Strona 1 z 2

PROBLEM szarpie i duzo pali

PostNapisane: 13 kwi 2009, 11:28
przez adziok
Jak w temacie Mazda 323F BJ silink 1,5 16V szarpie i pali ok 11 na 100 LPG.
Na bezynie tez jest słaby.

Miałem przebicie na cewkach ale wyeliminowałem to zjawisko bo cewki wysmarowałem sylikonem odpornym na ciepło i juz nie błyska sie.
Nowe Świece NGK.

CO moze byc przyczyna.

PostNapisane: 13 kwi 2009, 12:05
przez alien256
przyczyn moze być wiele

sprawdz pokoleji czy kazda swieca ma iskre
sprawdz czy na wtryskiwaczach jest napiecie
kolejność przewodów zapłonowych

brak mocy moze byc spowodowany brakiem kompresji na któryms cylindrze lub nawet
przytkany wydech

PostNapisane: 13 kwi 2009, 12:34
przez adziok
kompresja na kazdym cylindrze jest taka sama i mechanik powiedział ze prawie jak w nowym samochodzie.
na wolnych obrotach silnik pracuje równo. tylko ze ma jakies 700 obrotów

PostNapisane: 13 kwi 2009, 13:01
przez keczu
Mysle ze usterke juz znalazles.
adziok napisał(a):przebicie na cewkach

A z tym siliconem to nie metoda naprawy.Wiec kable albo cewka Twoim problemem.

PostNapisane: 13 kwi 2009, 13:34
przez adziok
A kupował ktos juz te cewki bo pytałem w inter cars i w innych to powiedzieli ze mieli je tylko 1 raz i kosztowały 600 zł szuka. a sa dwie cewki .

PostNapisane: 13 kwi 2009, 14:52
przez knyklu
adziok napisał(a):A kupował ktos juz te cewki bo pytałem w inter cars i w innych to powiedzieli ze mieli je tylko 1 raz i kosztowały 600 zł szuka. a sa dwie cewki .

Cewki kupisz u rikiego na forum, lub w carspeed.pl
Tyle mniej wiecej kosztuja, ale widziałem nowe na allegro.pl za 400.

Miałem to samo co u ciebie (zreszta sporo bj 1.5 ma ten problem). Tez mi iskrzylo z cewek i tez byl mulowaty i duzo palil. Niie mam gazu, ale:
– mulowatość i spalanie – przepustnica i przeplywomierz – wyczysc je i przejdzie
– iskry na cewkach nie mialy z tym nic wspolnego. Mialy natomiast wspolne z naglymi zakłuceniami w pracy silnika ( gasl w trakcie pracy, lub tez odrazu po odplaeniu) przy duze wilgotnosci powietrza.
Wypsikalem je silikonem i sie poprawilo. A pewny jestes, ze to cewki, a nie fajki pod nimi?

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:28
przez wodzu607
ja tez tak mialem tyle ze jeszcze szarpalo zmulał i palil na 3 garki czyscilem wszystko przepływomierz przepustnice ba nawet silnik krokowy, ale tylko wymiana pomogla teraz od 6 mies jezdzi jak zyleta

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:31
przez karmazyn33
wodzu609 napisał(a):ale tylko wymiana pomogla teraz od 6 mies jezdzi jak zyleta


wymiana czego cewek czy kabli???

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:34
przez wodzu607
cewki kabelki sie okazaly ok

a dokładnie jedna z nich byla wypalona w srodku

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:38
przez karmazyn33
OKi

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:46
przez adziok
Chyba bede musia je kupic bo dzis kolejna reanimacja nie powiodie dalej byska sie. z cewek

PostNapisane: 15 kwi 2009, 09:25
przez knyklu
wodzu609 napisał(a):cewki kabelki sie okazaly ok

a dokładnie jedna z nich byla wypalona w srodku


A czy zakupione cewki były w komplecie z fajkami?
Gdzie i za ile kupiłeś?

PostNapisane: 21 kwi 2009, 21:06
przez adziok
Powiem Tak pomogła wymiana cewek wraz z fajkami. Cewki kosztowały mnie 378,82 oczywiście za obydwie.

Cewki nie sa idealne, bo sa o 2 cm dłuższe ale tez da sie je zamontowac. A tansze o 1/2

oto namiary na cewke :
firma Jan mor


http://www.janmor.pl/pl/sklep.php?p=mai ... odu=00849p


przesyłka dotarła do mnie juz po 24h przez poczte polska. byłem pod wrazeniem.


Teraz mała fotorelacja z adaptacji

Stara Cewka
Obrazek

Nowa juz zaadaptowana

Obrazek

Symbol cewek

Obrazek

PostNapisane: 22 kwi 2009, 09:14
przez knyklu
adziok napisał(a):Powiem Tak pomogła wymiana cewek wraz z fajkami. Cewki kosztowały mnie 378,82 oczywiście za obydwie.

Cewki nie sa idealne, bo sa o 2 cm dłuższe ale tez da sie je zamontowac. A tansze o 1/2


Wszystko fajnie, tylko sporo syfu może wlecieć do otwory na świece w pokrywie. No i przy wyciąganiu część ostanie się na świecach, a przy wykręcaniu ich może polecieć do środka.

Poza ty doczytałem, że to sa cewki od FS (oznaczenie mazdy FFY1-18-100). Posiadają one niestety inne charakterystyki.
1,5 i 1,6
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=1800AB

PostNapisane: 27 kwi 2009, 17:24
przez Lukasz L
zapewne cos z pradem
m

PostNapisane: 27 kwi 2009, 23:31
przez adziok
Ale od czego jest odkurzacz.

Zauwazyłem ze niektóre objawy które miałem sa dalej takie jak brak mocy i delikatne szarpanie.

Szarpanie przy dodawaniu gazu i brak mocy

PostNapisane: 20 maja 2009, 12:46
przez adziok
MAZDA 323 BJ 1,5 rok 2000


Samochód na gazie i na benzynie przy dodawaniu gazu bardzo mocno szarpie , jest bardzo słaby maluch ma lepsze przyśpieszenie.
Jak pojawiły sie deszcze i wilgoc objawy sie wzmogły
Na dodatek w kabinie czuje zapach jakiegos plastiku jak by sie topił- palił
Ale nie umie zlokalizowac skad idzie ten zapach.

Nowe Świece nowe cewki wysokiego napiecia.

CO mam zrobic co sprawdzic ??

PostNapisane: 20 maja 2009, 14:02
przez jjmag
przewody wn, kopułka aparatu zapłonowego

PostNapisane: 20 maja 2009, 21:19
przez Siwy19
sprawdz tez przeplywomierz

Re: Pomocy szarpie i brak mocy

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:13
przez knyklu
adziok napisał(a):MAZDA 323 BJ 1,5 rok 2000


Samochód na gazie i na benzynie przy dodawaniu gazu bardzo mocno szarpie , jest bardzo słaby maluch ma lepsze przyśpieszenie.
Jak pojawiły sie deszcze i wilgoc objawy sie wzmogły
Na dodatek w kabinie czuje zapach jakiegos plastiku jak by sie topił- palił
Ale nie umie zlokalizowac skad idzie ten zapach.

Nowe Świece nowe cewki wysokiego napiecia.

CO mam zrobic co sprawdzic ??


Kurcze, jakoś przeoczyłem informacje o nowych cewkach. Jeżeli są to nowe cewki Mazdy, to poniższe może być już nie aktualne.
------------------------------------------------------
Witaj w klubie sypiących się cewek, padających czujników ABS i brudzących się przepływomierzy :)
Kolego, Ty z tej trójki masz do wymiany cewkę (jedną lub dwie). Żeby mieć pewność musisz znaleźć elektromechanika umiącego się posługiwać oscyloskopem – on potwierdzi, że to cewki. Zazwyczaj jest to przebicie wewnątrz cewki, na uzwojeniu. Objawy miałem identyczne i po dłuuuugim szukaniu i sprawdzeniu potwierdzone na 100% zostały cewki.

Cewki są praktycznie tylko oryginalne – 500zł z fajką, troche mniej bez niej.
Robi je też Sentech, ale podbną są kiepskie i na dodatego od silnika FS, a nie od naszego ZL – chociaż "zadziałają"

Z czasem problem będzie Ci się nasilał, aż w końcu cewka padnie kompletnie i na 1 lub 2 gary palić nie będzie.

Co do zapachu to miałem taki przypadek tylko raz – właśnie w momencie tego zamulenia.

Aha. Uważaj na cewki z używanych samochodów. Kilka sztuk już kupiłem i na oscyloskopie tylko jedna okazała się ok. Pozostałe już wskazywały początki padania.

Głębokiej kieszeni życzę :)

PS ażeby sprawdzić która się sypie, podczas zamulenia rozłączj po kolei jedną, potem drugą. Poznasz błyskawicznie.