Brak "ssania"
Strona 1 z 1
Witam posiadam Mazdę 323f BJ 2.0 sportive. Problem polegał na falujących obrotach. Po wyczyszczeniu przepustnicy i regulacjach (w trybie serwisowym) obecnie po odpaleniu auta i spadku obrotów pokazuje się błąd "zaworu biegu jałowego" i brak tak zwanego "ssania". Mianowicie gdy silnik jest zimny ma problem z odpaleniem więc zwiększone zostały obroty (ciepły czy zimny ok 1100 obr). Zawór został podłączony bezpośrednio i jest sprawny brak napięcia na cewkę zaworu. Pytanie brzmi jak to wszystko wyregulować obroty i TPS aby było "ssanie" i prawidłowo pracował silnik ?
- Od: 8 cze 2015, 16:42
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM
Jak na wtyczce od "krokowego" nic się nie pojawia to szukaj tutaj przyczyny, a nie w pozostałym osprzęcie. Sprawdź czy przewód od niego ma ciągłość do ecu, jeśli ma to może zostało uszkodzone wyjście w ecu.
nikogt napisał(a):Zawór został podłączony bezpośrednio i jest sprawny brak napięcia na cewkę zaworu.
to zdanie do czego się odnosi?
nikogt napisał(a):obecnie po odpaleniu auta i spadku obrotów pokazuje się błąd "zaworu biegu jałowego" i brak tak zwanego "ssania"
ten błąd to się wziął z powietrza
bierz pod uwagę zbieg okoliczności...
czemu przyczepiłeś się rzeczom, które mają w tym momencie niewiele wspólnego, źle wyregulowany TPS co najwyżej będzie powodował dziwne reakcje na gaz, a nie brak ssania, motylek od przepustnicy powinien być maksymalnie zamknięty, a powietrze ma podawać krokowy od wolnych obrotów – wtedy masz stabilne wolne obroty i ssanie jak jest zimny silnik
jak krokowy nie jest sterowany z ecu i ecu wywala błąd jego dotyczący to się tym zajmij – pisałeś, że nie ma napięcia na przewodach od krokowego, więc powtórzę jeszcze raz, sprawdź czy nie ma przerwy pomiędzy krokowym a ecu, jak nie będzie i przy samym ecu nic się nie będzie pojawiało to obstawiam uwalone wyjście (jest to do zrobienia, wyjścia są na tranzystorach – wg schematu w manualu)
wg instrukcji krokowy powinien mieć taką rezystancję: 7,7-9,3 Ohm
Do tego – dotyczy błędu IAC:
"PCM monitors IAC valve circuit current while IAC duty is within 18—70 %. If PCM detects IAC valve circuit
current below 100 mA (25 °C {77 °F}) or above 4.5 A (25 °C {77 °F}) for 1 second, PCM determines that
IAC valve circuit has malfunction."
sprawdź rezystancje krokowego, bo może go szlak trafił, lub ma za niską rezystancję cewki i przekracza prąd graniczny z ecu
napięcia stałego nie uświadczysz na krokowym, on jest sterowany PWM'em
sorry za mały chaos, ale wyszukiwałem wszystko na ten temat w manualu...
jak krokowy nie jest sterowany z ecu i ecu wywala błąd jego dotyczący to się tym zajmij – pisałeś, że nie ma napięcia na przewodach od krokowego, więc powtórzę jeszcze raz, sprawdź czy nie ma przerwy pomiędzy krokowym a ecu, jak nie będzie i przy samym ecu nic się nie będzie pojawiało to obstawiam uwalone wyjście (jest to do zrobienia, wyjścia są na tranzystorach – wg schematu w manualu)
wg instrukcji krokowy powinien mieć taką rezystancję: 7,7-9,3 Ohm
Do tego – dotyczy błędu IAC:
"PCM monitors IAC valve circuit current while IAC duty is within 18—70 %. If PCM detects IAC valve circuit
current below 100 mA (25 °C {77 °F}) or above 4.5 A (25 °C {77 °F}) for 1 second, PCM determines that
IAC valve circuit has malfunction."
sprawdź rezystancje krokowego, bo może go szlak trafił, lub ma za niską rezystancję cewki i przekracza prąd graniczny z ecu
napięcia stałego nie uświadczysz na krokowym, on jest sterowany PWM'em
sorry za mały chaos, ale wyszukiwałem wszystko na ten temat w manualu...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość