.....zapomniałem dodać ze wymieniłem ten wąż na taki bardziej solidny (poprostu w sklepie z częsciami mieli takie do układu chłodzenia) ze sprężynką w środku i karbowany. I tak sie teraz zastanawiam czy on bedzie okay? Do czego zmierzam:
otóż: tamten stary na zimnym był splaszczony (i to było normalne), ten natomiast jest trochę węższy (mniejsza średnica) i z solidniejszej gumy i nie wiem czy bedzie sie tak samo zachowywał? Czy jezeli by sie nie "splaszczał" to byłby jakiś problem czy zupełnie nie wpłynie to na nic??
Moze to i zabawne i smieszne ale tak mnie to zastanowiło....jak myslicie?
Silnik się grzeje, ubytek płynu chłodniczego
1, 2
Ja mialem taki problem ze na poczatku strasznie mi cos smierdzialo a pozniej zaczela przeciekac chlodnica i ja naprawilem i zamontowalem , uzypelnilem plyn i odpowietrzylem uklad i teraz juz nie cieknie z chlodnicy ale po kilku minutach na wlaczonym silniki znowu zaczelo strasznie smierdzie i sie dymic z wlewu, a ply sie zaczyna gotowac i wycieka przez kurek . Jaka moze byc tego przyczycna ?
- Od: 23 lut 2010, 14:02
- Posty: 5
ja stawiam na wydmuchanauszczelka glowicy, lepiej z tym nie jezdzij bo bedzie tylko gorzej
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Dzisiaj miałem pierwszą poważną przejażdżke i niby wszystko okay ale:
1. wskazówka temperatury (po przejechaniu jakichś 20km) nie jest idealnie w połowie jak to było kiedyś tylko troche poniżej
2. wczoraj gdy uzupełniałem płyn i po odkręceniu korka (przy bloku) tłusty płyn pod nim zauważyłem, tak samo jest w wyrównawczym – miarka normalnie czarrrrrna.Skąd ten syf straszelny?
Moge spokojnie jezdzic czy zastanawiac sie nad powazniejszym problemem?
Moze zlać ten syf, układ przeczyścić i wlać płyn nowy?
1. wskazówka temperatury (po przejechaniu jakichś 20km) nie jest idealnie w połowie jak to było kiedyś tylko troche poniżej
2. wczoraj gdy uzupełniałem płyn i po odkręceniu korka (przy bloku) tłusty płyn pod nim zauważyłem, tak samo jest w wyrównawczym – miarka normalnie czarrrrrna.Skąd ten syf straszelny?
Moge spokojnie jezdzic czy zastanawiac sie nad powazniejszym problemem?
Moze zlać ten syf, układ przeczyścić i wlać płyn nowy?
Transatlantic bans
- Od: 23 lut 2009, 15:37
- Posty: 90
- Skąd: Kraków
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97
na poczatek zlej stary plyn , wyczysc uklad chlodzenia i zalej swiezy plyn i obserwuj co bedzie sie dzialo
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Po wymianie węża układ musi się odpowietrzyć, potem będzie można coś powiedzieć o temperaturze. Możliwe, że wąż rozsadziło ciśnienie jakie wytworzyło się w układzie chłodzenia wskutek wydmuchanej uszczelki pod głowicą.
Dziwne jest to, że płyn masz czarny, jakby zasyfiony olejem, co prawdopodobnie przedostaje się do układu chłodzenia w głowicy przez byc może uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę/blok lub przez spaliny, co też w ten sam sposób dostają się do układu chłodzenia brudząc płyn.
Na razie zanim ostatecznie będzie wiadomo co jest nie tak, jak pisze przedmówca, poobserwuj swieży płyn, czy będzie robił się brudny bądź pod korkiem chłodnicy nie pojawi się 'masło'. Miałem podobnie kiedyś w poldku i okazało się że 4 raz poszła uszczelka pod głowicą. Czy po odkręceniu korka chłodnicy widać 'bulgotanie' płynu chłodniczego w chłodnicy? czy wywala dużo płunu do zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu silnika?
Dziwne jest to, że płyn masz czarny, jakby zasyfiony olejem, co prawdopodobnie przedostaje się do układu chłodzenia w głowicy przez byc może uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę/blok lub przez spaliny, co też w ten sam sposób dostają się do układu chłodzenia brudząc płyn.
Na razie zanim ostatecznie będzie wiadomo co jest nie tak, jak pisze przedmówca, poobserwuj swieży płyn, czy będzie robił się brudny bądź pod korkiem chłodnicy nie pojawi się 'masło'. Miałem podobnie kiedyś w poldku i okazało się że 4 raz poszła uszczelka pod głowicą. Czy po odkręceniu korka chłodnicy widać 'bulgotanie' płynu chłodniczego w chłodnicy? czy wywala dużo płunu do zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu silnika?
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
sory ale podlacze sie pod ten temat bo chcialem porade poniewaz dzis zobaczylem do zbiorniczka wyrównawczego i w plynie (lub wodzie) nie wiem bo jeszcze nie zdazylem wymnienic bo nie dawno kupilem autko znajduje sie brud a jutro musze zrobic oko 300km i moje pytanie czy odpuscic sobie ta jazde i wymienic jak najszybciej plyn czy moge spokojnie jechac a w poniedzialek wymnienie plyn prosze o porade z gory dzieki
- Od: 16 lut 2010, 16:05
- Posty: 10
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość