Podsumowanie – REMONT – Co jeszcze, na co zwrócić uwagę i co myślicie o cenach.

Postprzez Jakub BJ Sportive » 27 lip 2014, 16:06

Witam. Panowie – dla tych co już przerabiali... Co jeszcze, na co zwrócić uwagę i co myślicie o cenach. Wycena nie jest z jednego miejsca. Porównajcie i może coś podpowiecie a Ci którzy robili na pewno też pomogą. Podziękowania dla bikus'a i liczę też na jego doświadczenie <spoko>

Mazda 323F / VI (BJ) / FS 2.0 – 131 KM / 2001r / przebieg: 247000

Zestaw pierścieni tłoków STD (komplet na cały motor) – RIKEN – 299 zł
Panewki wału korbowodowego STD (komplet) – NPR – 130 zł
Uszczelniacze zaworowe – Takoma – 59 zł
Uszczelniacz Wału korb. 42,5x54,5x6 (przód) – Reinz – 32 zł
Zestaw śrub głowicy cylindrów – Erling – 95 zł
Uszczelka głowicy cylindrów – Reinz – 129 zł
Uszczelka miski olejowej – silikon Reinz – 27 zł
Uszczelka kolektora dolotowego – Reinz – 21 zł
Uszczelka kolektora wydechowego – Reinz – 45 zł
INA zestaw rozrządu – (2x rolka + pasek + napinacz) – 390 zł
Uszczelniacz wałka – 2 x 20 = 40 zł
Filtr oleju – 29 zł
Olej – (ja myślę o 10 lub 15W40 MOBIL bądź ELF Sporti (ELF jest teraz – dobrze uszczelnia :D ) (ja i tak wymieniam olej co 8000 km nie proponujcie mi 0 czy 5W – rozmawiamy o częściach a nie płynach eksploatacyjnych. Proszę tylko napiszcie co laliście po remoncie lub na czym jeździcie)
Planowanie głowicy –
Zaworek pompy oleju – ?
Robota –

Pozdrawiam. Jakub <czarodziej>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez bikus » 28 lip 2014, 14:06

hej, niby wszystko się zgadza, pamiętaj że dopiero po zdjęciu góry wyjdzie sporo – jak gładzie, jak panewki główne itp...
Planowanie głowicy – ja płaciłem 550zł za całość z docieraniem wszystkich 16 zaworów, złożeniem na nowych uszczelniaczach i regulacją.
Zaworek wymień koniecznie bo to 50-60zl a mój był na granicy przytarcia – przytarcie = brak ciśnienia oleju ;)
robota to kwestia mechanika ale z rozrządem itp to 1-1.5tyś musisz liczyć na pewno.
Sprawdz w jakim stanie masz miskę olejową, moja była już trochę ruda a zamiennik w IC kosztuje 120zł – ja wymieniłem
dolicz:
świece – warto wymienić od razu
nie wiem jak Twoje kable WN, ja swoje wymieniłem na NGK za 120zł w IC

Ogólnie ja kupiłem taki zestaw Erlinga:
uszczelka glowicy, uszczelki kolektoró, uszczelki walków, uszczelniacze, uszczelka pod dekiel i taki zestaw w IC kosztuje bez rabatów jakies niecałe 300zł, z rabatami taniej ;)
do co oleju to ELF 10w40 u mnie daje rade i przed i po remoncie ;)

i najlepiej znajdź kogoś kto ogarniał już taki silnik, jak przy każdym remoncie można łatwo coś popsuć ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez jerrylos » 28 lip 2014, 23:39

odpusc sobie nowe sruby glowicy. zbedny koszt (pewnie i tak ci zaloza stare a policza nowe cwaniaki mechaniki hehe)
i powiedz mechanikowi ze bez wywalania skrzyni nie dostanie sie do panewek, bo przy drugiej misce olejowej sa sruby, do ktorych nie dojdzie jak tego nie zrobi
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez bikus » 29 lip 2014, 00:20

śruby wymieniaj tylko u zaufanego mechanika, ja wymieniłem mały koszt a masz spokój...
co do skrzyni... muszę się upewnić ale u mnie zdaje sie że skrzynia wyleciała dopiero po remoncie na wymianie sprzęgła
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez jerrylos » 29 lip 2014, 10:19

nie ma bata zeby nie wyjmowal skrzyni. chyba ze cie w karola zrobil z dolem silnika. ze srubami rob jak uwazasz (nie rozumiem w czym ma byc tu spokoj...?)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez Jakub BJ Sportive » 29 lip 2014, 19:57

Panowie, jak wygląda/ jest zbudowana i gdzie jest pompa oleju w naszych autach i do czego właściwie służy ten Zaworek pompy oleju – jak wygląda. Wydaje mi się ze wystarczy zmierzyć ciśnienie oleju i będzie wiadomo czy go wymienić? Czysta ciekawość bo koszt to 45zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez bikus » 29 lip 2014, 20:27

zaworek wygląda tak:
http://www.fox.rzeszow.pl/TRZPIEN-POMPY ... 714,243063).aspx
składa się z 3 części – tłoczka, sprężynki i tulejki.

znajduje się pod miska olejową, pompe masz mechaniczna... ja swojej nie wymieniałem ale zaworek po wyjęciu wyglądał słabo.

co do teorii z ciśnieniem to niestety muszę to nazwać głupotą ;) to nie spada powoli tylko nagle staje dęba i ciśnienia brak...

Mogę dać Ci kontakt do kolegi który zrobił remont i tego mu mechanik nie wymienił – nacieszył się miesiąc, do czasu kiedy właśnie zaworek stanął dęba i na chwilę stracił ciśnienie – efekt? gładzie porysowane bo panewki ścieło :/ – finał? nowy silnik i remont od nowa..

jutro mogę wstawić Ci fotke mojego zaworku, bo mam go w firmie... widać że już nie pracował w pionie tylko go przekrzywiło i już obcierał – myślę że pare tyś km i miałbym silnik do kosza... przy całym remoncie ja bym nie oszczędzał ;)
Z ciekawostek u każdego kto go w końcu wymieniał to przy przebiegach ok 200-250tyś km sprężynka była już wyciągnięta o ok 0,5cm względem oryginału...

viewtopic.php?p=541817
warto popatrzeć ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323