Brak "ssania"

Postprzez nikogt » 8 cze 2015, 17:03

Witam posiadam Mazdę 323f BJ 2.0 sportive. Problem polegał na falujących obrotach. Po wyczyszczeniu przepustnicy i regulacjach (w trybie serwisowym) obecnie po odpaleniu auta i spadku obrotów pokazuje się błąd "zaworu biegu jałowego" i brak tak zwanego "ssania". Mianowicie gdy silnik jest zimny ma problem z odpaleniem więc zwiększone zostały obroty (ciepły czy zimny ok 1100 obr). Zawór został podłączony bezpośrednio i jest sprawny brak napięcia na cewkę zaworu. Pytanie brzmi jak to wszystko wyregulować obroty i TPS aby było "ssanie" i prawidłowo pracował silnik ?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Postprzez nikogt » 10 cze 2015, 19:14

Hej. Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc dodam że próbowałem regulacji które znajdowałem w innych postach i nic :( pomocy <oczy>
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Postprzez tinek » 10 cze 2015, 20:33

Jak na wtyczce od "krokowego" nic się nie pojawia to szukaj tutaj przyczyny, a nie w pozostałym osprzęcie. Sprawdź czy przewód od niego ma ciągłość do ecu, jeśli ma to może zostało uszkodzone wyjście w ecu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nikogt » 12 cze 2015, 16:19

tylko że problem pojawił się po wyczyszczeniu przepustnicy i regulacji obrotów więc wątpliwa sprawa ze połączenie ecu z zaworu lub wejście kompa jest padnięte
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Postprzez tinek » 14 cze 2015, 11:56

nikogt napisał(a):Zawór został podłączony bezpośrednio i jest sprawny brak napięcia na cewkę zaworu.

to zdanie do czego się odnosi?

nikogt napisał(a):obecnie po odpaleniu auta i spadku obrotów pokazuje się błąd "zaworu biegu jałowego" i brak tak zwanego "ssania"

ten błąd to się wziął z powietrza

bierz pod uwagę zbieg okoliczności...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nikogt » 17 cze 2015, 23:10

Błąd jaki wyskoczył to P1504 usterka IAC a krokowiec pod aku działa poprawnie.Czyli jest przerwa w obwodzie czujniki sprawdzone więc albo źle coś ustawione albo PCM uszkodzony w co wątpię
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Postprzez tinek » 18 cze 2015, 09:31

Sprawdź przewód krokowiec – ecu, jak będzie ok to tylko zostaje ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nikogt » 18 cze 2015, 12:32

A co z sygnałami które dochodzą do ecu od czujnikow
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Postprzez tinek » 18 cze 2015, 20:47

czemu przyczepiłeś się rzeczom, które mają w tym momencie niewiele wspólnego, źle wyregulowany TPS co najwyżej będzie powodował dziwne reakcje na gaz, a nie brak ssania, motylek od przepustnicy powinien być maksymalnie zamknięty, a powietrze ma podawać krokowy od wolnych obrotów – wtedy masz stabilne wolne obroty i ssanie jak jest zimny silnik

jak krokowy nie jest sterowany z ecu i ecu wywala błąd jego dotyczący to się tym zajmij – pisałeś, że nie ma napięcia na przewodach od krokowego, więc powtórzę jeszcze raz, sprawdź czy nie ma przerwy pomiędzy krokowym a ecu, jak nie będzie i przy samym ecu nic się nie będzie pojawiało to obstawiam uwalone wyjście (jest to do zrobienia, wyjścia są na tranzystorach – wg schematu w manualu)

wg instrukcji krokowy powinien mieć taką rezystancję: 7,7-9,3 Ohm

Do tego – dotyczy błędu IAC:
"PCM monitors IAC valve circuit current while IAC duty is within 18—70 %. If PCM detects IAC valve circuit
current below 100 mA (25 °C {77 °F}) or above 4.5 A (25 °C {77 °F}) for 1 second, PCM determines that
IAC valve circuit has malfunction."

sprawdź rezystancje krokowego, bo może go szlak trafił, lub ma za niską rezystancję cewki i przekracza prąd graniczny z ecu

napięcia stałego nie uświadczysz na krokowym, on jest sterowany PWM'em

sorry za mały chaos, ale wyszukiwałem wszystko na ten temat w manualu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nikogt » 22 cze 2015, 16:29

chwilowo nie mam czasu się tym zająć ale to sprawdzę tak jak mówisz

Dopisano 22 cze 2015, 16:35:

Możesz przesłać mi takiego manuala
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 16:42
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 16V 131 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323