adziok napisał(a):MAZDA 323 BJ 1,5 rok 2000
Samochód na gazie i na benzynie przy dodawaniu gazu bardzo mocno szarpie , jest bardzo słaby maluch ma lepsze przyśpieszenie.
Jak pojawiły sie deszcze i wilgoc objawy sie wzmogły
Na dodatek w kabinie czuje zapach jakiegos plastiku jak by sie topił- palił
Ale nie umie zlokalizowac skad idzie ten zapach.
Nowe Świece nowe cewki wysokiego napiecia.
CO mam zrobic co sprawdzic

Kurcze, jakoś przeoczyłem informacje o nowych cewkach. Jeżeli są to nowe cewki Mazdy, to poniższe może być już nie aktualne.
------------------------------------------------------
Witaj w klubie sypiących się cewek, padających czujników ABS i brudzących się przepływomierzy
Kolego, Ty z tej trójki masz do wymiany cewkę (jedną lub dwie). Żeby mieć pewność musisz znaleźć elektromechanika umiącego się posługiwać oscyloskopem – on potwierdzi, że to cewki. Zazwyczaj jest to przebicie wewnątrz cewki, na uzwojeniu. Objawy miałem identyczne i po dłuuuugim szukaniu i sprawdzeniu potwierdzone na 100% zostały cewki.
Cewki są praktycznie tylko oryginalne – 500zł z fajką, troche mniej bez niej.
Robi je też Sentech, ale podbną są kiepskie i na dodatego od silnika FS, a nie od naszego ZL – chociaż "zadziałają"
Z czasem problem będzie Ci się nasilał, aż w końcu cewka padnie kompletnie i na 1 lub 2 gary palić nie będzie.
Co do zapachu to miałem taki przypadek tylko raz – właśnie w momencie tego zamulenia.
Aha. Uważaj na cewki z używanych samochodów. Kilka sztuk już kupiłem i na oscyloskopie tylko jedna okazała się ok. Pozostałe już wskazywały początki padania.
Głębokiej kieszeni życzę
PS ażeby sprawdzić która się sypie, podczas zamulenia rozłączj po kolei jedną, potem drugą. Poznasz błyskawicznie.