Witam!
Od jakiś 2 tygodniu moje sprzęgło daje ostre znaki ze nastał czas na wymianę, tzn od tego czasu przy naciśnięciu sprzęgła do końca słychać jakieś jakby ocieranie o siebie materiałów, ale nie metaliczne.
Pedał sprzęgła generalnie chodzi ciężko i łapie na samym końcu.
Do tego od kilku miesięcy jazdy postoję trochę w korkach i często muszę wbijać pierwszy bieg i wciskać sprzęgło pojawia się problem taki ze właściwie w ogolę nie mogę wrzucić jedynki. Na trasie problemu brak. Do tego jeszcze chyba się ślizga bo na zaciągniętym ręcznym dam radę ruszyć z 4biegu.
Zatem mam do Was pytanie jak w temacie.
Pozdrawiam!
FS Wymiana sprzęgła. Co wymienić przy okazji? Jakie sprzęgło?
Strona 1 z 1
AISIN lub EXEDY; komplet to docisk, tarcza i łożysko wyciskowe. jak bardzo chcesz to przy okazji uszczelniacze półosi, wału korbowego czy też łożysko podpory wałka sprzęgłowego w kole zamachowym. Części gumowe oczywiście OE MAZDA.
wtyku napisał(a): Do tego jeszcze chyba się ślizga bo na zaciągniętym ręcznym dam radę ruszyć z 4biegu.
nie bardzo kumam jeśli dasz radę ruszyć to nie sprzęgło a ręcznie trzyma
powinno być tak zaciągasz ręczny ( jeśli działa ) odpalasz auto wciskasz pedał sprzęgła i zapinasz 5 dodajesz ciut gazu i pomału zwalniasz sprzęgło jak zgaśnie to jest o.k ale jeśli nie to sprzęgło się ślizga i do wymiany
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
witam,
trochę to odgrzewany kotlet ale chciałem kontynuować wątek który jest dla mnie w 100% trafiony
Rzecz dotyczy właśnie podpory wałka sprzęgłowego w silniku FP, czy zużycie tego łożyska może mieć wpływ na to że sprzęgło nierówno bierze podczas ruszania czy też podczas jazdy na pół sprzęgła?
Ponieważ po wymianie sprzęgła które już ślizgało na aisin właśnie pojawiły się takie problemy, nie wiem czego się czepić a mechanik mówi że niekiedy tak jest jak też że to był kiepski komplet, a może mam się do tego przyzwyczaić co się chyba nigdy nie stanie
trochę to odgrzewany kotlet ale chciałem kontynuować wątek który jest dla mnie w 100% trafiony
Rzecz dotyczy właśnie podpory wałka sprzęgłowego w silniku FP, czy zużycie tego łożyska może mieć wpływ na to że sprzęgło nierówno bierze podczas ruszania czy też podczas jazdy na pół sprzęgła?
Ponieważ po wymianie sprzęgła które już ślizgało na aisin właśnie pojawiły się takie problemy, nie wiem czego się czepić a mechanik mówi że niekiedy tak jest jak też że to był kiepski komplet, a może mam się do tego przyzwyczaić co się chyba nigdy nie stanie
-
deinoyhus
co to znaczy "nierówno bierze"? że raz na dole a raz na górze? bo nie rozumiem – to łożysko raczej potrafi powodować drganie a najczęściej poprostu szumi.
To co opisujesz to może pompa sprzęgła? albo wysprzęglik?
To co opisujesz to może pompa sprzęgła? albo wysprzęglik?
miałem na myśli szarpanie, tzn jak delikatnie chcę ruszyć z małą ilością dodanego gazu to zawsze szarpie, a częstotliwość szarpania jest uzależniona od obrotów, jak puszczam sprzęgło szybko plus mocniejsze wciśnięcie gazu to szarpania nie ma ale sprzęgło staje się niemal zero jedynkowe
-
deinoyhus
hmm... ciężko określić bez "jazdy próbnej" ale w mojej na exedy jest podobny efekt jeżeli chodzi o szarpanie na minimalnych obrotach i na 1-2 biegu, komp chce zwiększyć lekko obroty a koła go hamują i trochę skacze 
Skąd jesteś?
Skąd jesteś?
mieszkam w okolicach Łańcuta, problem w jakości po części rozwiązany bo nie chciałem przepłacać za exedy a jak widać u Ciebie też mogłoby być lepiej, a mechanik to taki który raz usłyszał że ktoś do RAVki kupił aisina i szybko się skończyło i przez to twierdzi że kupiłem szajs ale to chyba dlatego że producent nie ma niemiecko brzmiącej nazwy
-
deinoyhus
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość