323F FS Sportive – Wymiana wydechu

Postprzez wtyku » 3 sie 2014, 19:09

Witam
Proszę o wypowiedzi osób, które wywaliły katalizatory i wstawiły nowy wydech.
Ew. osoby, które się znają.
Do 160kkm miałem cały wydech oryginalny. Dziś wracając z trasy odpadła mi końcówka ta co wychodzi z tłumika końcowego. Końcówka wraz z tą ozdobną nakładką.
Autko brzęczy trochę bardziej

Chciałbym zrobić porządek z wydechem bo pewnie zaraz coś innego zdechnie.

Czy warto wywalać katalizatory i wstawić cały nowy wydech?
Nie chcę aby był głośniejszy jak fabryczny oraz chcę aby auto dalej miało taką moc lub większą.
Jeśli nie to czy wymieniać tylko końcówkę? czy cały tłumik końcowy? Jakich firm?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez gerz50 » 3 sie 2014, 22:09

Ja bym kupił ostatni element tłumika z końcówką przełożył ten element ozdobny (chyba,że wspawany na amen był to co innego). Po co generować koszty, mi ostatnio skalkulowali cały tłumik za 800zł +200zł robocina , podziękowałem i wyszedłem.

Co do katalizatorów, to ja drugiego kata już nie mam :–) wleciała strumienica :D
Wymieniłem sprzęgła to i moc i przyspieszenie się poprawiło na pierwszych 3 biegach :D ale to tylko 131KM więc szału nie robi, ważne że mało tych Sportive'ów jest :D i się wyróżniamy pośród tej całej masy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez wtyku » 3 sie 2014, 22:20

a jak jest w środku po wywaleniu katów? głośniej? ciszej?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez gerz50 » 4 sie 2014, 07:55

Ja żadnych dodatkowych dźwięków nie mam, wszystko "pracuje" tak jak seryjnie. Nie wiem czy po wywaleniu 1 kata będzie głośniej, bo jeszcze się tego nie podejmowałem, z tego co wiem od jednego z forumowiczów, to auto o wiele lepiej się zbiera, po wywaleniu wszystkich katów. Bodajże kolega Buczos i jego żołta Protege5 jest bez katów :D ale nie jestem pewien do końca ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez trovao » 4 sie 2014, 08:27

Jak z sondą po wywaleniu kata ? Jakieś problemy ?
Również zastanawiam się nad "odmuleniem" auta.
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)

126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 11:55
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive

Postprzez bikus » 4 sie 2014, 11:52

drugą trzeba oszukać tulejką z allegro za 15zł albo jeździć z błędem bo druga jest tylko diagnostyczna która nie ma wpływu na mieszankę :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez gerz50 » 4 sie 2014, 12:40

:–) aby odmulić Sportive'a potrzeba wiele rzeczy
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a :)
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana rozrządu, kontrola luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,

Jak widać jest wiele składowych mających wpływ na kondycję naszych Sportive'ów

Ja żadnej tulejki do sondy lambdy po wywaleniu 2 kata nie montowałem, żaden check engine nie wyskoczył, wspawałem stumienice bodajże firmy KADEX z Częstochowy za 45 zł +25 zł robocizna :D koszt nieduży, ale warto to zrobić

Druga sprawa, po wyspawaniu starego kata obejrzałem sobie jego przekrój i co mogę powiedzieć
przelot w nim był już bardzo ale to bardzo mały ścianki oblepione sadzą , strumienica ma to do siebie, że nie zawiera siatek, wkładu ceramicznego jak katalizator ujście jest dosyć spore, ma specjalne perforowane wnętrze, żeby spaliny szybko uciekały do tłumika końcowego.
Ot tak mogę w skrócie opisać moje relacje z wymiany tego elementu, którego dokonałem ponad rok temu :)
Jak narazie wszystko chodzi OK.

PS. Bardzo dużo FS'ów widzę na forum :D Może zrobimy kiedyś Spota tylko dla Sportivów :D Co sądzicie o tym panowie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez wtyku » 4 sie 2014, 13:30

Panowie, na razie to ja w ogóle nie mogę znaleźć tłumika końcowego. Byłem w kilku punktach i każdy chce sztukować. Nikt nie potrafi powiedzieć konkretnie czy go nie zamuli tym tłumikiem, czy będzie głośniejszy itd.

Auto ja mam bardzo zadbane, wszystko porobione, generalnie nic nie muli, ale wiem ze wydech nowy na pewno jeszcze abrdziej go odświeży.
Proszę o pilną pomoc.
Może wiecie gdzie można kupić jakiś zamiennik bo oryginał 800zł....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez gerz50 » 4 sie 2014, 20:31

Ja bym dosztukował :D po co bawić siew koszty, skoro reszta tłumika pracuje idealnie o ile nie skorodowały łączenia,ale na to też jest sposób obejmy metalowe z cybantami i cement uszczelniający :D

:) Decyzja nalezy do Ciebie, a mógłbyś podesłać fotke jak wygląda stan Twojego podwozia ? tak z czystej ciekawości, ja u siebie Biteksowałem w sobote nadkola, i podwozie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez wtyku » 4 sie 2014, 20:51

Coś tam za tłumikiem końcowym też już się nadaje do wymiany, więc chce to zrobić jak trzeba, nie chce aby mnie coś w trasie zaskoczyło. W środku tłumika widać ze jest spękane wnętrze....

Ja całe auto konserwowałem chemią valvoline kilka lat temu więc wszystko jest w dobrym stanie...

Dopisano 05 sie 2014 17:17:

Sam sobie odpiszę dla innych jak załatwiłem sprawę.
Chłopaki w jednym z warsztatów od tłumików we Wrocławiu dopasowali mi tłumik
12.193 POLMOSTRÓW, chyba jest z modelu BJ ale silnik 1,5.
Dużo się nie różni wielkością pudła, na oko z 10% mniejsza. Ważne, że średnica rury ok. Uchwyty pasowały, fiszka chyba też.
Na razie przejechałem tylko kilka km to nie czuję jakiejś różnicy, jest w końcu cicho na niskich obrotach a jak dam w palnik to jest ostrzej tak jak było kilka lat temu. Nic nie wpada w rezonans.

Jak będę miał chwilę to sprawdzę jak czas do setki...ale pewnie bez zmian.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Michał323f » 10 sie 2014, 22:46

ja to przerabiałem niema i nie bedzie zamienikow z zadnych firm bosal czy walker. tylko orginał
asa mazda czy ine kraje ale tosa kwoty po 1300 [jaki?] a środkowy 1700 zł
tez chcialem wymienic . ja tez nie mam drugoego katalizatora i jest dobrze.
323F BJ 1,5 88km, 102NM--> 323F BJ 2,0 130km 160NM ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 10:21
Posty: 275
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva

Postprzez wtyku » 11 sie 2014, 08:36

oryginał końcowy 800zł w carspeed.

to co w końcu zrobiłeś z końcowym?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez gerz50 » 11 sie 2014, 09:17

a nie lepiej dospawać końcówkę do obecnego tłumika z innego modelu ?
zawsze taniej, skoro dotychczas wszystko było ok, to po co generować koszty
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez wtyku » 11 sie 2014, 10:32

już pisałem, że stary tłumik był rozdupczony w środku. Brzęczał itd. Dopiero po założeniu nowego sobie przypomniałem jaką cisze miałem w aucie kiedyś... Nie miałem pojęcia że to od wydechu się tak niesie...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez bercikspeed » 11 sie 2014, 18:46

Najłatwiej to szukać w rozbitkach,anglikach bo ceny nowych powalają
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Pieraś » 7 lip 2016, 19:45

Odświeżę temat .... co prawda nie sportive lecz, a BJ z 2003.
Przy przyśpieszaniu brzęczy pod spodem ... sprawdzałem osłonę wydechu i szarpałem wydechem ... nic nie haczy ... czy dobrze wnioskuje, że po prostu układ jest już tak skorodowany (z zewn. jest), że już się "sypie" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez Michał323f » 14 paź 2016, 18:49

jak mi wiadomo Bosal robi tlumiki do BJ ale nie do 2,0 FSDE :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 10:21
Posty: 275
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva

Postprzez Michał323f » 26 mar 2017, 21:08

Ja cały czas naprawiam stary układ:)
nie mam drugiego katalizatora :) jest poprawa przy przyspieszaniu :)
kilka miesięcy temu zrobiłem rozrząd, zbiera się dobrze jak zawsze :)
ale mam inny problem bierze Olej :(
cisnienie na tłokach jest po 13 barów.

:–) aby odmulić Sportive'a potrzeba wiele rzeczy
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a :)
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana co luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,
coda punkt 6 ??
wymiana filtra paliwa ?? jest ciężko bo jest w baku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 10:21
Posty: 275
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva

Postprzez kevin55 » 16 paź 2018, 16:44

Żyje tu ktoś jeszcze? Jaka długość i średnica strumienicy na środek? Da to coś?? Sportiv 2.0
Początkujący
 
Od: 29 maja 2017, 07:28
Posty: 3
Auto: Premacy 1.8 '02

Postprzez noulan » 12 gru 2018, 19:45

kevin55 napisał(a):Żyje tu ktoś jeszcze? Jaka długość i średnica strumienicy na środek? Da to coś?? Sportiv 2.0

Też by mi się przydała ta i formacja kevin55 :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2017, 16:00
Posty: 17
Auto: MAZDA 323F BJ SPORTIVE 2002r. 2.0 FS.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323