Problemy z silnikiem FS – branie oleju, kompresja, remont (by wtyku)
Zalano mi olej z beczki liquimoly 10W40.
Przejechałem 900km i ubylo 0,5l oleju.
jednak poza normalna jazda miałem 15min "rajd" 4-6,5k obr.
biegi zmieniam przy 3-4 tys, a ok 10x dziennie 4-5tys., 1-3x do 6tys.dziennie.
jesli jestem w miescie to robie po 30-50km na dzien
na trasie zrobilem ok 300km z tego przebiegu 900km. stylem jazdy podobnym jak w mieście.
zatem zjadl znacznie mniej oleju.
teraz mam pytanie – co robic? to normalne przy takiej jezdzie? poprostu dolewac olej i smigac czy poddac silnik jakiejś diagnostyce?
Przejechałem 900km i ubylo 0,5l oleju.
jednak poza normalna jazda miałem 15min "rajd" 4-6,5k obr.
biegi zmieniam przy 3-4 tys, a ok 10x dziennie 4-5tys., 1-3x do 6tys.dziennie.
jesli jestem w miescie to robie po 30-50km na dzien
na trasie zrobilem ok 300km z tego przebiegu 900km. stylem jazdy podobnym jak w mieście.
zatem zjadl znacznie mniej oleju.
teraz mam pytanie – co robic? to normalne przy takiej jezdzie? poprostu dolewac olej i smigac czy poddac silnik jakiejś diagnostyce?
Tak jak koledzy pisali wyżej, jeśli silnik bierze olej w takich ilościach jak u Ciebie to nie ma co się łudzić, że zmiana oleju na inny dużo zmieni. Nie jest to wina też żadnych tam uszczelniaczy zaworowych, po prostu nie ma pierścieni albo jak to w mazdach bywa, są zapieczone. Tylko remont jak radzą koledzy albo dolewki i jazda. Nie ma cudów, gdzieś olej musi się podziewać, jak nie cieknie to spala go i nie ma innych opcji. Przebieg w 8 letnim aucie taki jak Twój to na dwoje babka wróżyła, chociaż jak żre oliwę, to pewnie cofany albo butowany przez poprzednika tak jak przez Ciebie obecnie.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
wtyku 900 km to mało aby cos powiedzieć. Są na forum spece, którzy twierdzą, że po zmianie marki/lepkości oleju znikanie przez pierwsze 2-3 okresy wymiany (10kkm) to normalny objaw. Oczywiście nie w takich ilościach jak u ciebie
Obserwuj, notuj i za 3-5 tys bedziesz musiał podjąć jakieś decyzje. Powodzenia
wtyku napisał(a):Moja Madzia dalej brała olej wiec postanowiłem zrobić jeszcze jedna rzecz, przeszedłem na 5W40. Jak myślicie co się stało?
nie wiem silnik ci się rozleciał hehe

- Od: 20 sty 2010, 13:00
- Posty: 43
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f BA Z5
Zalałem oryginał MAZDY 5W40 i jest 10x lepiej. Ubytek jest na tyle mały ze mieści się w normie jak na mój styl jazdy.
Dodatkowa zaleta jest jeszcze to ze silnik szybciej zapala.
Dodatkowa zaleta jest jeszcze to ze silnik szybciej zapala.
Zalałem oryginał MAZDY 5W40 i jest 10x lepiej. Ubytek jest na tyle mały ze mieści się w normie jak na mój styl jazdy.
Dodatkowa zaleta jest jeszcze to ze silnik szybciej zapala.
A ile dałeś za olej i gdzie kupiłeś? Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2009, 07:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG
Witam!
Pozwolę sobie podpiąć się do tematu znikającego oleju. Mam silnik 1.8 FP. Nie stwierdziłem żadnych wycieków. Natomiast rano przy pierwszym odpaleniu z rury wydobywa się spora chmura białego dymu. Trwa to może kilka sekund po czym już nie dymi. Majonezu pod korkiem brak, płyny chłodniczego raczej też nie ubywa. Ma ktoś jakąś delikatną sugestię?
Pozwolę sobie podpiąć się do tematu znikającego oleju. Mam silnik 1.8 FP. Nie stwierdziłem żadnych wycieków. Natomiast rano przy pierwszym odpaleniu z rury wydobywa się spora chmura białego dymu. Trwa to może kilka sekund po czym już nie dymi. Majonezu pod korkiem brak, płyny chłodniczego raczej też nie ubywa. Ma ktoś jakąś delikatną sugestię?
- Od: 13 sty 2010, 09:50
- Posty: 14
- Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
- Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz
Ja części oryginalne kupuje u
www.fox.rzeszow.pl
Wg mnie maja dobre ceny i szybko odpowiadają na email.
Polecam
www.fox.rzeszow.pl
Wg mnie maja dobre ceny i szybko odpowiadają na email.
Polecam
Witam
Pytanie jak w temacie.
Czy luz zaworowy może mieć wpływ na to?
Dodam tylko, że nie oczekuje odpowiedzi w stylu zjada ci olej to rób remont silnika itp.
Autem jeżdżę raz zwyczajnie a raz do odcięcia, lobie go kręcić na wysokie obroty.
Auto nie kopci, nie śmierdzi z rury, płyn chłodniczy czysty, temperatura zawsze taka sama, olej czyściutki.
Oleju raz znika po 0.1l na 1000km a raz 1l na 1000km. Czasem ma wpływ to ze go kręcę na prawie max a czasem nie. Raz jeżdżę po kilka tras dziennie po 2-6km, czasem odcinki po 100km a czasem po 500km. Generalnie jeżdżę dynamicznie. Auto zawsze po odpaleniu doprowadzam do osiągnięcia pełnej temp.
Auto kupiłem jak wg licznika miało 104tys, obecnie ma 124. Od początku było tak samo.
Obecnie mam silnik zalany 5W40 oryginał MAZDY.
Proszę o podpowiedz bo już mi to zaczyna działać na nerwy.
Pytanie jak w temacie.
Czy luz zaworowy może mieć wpływ na to?
Dodam tylko, że nie oczekuje odpowiedzi w stylu zjada ci olej to rób remont silnika itp.
Autem jeżdżę raz zwyczajnie a raz do odcięcia, lobie go kręcić na wysokie obroty.
Auto nie kopci, nie śmierdzi z rury, płyn chłodniczy czysty, temperatura zawsze taka sama, olej czyściutki.
Oleju raz znika po 0.1l na 1000km a raz 1l na 1000km. Czasem ma wpływ to ze go kręcę na prawie max a czasem nie. Raz jeżdżę po kilka tras dziennie po 2-6km, czasem odcinki po 100km a czasem po 500km. Generalnie jeżdżę dynamicznie. Auto zawsze po odpaleniu doprowadzam do osiągnięcia pełnej temp.
Auto kupiłem jak wg licznika miało 104tys, obecnie ma 124. Od początku było tak samo.
Obecnie mam silnik zalany 5W40 oryginał MAZDY.
Proszę o podpowiedz bo już mi to zaczyna działać na nerwy.
Ostatnio edytowano 10 lis 2010, 15:01 przez wtyku, łącznie edytowano 6 razy
wtyku napisał(a):Proszę o podpowiedz bo już mi to zaczyna działać na nerwy.
Odpowiedzi na co? O luzie zaworowym odp dostałeś, a w reszcie wypowiedzi pytań brak.
Litr na tysiąc to jakaś masakra, ale 0,1l / 1000 km to znów wartość niemierzalna w silniku. Nigdzie ci nie cieknie? Uśrednij i zdecyduj jakie masz zużycie oleju np na 5-10tys km
Dexelia nie jest super olejem do dynamicznej jazdy. Nikt na odległość nic nie wymyśli i remont wydaje się być wskazany. Litr lub dwa na interwał (10 tys km) to można jeszcze niwelować olejami, ale nie takie łykanie
PS Z tego co pamiętam zakładałeś już wątek na tematy olejowe i kolejnego nie potrzebujemy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość