Jestem właśnie po czyszczeniu przepustnicy, wcześniejsza próba bez zdejmowania przy użyciu preparatu Valvoline nie przyniosła zamierzonego skutku i musiałem ją zdjąć. Poskładałem wszystko do kupy, ladnie schodzi z obrotów, nie faluje, trzyma wolne obroty ok 750-800 (nad kreską 750, na grubość wskazówki, ale to jeszcze ustawię).
Jedyne co zauważyłem podczas jazdy to delikatne szarpnięcie po całkowitym zdjęciu nogi z gazu (sekundę po tym jak przepustnica się zamknie). Dodatkowo zauważyłem dziwne zjawisko, gdy wysprzęglę podczas jazdy obroty spadną na ok. 1000, do prawidłowych schodzą dopiero, gdy auto stanie w miejscu, tak chyba być nie powinno...? Aczkolwiek to przydatne zjawisko, np. przy wrzucaniu II biegu podczas delikatnego toczenia się.
Bawić się dalej TPSem czy coś innego może odpowiadać za taki stan? TPS ustawiałem miernikiem, jedyne dane jakie znalazłem to napięcie przy zamkniętej 0.1-1.1 V (ustawiłem ok. 0,5 V), przy max otwartej 3.0-4.6 V (ustawiłem na 4,1 V).
Szarpnięcie przy odjęciu gazu – ustawianie TPS (BJ FP)
Strona 1 z 1
Z tym schodzeniem obrotów po zatrzymaniu to w dieslu normalka ale w nie wiem jak u ciebie powinno być. Chyba to dobrze bo wtedy masz dużo podciśnienia do hamulców gdy obroty są wyższe.
Być może, ale wcześniej nie zauważyłem czegoś takiego, ale może wtedy było popsute 
Co do tego TPSu to coś duże widełki napięcia są, może lepiej bliżej którejś granicy ustawić.
Jednocześnie wymieniłem świece i przewody (Denso/NGK) ale wątpię by było odpowiedzialne za pojedyncze szarpnięcie, przyspiesza ładnie, płynnie.
Co do tego TPSu to coś duże widełki napięcia są, może lepiej bliżej którejś granicy ustawić.
Jednocześnie wymieniłem świece i przewody (Denso/NGK) ale wątpię by było odpowiedzialne za pojedyncze szarpnięcie, przyspiesza ładnie, płynnie.
Zgadza się – obroty po wysprzęgleniu, podczas jazdy nie spadną do tych 750 – dopiero na postoju. Nie pamietam na ilu się zatrzymują, ale chyba u mnie gdzieś na 900, ale może i 1000, nie pamiętam, na pewno nie 750.
Tak było zawsze. Udało mi się ustawić po czyszczeniu te obroty, chociaż pisałem gdzieś, że za Chiny komputer nie pozwala. Po jakimś czasie dopiero po regulacji ustaliły się na właściwym poziomie. Ustawiłem właśnie na grubość kreski powyżej 750, tak jak u Ciebie Borys. W trybie serwisowym ustawiałem oczywiście...
Tak było zawsze. Udało mi się ustawić po czyszczeniu te obroty, chociaż pisałem gdzieś, że za Chiny komputer nie pozwala. Po jakimś czasie dopiero po regulacji ustaliły się na właściwym poziomie. Ustawiłem właśnie na grubość kreski powyżej 750, tak jak u Ciebie Borys. W trybie serwisowym ustawiałem oczywiście...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
u mnie w premacy FP silnik ma tak samo jak toczę się na luzie to obroty coś około 900 jak się zatrzymam to spadają do około 750
widocznie ten model tak ma gdzieś w dziale premacy o tym czytałem ale za chiny nie wiem gdzie tak po prostu jest i nie ma co szukać
pozdro
widocznie ten model tak ma gdzieś w dziale premacy o tym czytałem ale za chiny nie wiem gdzie tak po prostu jest i nie ma co szukać
pozdro
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
No to looz
Jeszcze gdyby ktoś miał dostęp do jakiejś serwisówki czy innej autodaty gdzie są dane do ustawiania TPS byłbym wdzięczny. Coś czuje, że za to szarpnięcie on odpowiada. Wydaje mi się, że lepiej ustawiać zakres dolnej granicy, ale nie wiem czemu mi się tak wydaje.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość