Problemy z silnikiem FS – branie oleju, kompresja, remont (by wtyku)

Postprzez Jacekm_ » 27 sty 2011, 14:07

Generalnie ciężka sprawa, bo sam zauważyłeś, że remont nic nie dał, i z tego co słyszałem, to bardzo często się tak dzieje, nie tylko w Mazdach. Kwestia zmiany silnika też jest ryzykowna, bo nie wiesz, co kupisz, a w gwarancje sprzedających to i tak bym nie wierzył. Z pocieszających spraw to powiem Ci, że zdrowy FS nie bierze nic oleju, więc jest szansa na trafienie takiego silnika. Mój z przebiegiem ok. 120000 ma zawsze tyle oleju, ile mu wleje. I nie ma tu znaczenia styl jazdy, bo ja nie jeżdżę oszczędnie a problemu z olejem nie mam.
Ostatnio edytowano 30 mar 2011, 19:49 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez john80 » 27 sty 2011, 15:40

Remont trochę dał – bierze mniej oleju, bo wcześniej to się jeździć nie dało, tak szybko znikał... No ale trudno mówić by było ok, albo chociaż dobrze... Jeszcze cholerną odmę sprawdzę w jakimś zakładzie czy nie jest zabrudzona, jak będzie ok to pomyślę nad silnikiem w marcu <płacze>
Why so serious?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 04:14
Posty: 50
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM

Postprzez wtyku » 29 mar 2011, 22:22

john80 i jak ?


Miałem się wypowiedzieć jak ten olej agip – jest podobnie jak było, tzn jak jeżdżę grzecznie to łyka mało ok 100-150ml/1000km, ale ostatnio jechałem 600km ostro z pełnym obciążeniem 4os dorosłe+na max załadowany ciężkimi rzeczami bagażniku) i łyknął 700-800ml.

Mam trochę tego dość, we wrześniu czeka mnie długa podróż ( w jedna stronę ok 1700km) i boje się ze coś się może spierdzielić od tego chlania oleju. Na razie jeżdżę tak 20tys km ( od kiedy kupiłem to auto), nic się w sumie nie zmienia, nie kopci, nie śmierdzi, ładnie pali, chodzi równo itd....

co robić? jest sens robić remont? ile to może kosztować? gdzie to we Wrocławiu zrobić?

Czy może zalać go 10W60?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez kubi2410 » 5 cze 2011, 19:50

Odświeżę trochę temat.
Czytałem wczoraj auto świat że olej 5w30 może uszkodzić niektóre silniki?
Natomiast o gęstości 5w40 pisali ze jest najlepsza w polskich warunkach i do 99% silników.
I teraz pytanie czy po przebiegu około 150tyś powinno się zmieniać olej na gęstszy 5w40?
Czy za rzadki olej w te upały może uszkodzić silnik?.
Obecnie wlany mam Castrol EDGE 5w30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Borys » 5 cze 2011, 20:17

Wolnossące silniki o niedużych mocach tego nie potrzebują. Problem taki olej może mieć dopiero przy długotrwałej jeździe z obrotami np. <5000rpm. Lepkość 30 spokojnie daje radę w naszym klimacie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez buczos » 5 cze 2011, 22:29

Ciekawy artykuł na temat różnic 5w30 a 5w40 :)
http://www.bp.com/liveassets/bp_interne ... jow_bp.pdf
żeby nie było nie chce reklamować ani faworyzować danego producenta oleju ;)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez wtyku » 5 lip 2011, 21:49

Witam serdecznie

Jak zapewne część z was czytała moje posty, że mi silnik wcina olej. Jest to już na tyle upierdliwe, że postanowiłem coś z tym zrobić. Obecnie przy obrotach 4,5-6tys (autostrada) potrafi zjeść 500-800ml oleju na 1000km! Przy jeździe do 3,5tys zjada 100-200ml na 1000km. Z rury nie śmierdzi, nie kopci, odpala idealnie, wkręca się na obroty idealnie, zrywa asfalt przy zmianie z 2 na 3, wiec moc raczej też ma. Jedyne to, co widać że rura wydechowa jest okopcona i pojawia się co jakiś czas błąd P0421 – zdolność do nagrzewania katalizatora poniżej normy (to akurat zaczęło się pojawiać po zatankowaniu kiepskiego paliwa rok temu, ale wyskakuje co jakiś czas do tej pory).
Obecnie jeżdżę na oleju 5W50.
Dodam, że od zakupu tego auta czyli 104tys na liczniku mam problem ze znikającym olejem, obecnie 130tys.

Sprawdziłem kompresję, cylindry 1,2,4 – 12bar a 3ci tylko 9,5bar.
Po zalaniu czegoś tam do 3ciego cylindra kompresja się nie zmieniła.
Różne są opinie na temat remontów silnika, dlatego proszę Was o podpowiedź co z tym zrobić.
Obecnie nie mam za dużo pieniążków, szukam naprawdę mądrego i skutecznego rozwiązania.
Myślałem nawet o ceramizerze.... czy ktoś to stosował? jest sens zalewać?

Mechanik mówi, że można by wymienić te słabsze zawory + uszczelniacze wszystkie+wszystkie uszczelki.

Proszę o podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 lip 2011, 08:42

wtyku napisał(a):Po zalaniu czegoś tam do 3ciego cylindra kompresja się nie zmieniła.

czyli na 99% masz głowicę do remontu
wtyku napisał(a):Obecnie jeżdżę na oleju 5W50.

nie szkoda ci kasy zmień na półsyntetyk
zanim zaczniesz coś grzebać to sprawdź luzy na zaworach
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez dembol » 6 lip 2011, 21:48

Sprawdź najpierw te luzy, nie zaszkodzi. Ja obstawiam za mały luz na którymś zaworze :)

Apropo blędu P0421 to tez miałem identyczny błąd – po prostu katalizator już się wypalił i druga sonda lambda wykrywa błąd spalin. Masz kilka wyjść:
– wymieniasz katalizaor na nowy – kiedyś pytałem w jakiejś firmie jaka bylaby cena i chyba podali mi 700 zł z wymianą
– wycinasz katalizator lub go zostawiasz tak jak jest (ja zostawiłem) i wkręcasz sondę lambda przez dystansik, żeby ją oszukać – u mnie to już działa od 6 miesięcy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez wtyku » 6 lip 2011, 22:36

co do sondy to nic z tym nie robię, bo pojawia się naprawdę rzadko, a jak już to mam kabelek i w 10sek się tego błędu pozbywam ;–)

Naprawdę mówicie aby sprawdzać te luzy?
Nawet gdyby były to czy od tego może wcinać olej?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez tomciokr » 7 lip 2011, 07:32

Olej to ci zapewne wcina przez pierścienie olejowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez wtyku » 7 lip 2011, 12:57

nie znam się za bardzo, możesz rozwinąć swój tok rozumowania + jakieś info czy to robić czy coś jeszcze itd....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez dembol » 7 lip 2011, 13:13

Chodzi o to, że jak pierścienie olejowe tracą szczelność, to nie zbierają one dokładnie oleju ze ścianek cylindra i olej zamiast wracać do miski olejowej zostaje przepalony w cylindrze i dlatego go ubywa. Ale potencjalnych miejsc, którym olej może uciekać jest więcej – jak masz np uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej (to jest dokładnie zawór PCV) to przy wyższych obrotach ciśnienie oleju powoduje, że jest on wyrzucany na zewnątrz – i też go będzie ubywać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez wtyku » 7 lip 2011, 13:34

orientujesz się może ile może kosztować naprawa czegoś takiego?? czy zalać ten ceramizer?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Neonixos666 » 7 lip 2011, 20:08

radzę Ci zmienić olej na razie na coś normalnego czyli 5w30 lub 10w40 i obserwować, jeśli tak samo ubywa to znaczy że silnik lipa ale jeśli zmniejszą się ubytki do normalnego poziomu to znaczy że olej był zły.
moim zdaniem 5w50 jest nie odpowiedni. Spotkałem się że w subaru wciągał olej i miał właśnie zalany 5w50 a nie było żadnego kłopotu z silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wtyku » 7 lip 2011, 20:18

już jeździłem na 5W30, 5W40 i było tak samo a nawet gorzej. Oleje mazdy, mobila, motula, agip
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Neonixos666 » 7 lip 2011, 20:35

Chyli wciąga Ci przez pierścienie. Z drugiej strony nie jesteś pierwsza osobą która narzeka na nadmierny pobór oleju przez ten motor. Ciekawe dlaczego tak się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piotr Raczkowski » 8 lip 2011, 08:41

wtyku napisał(a):Po zalaniu czegoś tam do 3ciego cylindra kompresja się nie zmieniła

jak już wcześniej pisałem to raczej głowica bo przy próbie olejowej tzn wlaniu do cylindra kapki oleju i ponownym sprawdzeniu ciśnienia, powinno wzrosnąć, bo wlany olej uszczelnia pierścienie, jeśli nie to zawory nie trzymają
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez wtyku » 15 paź 2011, 09:25

Witam serdecznie!
W poniedziałek odstawiam Madzie do mechanika, aby wymienić wszystkie lub cześć z listy poniżej:
– Zawory
– pierścienie nominalne RIK
– uszczelka głowicy OE MAZDA
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA
– panewki korbowodowe nominał TDC/NPR
– uszczelka kolektora ssącego TAKOMA
– uszczelka kolektora wydechowego TAKOMA
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA
– uszczelka wpłynie do miski – DIRKO
– filtr oleju OE MAZDA
– VALVOLINE FE 5W30 1 zalanie
– płyn chłodniczy np Petrygo
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional

Mechanik zaufany i doświadczony, ale nigdy nie gardzi jak mu przynoszę dodatkowe instrukcje, bo wie że japońce to japońce i lubią mieć wszystko zrobione wg japońskiej myśli technicznej.
Zatem będę wdzięczny za jakieś instrukcje na co mam zwrócić mu szczególna uwagę oraz np. co jakimi momentami dokręcać albo w jakiej kolejności co rozbierać.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez xedos1972 » 15 paź 2011, 10:28

to pytanie trochę retoryczne ,piszesz że mechanik doświadczony to wie co ma robić jeśli robi remonty silników .wychodzi na to że robisz prawie kapitalny remont , robieniem głowicy a więc wymiana zaworów i docieranie ,planowanie głowicy jak będzie trzeba i.t.p wszystko wyjdzie w praniu . czy tylko wymiana części aby poprawić kondycje silnika ? i jak ci się to opłaca ?? ja z 10-12 lat temu robiłem tylko głowice do mazdy 626 GD bo mi dmuchneło uszczelke, była planowana głowica ,docierane zawory i sprawdzana szczelność tylko że nie u mechanika złotej rączki który robi wszystko ,tylko w zakładzie który wyłącznie robi remonty silników i głowic i maja maszyny do obróbki to płaciłem ponad 1000zł ale wtedy było mało części i silników na przekładke i silnik nie był traktowany jako część zamienna tylko był numer w dowodzie a co za tym idzie mase robory papierowej w urzędzie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323