był by problem i autko nie miało by mocy.Sam juz nie wiem ci jeszcze mozna zrobić.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323