Problemy z silnikiem FS – branie oleju, kompresja, remont (by wtyku)

Postprzez wtyku » 26 paź 2009, 16:12

Witam!

Ponad miesiac tem kupilem ta Madzie.
Oczyscie zaraz po zakupie mienilem tez olej i filtr oleju.

Olej jaki byl zalany to 5W30 nie wiem jakiej firmy.
Po wymianie Castrol EGDE 5W30.

Przejechalem ponad 1500km i dzis rano patrze na stan oleju i tu niespodzianka.
Ponad 6mm ponizej kreski MIN!! A po zamienie oleju bylo 3mm ponizej MAX.

Auto chodzi super, silnik rowno. Nic nie kopci. Chyba ze jest ponizej 5st. to po odpaleniu chwile widac bialy dymek ale nie smierdzacy. (widzialem ze wiekszosc samochodow tak ma, zreszta przy takiej temp to czlowiekowi leci para z ust jak sie dmuchnie...).

Co to moze byc?
Moze olej zly? chodz taki typ jest zalecany w ksiazce mazdy.

bardzo prosze o podpowiedzi.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez fazzi » 26 paź 2009, 17:11

wtyku możliwe że masz wyciek. Obejrzyj dokładnie miejsce w którym parkujesz czy nie pojawiają się świeże palmy oleju. Obejrzyj silnik – zwłaszcza okolice aparatu zapłonowego, pokryw zaworów i otworów na świece. Najprościej zdjąć przewód ze świecy i wsadzić na drucie kawałek szmatki lub chustki. Jeśli tam będzie olej to masz do wymiany uszczelkę pod pokrywą.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez BadBoy_89 » 26 paź 2009, 18:37

przegazuj auto i zobacz czy podczas tego nie widac dymu
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez wtyku » 26 paź 2009, 23:06

Plam brak, silnik suchy.
Silnik kręcę często na 5-6tys, nic z wydechu nie leci. Czystka.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 26 paź 2009, 23:32

wtyku tematów o znikaniu oleju jest sporo.
Kontroluj stan, po przejechaniu ok 3 tys masz już jakiś punkt widzenia i średnią. Potem zmień markę (gęstość masz odpowiednią), ostatecznie można zalać 10W40 semisynth. ale to nie naprawia problemu, tylko trochę likwiduje skutki. Jeśli wycieków nie ma, jeśli jesteś pewien, że po wymianie nalali max, to musi spalać. Rura mocno okopcona?

wtyku napisał(a):Silnik kręcę często na 5-6tys

Przy takim traktowaniu ma prawo trochę wciągać, ale powiedzmy 0,2-0,3/1000km. Nie gazuj na luzie, poproś, żeby ktoś za tobą jechał i zakręć na IIb do odcięcia, coś mi się wydaje, że zobaczysz siwy dym. To nie diesel, że widać w lusterku.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez lesiux » 26 paź 2009, 23:59

przy takim ubytku to nie ma szans, żeby nie było widać. Musi dyma puścić no a jak nie to wyciek na bank.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marakus » 27 paź 2009, 10:27

A do płynu chłodzącego ci oleju nie wywala? Może to uszczelka pod głowicą? Zobacz na zimnym silniku, czy pod korkiem chłodnicy nie ma czasem majonezu.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez wtyku » 27 paź 2009, 16:01

problem w tym ze dymka nie widac...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez fazzi » 27 paź 2009, 17:28

wtyku zobacz gniazda świec – jak puszcza tam uszczelka pokrywy to się napełniają a z zewnątrz nie widać.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez wtyku » 28 paź 2009, 14:42

gniazda świec zobaczyć to już jest czasochłonne – mam cewki na świecach.

dziś się przypatrywałem wydechowi i tak:

odpalam samochód – brak widocznych spalin
po 3-5min pojawia się idealnie biały dymek delikatny a po przy gazowaniu jest go więcej, taki kłębiasty, jednak efekt znika po 3-5min.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 28 paź 2009, 18:39

wtyku masz chromowany/polerowany wydech? Jeśli tak, to po takim ubytku oleju, jesli go spala, na pewno jest okopcony. Jeśli tak, to już wiesz gdzie twój olej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jersey » 28 paź 2009, 18:56

Moim zdaniem nie masz sie co martwić. Gdy wylałeś stary olej spłynoł on z wszystkich kanałów olejowych i magistrali. Gdy wlałeś nowy olej, nie wiem jak sprawdzałeś stan oleju?? ale zaraz po zalaniu silnik powinnien troche pochodzić aby olej dotarł do wsazystkich kanałów i dopiero wtedy sorawdzić stan oleju. Zawsze przy wymianie wlewa się nieco mniejszą ilość oleju aby po tym pierwszym uruchomieniu móc dolać ewentualną różnice.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 19:03
Posty: 12
Auto: Mazda 323P 1.3 1997r.

Postprzez wtyku » 28 paź 2009, 19:07

jak nie mam sie czym martwic? od momentu wymiany oleju gdzie wskaźnik dzień po był na max prawie, a po 1500km było 4mm od początku bagnetu, znacznie poniżej MIN!!!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez fazzi » 28 paź 2009, 19:16

Jersey pierwszy raz słyszę taka teorię i na 100% jest ona zła.
Jersey napisał(a):Gdy wylałeś stary olej spłynoł on z wszystkich kanałów olejowych i magistral

Chyba nie wiem co trzeba by zrobić żeby wszystko spłynęło.... Olej po po ok 5 min. od wyłączenia silnika spływa do miski olejowej i przy wymianie to co spłynęło się wymienia. To, co zostało w układzie już zostaje (naprawdę niewielkie ilości). Przy wymianie wlewa się nowy olej na max i jeździ.

Nie wiem kto Ci naopowiadał głupot, że
Jersey napisał(a):po zalaniu silnik powinnien troche pochodzić aby olej dotarł do wsazystkich kanałów i dopiero wtedy sorawdzić stan oleju

bo to oznaczałoby właśnie sprawdzenie stanu zaraz po wyłączeniu silnika co jest BZDURĄ! Jak tak robisz to masz za dużo oleju w silniku.

wtyku wiem że to może głupie pytanie ale czy na 100% sprawdzasz olej na równym podłożu? Kumpel kiedyś w garażu sobie olej sprawdzał i wyszło mu że nagle ma za dużo a po prostu był tam lekki spadek (naprawdę trzeba było zwrócić na to uwagę bo ot tak nie było widać).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jersey » 28 paź 2009, 19:20

No dobra pewnie też bym nie był zachwycony takim ubytkiem oleju. Ale na spokojnie silnik nie ma według tego co tu napisane żadnych oznak "lewego" zużywania oleju. Nie mniej jednak nie ma prawie 1.3 litra, taka ilość oleju w tak któtkim czasie bez wysiłku było by można zlokalizować gdzie uciekła, w zamkniętym układzie mechanicznym jakim jest silnik nie moźliwe jest źeby tyle oleju gdzieś wyparowało. Zalej do 3/4 wskażnika oleju i sprawdz czy znowu ubywa jak nie ubywa to sprawa jest według mnie prosta. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie, wiec nie trzeba się z tym zgadzać. Obejrzy jeszcze bagnet od oleju czy nie jest w nim coś podejrzanego np. nieco krzywy albo ogranicznik włoźenia bagnetu się nieprzesunoł.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 19:03
Posty: 12
Auto: Mazda 323P 1.3 1997r.

Postprzez wtyku » 29 paź 2009, 10:43

chłopaki a może ten olej jakiś do d...?

przed wymiana nie brał oleju, tak mi się wydaje bo przejechałem 1000km i stan był taki jak go kupowałem.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez fazzi » 29 paź 2009, 18:30

wtyku powiem tak... Możliwe że poprzedni właściciel nalał przed sprzedażą jakiegoś 'cudownego' środka typu motodoktor czy inne cholerstwo i po wymianie na inny olej zaczął się problem. ALE to nie tłumaczy tego, że brak jakichkolwiek oznak znikania oleju poza tym, że go nie ma.
Chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest dolewanie aż nie znajdziesz wycieku. Możesz też pojechać na stację diagnostyczną na analizator spalin. Chyba wykrywa też olej.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 18:34

Witam!

Od razu pisze do info dla szanownego moderatora – wiem ze temat był ale jest w nim "burdel" i tez nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie które chce zadać.

Jakis czas temu pisalem ze po zakupie samochodu zmienilem olej.
Zalali mi castrol edge 5W30.

Po przejechaniu 1500km madzia zjadla mi go ok. 1,5l (jazda głownie po miescie)

Dolalem ten sam olej i po 1000 km zjadla 0,8l (ale jeździłem głownie na trasie)

Bylem teraz w serwisie mazdy ktory polecacie.
Od razu mi powiedziano "ten olej jest do pupy" jest polski i drogi i wiele samochodow ma taki problem po przejsciu na ten olej.

Powiedzieli tez ze po 100tys km zalecają olej trochę "gęstszy" i niby takie info jest w ksiazkach serwisowych od np mojej mazdy.
Mowia tez ze oni maja jakis inny olej ktory kupuja w niemczech i na pewno bedzie lepszy.

Prosze o podowiedz czy maja racje.

P.S. Z rury nie widac aby palil olej ani tez nie cieknie spod samochodu
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 13 lis 2009, 19:21

wtyku ten temat tu nie przetrwa, bo od olejów jest Eksploatacja i obszerny temat o olejach.
Na twoim miejscu przeszedłbym na ELF SXR 5W30 i obserwował znikanie. Ewentualnie od razu na 10W40, troche gęsty zimą przy rozruchu, ale jesli np. garażujesz auto to nie ma bólu. Tu polecam Valvoline MaxLife 10W40.
Teoretycznie dopuszcza się 10W40, ale to ostateczność, jeśli już ustalisz ile ci wciąga tego oleju i będzie go sporo to trzeba myśleć o remoncie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 19:23

ale strasznie dziwi mnie fakt ze zjada olej przy takim przebiegu-chyba ze sprzedawca mnie oszukal i kręcił licznik.... mozna to jakos sprawdzic?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323