Problemy z silnikiem FS – branie oleju, kompresja, remont (by wtyku)
Osobiście w takiej sytuacji nawet bym się nie zastanawiał, tylko wlał pierwszy lepszy 10W/40 o jakości zalecanej przez Mazdę.
Auto 8letnie, przebieg jak widzę "raczej licznikowy"
a to przecież nie jest to jakiś ultra nowoczesny, super wysilony i super ciasno spasowany silnik jak w jakimś nowym BMW M5, który wymagałby "wody" w silniku
co nie zmienia faktu, że takie zużycie to już

Auto 8letnie, przebieg jak widzę "raczej licznikowy"
a to przecież nie jest to jakiś ultra nowoczesny, super wysilony i super ciasno spasowany silnik jak w jakimś nowym BMW M5, który wymagałby "wody" w silniku
wtyku napisał(a):aha zapomnialem napisac ze ja jezdze do odciecia dosc czesto a bardzo czest do przynajmniej 4-5tys.
I to jeszcze może odrazu po odpaleniu gdy olej jest jeszcze ziiiiimny
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
wtyku napisał(a):
Powiedzieli tez ze po 100tys km zalecają olej trochę "gęstszy" i niby takie info jest w ksiazkach serwisowych od np mojej mazdy.
nie widziałem nigdzie w instrukcji ,że po 100 tys km, półsyntetyk
zobacz co jest w instrukcji i to lej , ja mam 196 tys. km i przeszedłem z 10W40 na 5W40
Motul ,Elf ,Vavoline moze będzie lepiej ,może jakis podrobiony trafiłeś
moze masz zapieczone pierścienie olejowe?
moze masz zapieczone pierścienie olejowe?
wlej na noc 50 ml nafty do cylindrów i patrz czy ścieka i w jakim tempie – nafta powinna zostać w cylindrze -najlepiej na noc zalać jak rano nie ma nafty pierścienie olejowe nie trzymaja
a tak sobie dzis pomyslalem ze moze jest inna przyczyna,
moze niektorzy pamietaja ze jakis czas temu pytalem na forum czy to normalne ze z mojej maski podczas jazdy w miescie i stania na swiatlach woda z miejsca nad silnikiem przechodzi w stan lotny.
temepratura jaka jest na wskazniku nie przekracza nigdy 55% zakresu – po odpaleniu samochodu po 3-10min osiaga taki stan i sie nie zmienia nawet o 1mm niezaleznie od jazdy w miescie lub trasy.
i teraz naszla mnie taka mysl ze moze moj silnik sie przegrzewa i dlatego ten olej znika? nie znam sie i nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek
dodam tylko ze jak stoje na swiatlach to co jakis czas wentylator sie zalaczy wiec wydaje sie ze chlodzenie dziala..
zatem powiedzcie mi czy u was wskaznik tempetatury rowniez tak pokazuje??
czy moze mic to jakis zwiazek ze spalaniem oleju?
moze niektorzy pamietaja ze jakis czas temu pytalem na forum czy to normalne ze z mojej maski podczas jazdy w miescie i stania na swiatlach woda z miejsca nad silnikiem przechodzi w stan lotny.
temepratura jaka jest na wskazniku nie przekracza nigdy 55% zakresu – po odpaleniu samochodu po 3-10min osiaga taki stan i sie nie zmienia nawet o 1mm niezaleznie od jazdy w miescie lub trasy.
i teraz naszla mnie taka mysl ze moze moj silnik sie przegrzewa i dlatego ten olej znika? nie znam sie i nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek
dodam tylko ze jak stoje na swiatlach to co jakis czas wentylator sie zalaczy wiec wydaje sie ze chlodzenie dziala..
zatem powiedzcie mi czy u was wskaznik tempetatury rowniez tak pokazuje??
czy moze mic to jakis zwiazek ze spalaniem oleju?
Wskaźnik na rozgrzanym silniku zawsze mam w poziomie (czyt. połowie skali). Rozgrzewa się szybko bo to dość duża benzyna – fizyka, mała sprawność przekłada się na to, że energia w dużej mierze zamienia się w ciepło. Gdyby Ci się silnik przegrzewał, to prędzej znikałby płyn chłodniczy (uszkodzona uszczelka pod głowicą).
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
dzwonilem do warsztatu na buraczanej we wroclawiu, oni polecaja olej jakis Liqui oil czy cos takiego nie wiem jak to sie pisze.... czy ktos to zna? czy ktos tam wymienial?
Chyba to: http://www.liquimoly.pl
A jaką lepkość zalecają?
A jaką lepkość zalecają?
wtyku olej silnika nie naprawi. Zalej sobie dobry 10W40 (valvoline, liqui moly) i obserwuj znikanie. Po kilku tysiącach km można powiedzieć czy silnik bierze olej czy nie.
Na moje oko jednak twój silnik (rocznik/przebieg) nie powinien tyle brać i pewnie przydałby mu się remont. Z drugiej jednak strony przy pałowaniu takim jak jeździsz nie spodziewaj się, że stan oleju będzie ciągle ten sam
Na moje oko jednak twój silnik (rocznik/przebieg) nie powinien tyle brać i pewnie przydałby mu się remont. Z drugiej jednak strony przy pałowaniu takim jak jeździsz nie spodziewaj się, że stan oleju będzie ciągle ten sam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość