Nie mogę zlokalizować OBDII. Gdzie powinienim szukać?
1, 2
Witam,
Dużo dyskusji na temat OBD2.
Pytanie, bo nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Czy w Mazdach naszych 323F po lifcie (OBD2) jest w ogóle możliwe podłączenie i odczytanie kodów z poziomu kompa z zainstalowanym np: PCMscan'em czy ScanMaster ?
Bo sterowniki wgrałem, ale mam problemy z połączeniem. Niżej wrzuty.
http://www.kgmedia.pl/KB1/KB1.jpg – Taki kabel / Dostałem za Free
http://zapodaj.net/images/898ada74f057b.png – zainstalowany sterownik
http://zapodaj.net/images/bddbb480932ad.png – ScanMaster
PCMscan wywala błąd 109 , OBD-II interface not found.
Ktoś już miał takie problemy czy w ogóle nie da się połączyć domowymi sposobami
Dużo dyskusji na temat OBD2.
Pytanie, bo nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Czy w Mazdach naszych 323F po lifcie (OBD2) jest w ogóle możliwe podłączenie i odczytanie kodów z poziomu kompa z zainstalowanym np: PCMscan'em czy ScanMaster ?
Bo sterowniki wgrałem, ale mam problemy z połączeniem. Niżej wrzuty.
http://www.kgmedia.pl/KB1/KB1.jpg – Taki kabel / Dostałem za Free
http://zapodaj.net/images/898ada74f057b.png – zainstalowany sterownik
http://zapodaj.net/images/bddbb480932ad.png – ScanMaster
PCMscan wywala błąd 109 , OBD-II interface not found.
Ktoś już miał takie problemy czy w ogóle nie da się połączyć domowymi sposobami
-
cross
Ja kupowałem ten interfejs i PCM Scan czy Scan master wszystkie programy działają bez problemu na Laptopie.
Ja miałem do zestawu dodana płytę i tam było dokładnie opisane jak skonfigurować gniazdo USB z Interfejsem.
Więc odpowiedz brzmi TAK działa.
Podaj E-mail przyślę ci swoją instrukcję instalacji OBD 2 na laptopie.
Ale sam kabel nie wystarczy musisz mieć jeszcze do niego sterowniki szukaj na necie.
Ja miałem do zestawu dodana płytę i tam było dokładnie opisane jak skonfigurować gniazdo USB z Interfejsem.
Więc odpowiedz brzmi TAK działa.
Podaj E-mail przyślę ci swoją instrukcję instalacji OBD 2 na laptopie.
Ale sam kabel nie wystarczy musisz mieć jeszcze do niego sterowniki szukaj na necie.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
No przecież jest sterownik wgrany. Wrzuciłem screen.
konrad@sonic.net.pl / czekam na maila
Kolego sympatyczny. Poradnik fajny ale dalej się nie komunikuje z autem. Connection Failure i tyle.
konrad@sonic.net.pl / czekam na maila
Kolego sympatyczny. Poradnik fajny ale dalej się nie komunikuje z autem. Connection Failure i tyle.
-
cross
bo jest kilka standardów dla złączy OBDII i może masz niekompatybilny z protokołem transmisji w Twoim samochodzie
Ja zakupiłem ELMa 327 i interface'a mi wykrywa w pełni ale nie mogę go użyć w moim bolidzie bo nie mam pinów komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych w interfejsie OBDII
Ja zakupiłem ELMa 327 i interface'a mi wykrywa w pełni ale nie mogę go użyć w moim bolidzie bo nie mam pinów komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych w interfejsie OBDII
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):Ja zakupiłem ELMa 327 i interface'a mi wykrywa w pełni ale nie mogę go użyć w moim bolidzie bo nie mam pinów komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych w interfejsie OBDII
Ale w 323 BJ po lifcie ?
ja mam elm 327 za 7 funtów razem z przesyłka z ebaya na bluetooth i działa znakomicie. Zero sterowników czy czegokolwiek. Tylko odpalam program i się łączy.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
wcale nie trzeba płacić w funtach za ELMa z BT bo jest tego juz bardzo dużo nawet na alledrogo.
nie tak jak w opisie przemieszczam się wersją BA z '97 jest po lifcie ale to wcześniejszy model
Speed napisał(a):Ale w 323 BJ po lifcie ?
nie tak jak w opisie przemieszczam się wersją BA z '97 jest po lifcie ale to wcześniejszy model
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):wcale nie trzeba płacić w funtach za ELMa z BT
nie wiem dawno nie szukałem tego, a na tamtą chwilę to wychodziło najtaniej.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
ja zwykłą wersje z kablem nie na BT z płytką PCB w wersji 1.4b któa ma gadać z fordami [przynajmniej rak wynika z zapewnień producenta] za 52 złote wraz z przesyłką nabyłem drogą kupna z alledrogo
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam
Mazda 2003r. bj 2.0 ditd ..
szukałem dziś godzinę wygięty i nie ma powinno być po lewej stronie nad skrzynką bezpieczników. Może jakąś inną lokalizację sprawdzić? Szukam tego bo wyskoczył mi błąd 32. i chciałem go skasować.
Help
Mazda 2003r. bj 2.0 ditd ..
szukałem dziś godzinę wygięty i nie ma powinno być po lewej stronie nad skrzynką bezpieczników. Może jakąś inną lokalizację sprawdzić? Szukam tego bo wyskoczył mi błąd 32. i chciałem go skasować.
Help
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
odpinasz klemy, wciskasz hamulec na 30s i skasowane.
klucha napisał(a):robiłem tak. nic nie dało...
czyli nie wyeliminowałeś przyczyny błędy.
no muszę znaleźć przyczyne.. chciałem podpiąć pod obd2 oglądałem zdjęcia takie jak to: i szukałem w tym miejscu .. nie ma o co tu chodzi ? czyżby mazda 2003 nie miała obd2 lub może zostało to umieszczone w innym miejscu ?
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
w poradniku do ditd masz opis jak odczytać błędy przez złącze diagnostyczne pod maską.
Pod maską? U mnie na desce miga kontrolka od poduszki powietrza 3x przerwa i 2 razy. czyli to kod 32?
32 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
chciałem dodać że błąd wyskoczył latem samoistnie.. nic nie uderzyłem czy też zahaczyłem. próbowałem reset kompa i sprawdzałem złącza pod siedzeniem pasażera. 2 przewody wychodzą i są 2 kostki..
Dopisano 27 paź 2012, 13:29:
A mógłbym mi ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje Side crash sensor? pasażera
gdzieś wyczytałem że "Czujnik znajduje się w środkowym słupku." czyli pod maską ?
Dopisano 27 paź 2012, 14:34:
Dobra zbłaźniłem się tym postem;p chodziło o słupek miedzy drzwiami;p już byłem sprawdzić.. wykręciłem obejrzałem. mechanizm napinający nie dotyka ani sensora ani przewodów..
32 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
chciałem dodać że błąd wyskoczył latem samoistnie.. nic nie uderzyłem czy też zahaczyłem. próbowałem reset kompa i sprawdzałem złącza pod siedzeniem pasażera. 2 przewody wychodzą i są 2 kostki..
Dopisano 27 paź 2012, 13:29:
A mógłbym mi ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje Side crash sensor? pasażera
gdzieś wyczytałem że "Czujnik znajduje się w środkowym słupku." czyli pod maską ?
Dopisano 27 paź 2012, 14:34:
Dobra zbłaźniłem się tym postem;p chodziło o słupek miedzy drzwiami;p już byłem sprawdzić.. wykręciłem obejrzałem. mechanizm napinający nie dotyka ani sensora ani przewodów..
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
klucha napisał(a):no muszę znaleźć przyczyne.. chciałem podpiąć pod obd2 oglądałem zdjęcia takie jak to: i szukałem w tym miejscu .. nie ma o co tu chodzi ? czyżby mazda 2003 nie miała obd2 lub może zostało to umieszczone w innym miejscu ?
Niestety ale tylko Mazdy (chyba od 2000r) z silnikami benzynowymi posiadają gniazdo OBDII.
W Twoim przypadku pozostaje diagnoza na podstawie migania kontrolek lub (jeśli posiadasz) gniazda w komorze silnika. Powinno się znajdować blisko podszybia po stronie kierowcy.
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Witam;
Czytam forum od kilku dni i hmm – znalazłem informację, iż w 323f 2.0 DiTD 2002r można odczytać kody błędów mostkując złącze diagnostyczne pod maską.
ALE
Znalazłem równiez inny post — w dziale DiTD świadczący, że jeśli pod kierownicą jest złącze OBD II to kody odczytam tylko za pomocą komputera...
Jak widać – są tu pewne rozbieżności.
Jak to w końcu jest z tą Mazdą 323 ?
Znajomy warsztat posiada program Scan"cos tam" z obsługa Mazdy, ale twierdzą iż nie dają gwarancji że program to obsłuży (a mam do nich 100km )
Aha – program to ScanXL + Mazda
Zdiagnozują mi samochodzik czy nie zdiagnozują ? Jechać 200km czy nie jechać
Przede wszystkim muszę się dowiedzieć dlaczego:
* świecą/migają poduchy;
* czy samochód miał jakieś błędy w pamięci (samochód z za granicznego komisu, a słyszałem o patencie wyjmowania żarówek od "cheack engine" );
* jeśli nie można tego modelu podłączyć pod ScanXL – to jak zczytać błędy – wymrygać je za pomocą kabelka i diody tak jak to opisano w tematach tutaj na forum ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Czytam forum od kilku dni i hmm – znalazłem informację, iż w 323f 2.0 DiTD 2002r można odczytać kody błędów mostkując złącze diagnostyczne pod maską.
ALE
Znalazłem równiez inny post — w dziale DiTD świadczący, że jeśli pod kierownicą jest złącze OBD II to kody odczytam tylko za pomocą komputera...
Jak widać – są tu pewne rozbieżności.
Jak to w końcu jest z tą Mazdą 323 ?
Znajomy warsztat posiada program Scan"cos tam" z obsługa Mazdy, ale twierdzą iż nie dają gwarancji że program to obsłuży (a mam do nich 100km )
Aha – program to ScanXL + Mazda
Zdiagnozują mi samochodzik czy nie zdiagnozują ? Jechać 200km czy nie jechać
Przede wszystkim muszę się dowiedzieć dlaczego:
* świecą/migają poduchy;
* czy samochód miał jakieś błędy w pamięci (samochód z za granicznego komisu, a słyszałem o patencie wyjmowania żarówek od "cheack engine" );
* jeśli nie można tego modelu podłączyć pod ScanXL – to jak zczytać błędy – wymrygać je za pomocą kabelka i diody tak jak to opisano w tematach tutaj na forum ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
--
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 25 lis 2012, 14:51
- Posty: 6
- Skąd: jesteś?
- Auto: Mazda 323
Motor: 2.0 DiTD
Rok: 2002
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość