Witam.
Pojawił się przy tych mrozach problem tego typu, że po odpaleniu madzi, która stała dłużej na mrozie, gdy załączał się system kontroli trakcji lub ABS (te systemy chyba pobierają duuużo prądu, bo przy TCS potrafią przygasać lekko światła) zaczynał mi piszczeć pasek klinowy ten, który napędza pompę wody i alternator. Myślałem, że to będzie przez kiepski pasek. Dziś pojechałem na wymianę. Okazało się ze pompa wody jest do wymiany, ponieważ jak się ręcznie pokręci to słychać mocne metaliczne tarcie i ma luzy. Czy ona też może powodować ślizganie się paska?
Jaką pompę kupić? GMB czy oryginał?
co się zmienia przy okazji wymiany i co trzeba rozebrać – jakie uszczelki kupić itd...
przejechane mam wg licznika 125kkm. Rozrząd niby ktoś zmieniał przy 92kkm. To normalne ze pompa tak szybko wysiadła.
Aha i jeszcze mi się tak przypomniało ze u mnie się pojawia taki pisk spod maski powyżej 4k obr – może to to pompa tak rzezi?
Pozdrawiam
Silnik FS – Pompa wody. Co sie zmienia przy wymianie? i czy to na pewno pompa?
Strona 1 z 1
Nie wiem ale moim zdaniem to przy takim przebiegu to nawet nie powinieneś myśleć ze pompa wody będzie do wymiany. Luz na pompie może powodować że pasek stanie się luźny i piszczeć . A jaki jest naciąg w FS? alternatorem?
Stan pompy kontroluje się po 90tys km, jeżeli wymaga wymiany – wymienia się ją.
Jeżeli nie była wymieniona przy tym przebiegu, wymianę (już bezwarunkową) przewidują na 180 tys km.
Skoro pompa padła niedługo po rzekomej wymianie rozrządu, proponuję przyjrzeć się, czy rzeczywiście cokolwiek tam wymieniano...
Nie pamiętam, na którym pasku to jest napedzane, ale pasek rozrządu i tak trzeba zdjąć.
Jeżeli nie była wymieniona przy tym przebiegu, wymianę (już bezwarunkową) przewidują na 180 tys km.
Skoro pompa padła niedługo po rzekomej wymianie rozrządu, proponuję przyjrzeć się, czy rzeczywiście cokolwiek tam wymieniano...
Nie pamiętam, na którym pasku to jest napedzane, ale pasek rozrządu i tak trzeba zdjąć.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
U mnie w ditd wymienia się pompę wody przy drugiej wymianie rozrządu czyli 180tyś. Dziwne że po 125tyś już padła przecież to nie jest nie wiadomo jak duży przebieg
Jestem po wymianie.
Okazało się, że rozrząd był jeszcze oryginalny.
Wymieniłem go razem z pompa wody, która była już w naprawdę tragicznym stanie.
Jeśli chodzi o uszczelki to potrzebna była uszczelka pompy wody i pokrywy zaworów.
Uszczelniaczy walu i walków nie wymieniałem bo było suchutko.
Autko chodzi idealnie.
Okazało się, że rozrząd był jeszcze oryginalny.
Wymieniłem go razem z pompa wody, która była już w naprawdę tragicznym stanie.
Jeśli chodzi o uszczelki to potrzebna była uszczelka pompy wody i pokrywy zaworów.
Uszczelniaczy walu i walków nie wymieniałem bo było suchutko.
Autko chodzi idealnie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość