MAZDA PROTEGE 5 Kontrolka ODD OFF/ brak niskich obrotów

Postprzez tadziol » 6 wrz 2012, 20:41

pabb4 napisał(a):Poradzono mi umyć przepustnicę po tym zabiegu jest całkiem do bani na wolnych wogule aytko gaśnie i na domiar złego miga kontrolka ODD OFF .

od tego się zaczęło.więc może jakiś odczyt kodów usterek?
albo próbuj sam,albo podjedź gdzieś na odczyt.ale niech Ci napiszą co wyszło i podziel się z nami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bikus » 7 wrz 2012, 14:27

pabb4 napisał(a):Była opcja wtryski że niby któryś z wtrysków sie przycina i dlatego na wolnych kuleje ale ponoś to nie prawda bo wówczas na wysokich takrze był by problem i autko nie miało by mocy.Sam juz nie wiem ci jeszcze mozna zrobić.


niekoniecznie, czasami na wolnych wtryski mogą dawac za mało, a przy większej mocy działaja ok.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Marek 161BD081 » 7 wrz 2012, 21:18

Hmmm – a może czepic się regulatora ciśnienia paliwa?
Warto byłoby pomierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pabb4 » 7 wrz 2012, 21:56

Panowie huraaa <jupi> jest błąd jestem uratowany :D te problemy były spowodowane niesprawnym zaworem EGR (recyrkulacja spalin ) to on był winowajcą całego tego zamieszania. Zawór został zaślepiony i silnik pracuje teraz równiutko i brzmi jak muzyka . Jestem zadowolony wreszcie moge nacieczyć się moja PROTEGE 5 .
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez bikus » 7 wrz 2012, 23:30

ale wywaliło Ci błąd EGR czy poprostu po wyczyszczeniu i zasklepieniu wszystko wróciło do normy?
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez pabb4 » 8 wrz 2012, 21:28

Zawór został zaślepiony i po tej operacji silnik pracuje bardzo równo bez żadnych wachnięć ,kontrolka chek engin zgazłal a komputer nie pokazuje żadnych błedów . Przed zlokalizowaniem problemu każdy komp który był podpinany pokazywał przypadkowe wielokrotne wypadanie zapłonu i bądź mądry i pisz wiersze . Sa na szczeście jaszcze prawdziwi mechanicy w Gdańsku a nie wymieniacze części.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez xedos1972 » 9 wrz 2012, 04:29

ciekaw jestem czy ponownie ci nie wywali Check engine ? jeśli ECU będzie pobierać dane z EGR-a + przepływomierz odnośnie powietrza dostarczonego i nie uzyska danych do odpowiedniego dawkowania paliwa to może zaświecić się kontrolka silnika lub błąd odnośnie EGR i do tego czy nie wzrośnie zużycie paliwa a powinno . podobno można oszukać EGR za pomocą układu elektronicznego z przekaźnikiem ale co i jak i gdzie ? daj znać na forum za jakiś czas czy problem nie powrócił
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pabb4 » 9 wrz 2012, 13:29

Z tego co mi mechanik powiedział problem może powrócić za jakiś czas kiedy zaślepka zostanie wypalona lub przepalona jak kto woli. Z tego co zauważyłem przez te trzy dni jeżdżenia to rano autko wchodzi na 2 tys obrotów ale to po prostu ssanie się włącza tylko że wydaje mi się że dłużej z niego korzysta dłużej na owym ssaniu jedzie nawet po jeździe po jakimś nie za długim czasie także po uruchomieniu motor wchodzi na wyższe obroty lecz za chwilę z nich schodzi i trzyma w granicach 800-825 . Orientowałem się wstępnie w serwisie MAZDA ile kosztuje EGR do P5 i jaka jest dostępność. Odpowiedź brzmi 850 zł. i 5 dni roboczych. Może ktoś z was Panowie wie gdzie kupić taniej taki zawór i oczywiście dobrej jakości . papa
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez xedos1972 » 9 wrz 2012, 20:43

jeśli powodem jego złego działania jest nagar to spróbuj go najpierw dobrze wyczyścić bo nie napisałeś czy mechanicy ci go czyścili czy tylko został zaślepiony , benzyna ekstrakcyjna i do dzieła część elektroniczną odkręcamy a resztę namoczyć w benzynie , czynność powtórzyć z 2-3 razy aby był dobrze wyczyszczony , suchy zawór składamy do kupy i montujemy do samochodu . Należy pamiętać o odpięciu akumulatora na kilka minut, spowoduje to przystosowanie sterownika do nowych warunków pracy później spokojna jazda próbna z 15 minut . ja się męczyłem z tymi czterema śrubkami aby odkręcić elektronikę z zaworu śrubokrętem to jedną całkowicie zniszczyłem i nie puściła . zacznij od tego ,chyba że elektronika źle działa to kup używany z allegro ten ma sporo http://allegro.pl/mazda-626-gf-323f-bj-premacy-1-8-2-0-16v-zawor-egr-i2557020965.html i finansowo lepiej wygląda może coś dopasujesz zewnętrznie wyglądają podobnie może ilością kabli w kostce się różni .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tadziol » 9 wrz 2012, 21:26

xedos1972 napisał(a):ja się męczyłem z tymi czterema śrubkami aby odkręcić elektronikę z zaworu śrubokrętem

to jest właśnie cztero-uzwojeniowy silnik krokowy. tzw. unipolarny,a poniżej schemat cewek i wyjść:
http://1misiu.fm.interia.pl/silnik.bmp
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedos1972 » 9 wrz 2012, 22:36

komu to piszesz ?to nie wykład ,co kogo interesuje czy to unipolarny czy bipolarny o wirniku biernym, aktywnym czy hybrydowy i jakie sterowanie ma falowe, krokowe, półkrokowe i mikrokrokowe .chwalisz się wiedzą czy obsługą google . do naprawy samochodu aż taka wiedza nie potrzebna, bo po co komu dokładna anatomia samochodu , nie jeden serwis takiej nie posiada bo po co tam tylko części wymieniają .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pabb4 » 10 wrz 2012, 20:40

Zawór tak jak pisałem wcześniej został zaślepiony i doputy nic złego się nie dzieje i autko zachowuje się bardzo przyzwoicie dopuki nic nie mam zamiaru myć czyścić itp. Stare powiedzenie mechaników mówi jak działa nie ruszaj bo możesz zepsuć.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez xedos1972 » 10 wrz 2012, 22:23

twój samochód twoje decyzje ważne że masz problem rozwiązany :) , a mechanicy są różni jedni wolą leczyć inni zapobiegać poważniejszej awarii i podpowiedzą co jest nie tak a jeszcze inni chcą wymienić połowę samochodu i dobrych mechaników co im się jeszcze chce jest niestety mało. siemka
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pabb4 » 13 wrz 2012, 17:55

I tu się zgodzę w całej rozciagłości dobrych MECHANIKÓW a nie wymieniaczy częćci jest bardzo mało to sa po prostu unikaty ja na swoje szczęście znalazłem dwóch takich Panów. <jupi> W ich ręce ze spokojnym sumieniem mogę oddać moją Protege5.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2012, 19:50
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA PROTEGE 5 2,0 pb 96KW 2003r.

Postprzez rav 75 » 4 lis 2012, 20:45

Ponawiam temat (mam nadzieję że jest właściwy). Choć nie mam Protege,problem podobny.Mazda 323 f silnik 1.8 FP. Od 3 dni coś się popieprzyło,odpalam bez problemu,jak się nagrzeje wrzucając na luz,obroty spadają do 1000,po zatrzymaniu 750. Czyżby lewe powietrze? Zgłupiałem bo 3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod kolektorem ssącym (oryginał),wtedy silnik pracował chaotycznie,telepało nim jak choroba,podnosił sobie obroty do 1000 ,przerywał jakby wypadał zapłon,grzał się,gasł,na gazie pracował tylko powyżej 1200 obrotów,niżej nie chciał. Teraz tych objawów nie ma. Moc,przyspieszenie,praca (zarówno na benzynie jak i na gazie) w porządku. Dolot szczelny. Czego szukać, od czego zacząć? Diagnostyka na pewno,ale nie chcę pół auta wymieniać.
Gdzie podlecieć w łodzi? Z góry dziękuję za sugestie.
rav 75
 

Postprzez lukasz.b » 10 lis 2012, 17:26

U mnie niestety problem dalej taki sam. Przy włączeniu nawiewu, ogrzewania obroty spadają i to znacznie :( . EGR zaślepiony, alternator ładuje dobrze, przepustnica i zawór wolnych obrotów sprawdzony. Co do TPS'a to jeszcze nie znalazłem mechanika , który umiał by to sprawdzić i wyregulować bo może to być przyczyną spadających obrotów, gdy silnik pracuje pod przeciążeniem ( klima, nawiew, itd).
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez rav 75 » 10 lis 2012, 19:07

Myślę kolego że w dziale bj nikt nam nie pomorze,trzeba napisać w dziale gf/gw. Tam znalazłem post dotyczący ustawienia zaworu IAC, myślę że o to bynajmniej mi chodzi. W sumie silniki fp – fs to mazda 626.
rav 75
 

Postprzez xedos1972 » 11 lis 2012, 13:15

ja tak u siebie probowalem info z modelu 626 ale nie wiem czy dobrze pamiętam ,odpinamy zawór iac wkrecamy srube od obrotów tak aby silnik ledwo się kręcił ale żeby nie zgasł i podpinamy zawór iac ustawiamy obroty . odradzali kreceniem srubka na airbusa w zaworze iac ale to pisze z pamięci i mogę się mylić a najlepiej poszukajcie posty o zaworze iac.ja tak sobie ustawiałem w ZL-u i gitara .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez lukasz.b » 20 sty 2013, 13:17

Wreszcie się udało! problem z obrotami podczas gdy silnik pracował pod przeciążeniem uważam za rozwiązany. Nie pomogło zaślepienie EGR, alternator i regulator działał prawidłowo. Podczas podpięcia komputera wyskakiwał błąd P0506 – IAC valve cycle lower than expected. Kolejnym krokiem było odkręcenie zaworu IAC i go rozebranie + wyczyszczenie. Jak się okazało sprężynka (1) była wygięta a przedmiot 2 ( nie wiem jak to nazwać) był źle założony. Po ponownym złożeniu, ustawieniu obrotów silnik nie gaśnie i pracuje równo przy dodatkowym obciążeniu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez pawcio1017 » 10 lip 2014, 15:21

Kolego mógłbyś w takim razie powiedzieć jak ten element 2 powinien ostatecznie być włożony? Tym cieńszym końcem wsunięty w sprężynkę czy odwrotnie i tym łebkiem miał się opierać na sprężynie?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323