Witajcie.
Ostatnio pokochałem moją Mazde jeszcze bardziej bo zrobiła mi kilka niespodzianek finansowych na raz ;/
Opisze je wam i proszę was o pomoc w pomocy wyboru co z tym zrobić.
Opis auta:
323F Sportive FS01 + LPG Przebieg: 225k, 28tys km po remoncie silnika (sam robiłem całość, wszystkie części są dobre, czytałem wcześniej na forum) Przelotowy wydech kolektor 4-2-1 [pierwsza sonda lambda odczytuje dane ze spalin 1 i 2 cylindra, druga jest założona na końcu czyta dane z całości.], Filtr stożkowy K&N, Kompresja na każdym cylindrze 15,3Bar (po planowaniu niestety) olej Valvoline Max Life 10w40, poza tym co podałem to jest seria.
Problemy:
1. Wspomaganie jakoś słabo działa, mam też Mazde BA 1.5 i tam mogę kręcić małym paluszkiem a tutaj jednak trzeba wsadzić troszkę siły to normalne czy coś nie tak? – rozwiązane
2. Ostatnio auto strzeliło focha i nie chce utrzymać się na wolnych obrotach, czy zimne czy ciepłe prycha z wydechu jak stara wska czy to LPG czy to PB. do tego przy dodawaniu gazy dławi się... (na PB zawsze było OK, na LPG czasem szarpała itd ale to jednak LPG...) – rozwiązane
3.Skrzynia biegów ciężko pracuje i przy wyższych obrotach gdy wrzucamy 3 słychać zgrzyt, tylko na 3. (skrzynia w kosz? sprzęgło, docisk jest nowe tzn od remontu, firma Valeo) – rozwiązane
4.Tylne hamulce były wymienione może 4-5miesięcy temu na nowe tarcze Bosch i klocki RH, do tego były regenerowane zaciski, teraz nie wiadomo czemu tylne tarcze i klocki są spalone... Regenerować zaciski jeszcze raz czy raczej wyrzucić i kupić używki? – rozwiązane
5. Check Engine – Błąd dotyczący katalizatora wiadomo dlaczego i błąd o braku zapłony pierwszego cylindra, czy jakoś tak. – rozwiązane
Dopiszę jeszcze że świece wymieniałem dawno... bardzo dawno, a kable chyba nigdy nie były wymieniane to samo cewki.
Polecicie mi jakieś dobre świece do tego autka, czy świece z większą ilością elektrod niż jedna nie spiszą się lepiej??
I co zrobić z kablami? Wymienić tylko przewody czy przewody i cewki? Cewki da się rozebrać żeby wymienić tylko fajki czy trzeba całość?
Na razie tyle, jak mi się coś przypomni dopiszę.
Tak jak pisałem wyżej co być cie zrobili na moim miejscu z tymi problemami? Jak je naprawić by już nie powracały?
Kilka problemów z BJ FS01
Strona 1 z 1
1. Wspomaganie u mnie też chodzi ciężej jak w innych samochodach, ale to główna zaleta sportive. U mnie ruch 1mm kierownicą powoduje zmianę toru jazdy, całość jest ciasna i bardzo precyzyjna. Od 60tyś km bez zmian. Zmieniałeś kiedykolwiek olej wspomagania?
5. Omijaj produkty bosch – cokolwiek kiedykolwiek do mazdy kupiłem tej marki, to zaraz zmieniałem. Poza tym mechanik może coś spieprzył.
6. Drugi błąd to może faktycznie czas sprawdzić świece i kable?
Ja polecam świece denso TT albo najlepiej Iridium. Denso nawet te po 10-15zł za szt są Made In Japan. NGK niestety już nie zawsze, trzeba szukać.
5. Omijaj produkty bosch – cokolwiek kiedykolwiek do mazdy kupiłem tej marki, to zaraz zmieniałem. Poza tym mechanik może coś spieprzył.
6. Drugi błąd to może faktycznie czas sprawdzić świece i kable?
Ja polecam świece denso TT albo najlepiej Iridium. Denso nawet te po 10-15zł za szt są Made In Japan. NGK niestety już nie zawsze, trzeba szukać.
hej,
bardzo mi przykro, ze masz takie problemy...
Popatrz w dziale za swoimi problemami... Prawdopodobnie juz ktoa mial tutaj tskie klopoty...
Prosze pamietaj, ze na forum dbamy o jasnosc sytuacji I opisy problemow, dlatego 1 problem =1 temat.
Gdy juz znajdziesz odpowiedni temat na forum, zapoznaj sie z nim... jezeli nie znajdziesz tam odpowiedzi, to wtedy zadaj tm pytanie...
bardzo mi przykro, ze masz takie problemy...
Popatrz w dziale za swoimi problemami... Prawdopodobnie juz ktoa mial tutaj tskie klopoty...
Prosze pamietaj, ze na forum dbamy o jasnosc sytuacji I opisy problemow, dlatego 1 problem =1 temat.
Gdy juz znajdziesz odpowiedni temat na forum, zapoznaj sie z nim... jezeli nie znajdziesz tam odpowiedzi, to wtedy zadaj tm pytanie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Szukałem, czytałem, ale nic ciekawego nie znalazłem dlatego też zbieram wszystko w jeden temat.
Co do świec dziś założyłem nowe i nie ma rezultatów, jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach i ew zmienię kable.
edit. Kable zmienione nic nie pomogło, przebija jednak lewa cewka, wali iskry które są widoczne gołym okiem w ciągu dnia, dziś jadę po używane napisze jak coś się zmieni.
Wszystko wróciło do normy, zaciski wymieniłem, błędy poznikały, wspomaganie faktycznie tak ma
Dzięki za pomoc.
Co do świec dziś założyłem nowe i nie ma rezultatów, jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach i ew zmienię kable.
edit. Kable zmienione nic nie pomogło, przebija jednak lewa cewka, wali iskry które są widoczne gołym okiem w ciągu dnia, dziś jadę po używane napisze jak coś się zmieni.
Wszystko wróciło do normy, zaciski wymieniłem, błędy poznikały, wspomaganie faktycznie tak ma
Dzięki za pomoc.
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość