Silnik FS – Pompa wody. Co sie zmienia przy wymianie? i czy to na pewno pompa?

Witam.
Pojawił się przy tych mrozach problem tego typu, że po odpaleniu madzi, która stała dłużej na mrozie, gdy załączał się system kontroli trakcji lub ABS (te systemy chyba pobierają duuużo prądu, bo przy TCS potrafią przygasać lekko światła) zaczynał mi piszczeć pasek klinowy ten, który napędza pompę wody i alternator. Myślałem, że to będzie przez kiepski pasek. Dziś pojechałem na wymianę. Okazało się ze pompa wody jest do wymiany, ponieważ jak się ręcznie pokręci to słychać mocne metaliczne tarcie i ma luzy. Czy ona też może powodować ślizganie się paska?
Jaką pompę kupić? GMB czy oryginał?
co się zmienia przy okazji wymiany i co trzeba rozebrać – jakie uszczelki kupić itd...
przejechane mam wg licznika 125kkm. Rozrząd niby ktoś zmieniał przy 92kkm. To normalne ze pompa tak szybko wysiadła.
Aha i jeszcze mi się tak przypomniało ze u mnie się pojawia taki pisk spod maski powyżej 4k obr – może to to pompa tak rzezi?
Pozdrawiam
Pojawił się przy tych mrozach problem tego typu, że po odpaleniu madzi, która stała dłużej na mrozie, gdy załączał się system kontroli trakcji lub ABS (te systemy chyba pobierają duuużo prądu, bo przy TCS potrafią przygasać lekko światła) zaczynał mi piszczeć pasek klinowy ten, który napędza pompę wody i alternator. Myślałem, że to będzie przez kiepski pasek. Dziś pojechałem na wymianę. Okazało się ze pompa wody jest do wymiany, ponieważ jak się ręcznie pokręci to słychać mocne metaliczne tarcie i ma luzy. Czy ona też może powodować ślizganie się paska?
Jaką pompę kupić? GMB czy oryginał?
co się zmienia przy okazji wymiany i co trzeba rozebrać – jakie uszczelki kupić itd...
przejechane mam wg licznika 125kkm. Rozrząd niby ktoś zmieniał przy 92kkm. To normalne ze pompa tak szybko wysiadła.
Aha i jeszcze mi się tak przypomniało ze u mnie się pojawia taki pisk spod maski powyżej 4k obr – może to to pompa tak rzezi?
Pozdrawiam