Strona 1 z 1

Pytanie dot. przegubów; drżenia dźwigni; obrotów; zawieszeni

PostNapisane: 8 kwi 2009, 16:51
przez Bakss
Witam

Mam kilka pytań dot. Mazdy w tytule :)

1. Przy maksymalnie skręconych kołach przy dodaniu gazu silnik jakby miauczy, taki dziwny dźwięk, staje się głośniejszy przy dodawaniu gazu. Gdy koła są kilka stopni mniej niż maksymalnie skręcone już nie występuje, przeguby nie stukają, kierownica chodzi ok. Czy to jakaś usterka?

2. Drży dźwignia zmiany biegów. Drżenie się nasila przy włączeniu klimatyzacji. W mojej poprzedniej BG było tak samo, czytałem coś o uszczelce w silniku ale to naprawdę ma związek? Czy po prostu ten typ tak ma?

3. Gdy silnik jest zimny przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła obroty lekko spadają (ok. 2-3 mm na obrotomierzu wskazówka opada) po czym wracają do normy. Sprzęgło już się kończy?

4. Ostatnio przyspieszałem dosyć szybko nie zauważyłem dziury no i bach, po czym pojawiły się takie stuki puki przy pokonywaniu nierówności. Czy to tylko gumy się wybiły czy trzeba będzie wymienić zawieszenie?

Pozdrawiam

PostNapisane: 8 kwi 2009, 18:56
przez JaySon
Siemanko
Odpowiedzią na 1 może być pompka wspomagania .....
ad 2 ... może poduszki pod silnikiem już zużyte ?
ad 3 opór skrzyni biegów według mnie to może być ... co dalej ? może wymiana oleju w skrz.? sprzęgło niesądze
ad 4 jeżeli dość spora dziurka była na drodze to może nawet być któryś z wahaczy zakrzywiony
Proponuje jechać do jakiegoś znajomego warsztatu na podnośnik i przysłuchać się i przypatrzyć .... takie jest moje skromne zdanie :–) Pozdrawiam.

PostNapisane: 8 kwi 2009, 20:13
przez Bakss
Też myślałem nad tym tylko wspomaganie działa elegancko i nie ma z nim żadnych problemów...
Muszę sprawdzić te poduszki i olej w skrzyni.
A co do skrzywienia wahaczy to myślę ,że jakoś autko by się inaczej prowadziło, może ściągało a prowadzi się ok tylko pojawiły się te stuki dziwne.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 01:07
przez JaySon
Bakss napisał(a):... pojawiły się te stuki dziwne.


może któreś tuleje [waaaczego?] ? trzeba się przyglądnąć, i potargać elementami :-P

PostNapisane: 11 kwi 2009, 01:11
przez waldii
Bakss co do skreconych na maxa kolach normalka,ze bedzie inny odglos a i nawet obroty silnika skocza ;)

a pedal sprzegla jak ruszasz na zimnym silniku tez norma.W skrzyni biegow masz zimny olej.Wciskasz i puszczasz sprzeglo.Zmienia sie obciazenia silnika i obroty skacza.Chwilke to trwa az komp je ogarnie ale to tez norma ;)

PostNapisane: 11 kwi 2009, 17:54
przez Bakss
Heh, trochę mnie pocieszyłeś :)

Tak przy oględzinach zauważyłem jakieś łączenia (nie wiem czy spawane bo nie widać) które w komorze silnika idą mniej więcej tak:

Obrazek

A to łączenie wygląda tak:

Obrazek

Jest poprane jakąś stwardniałą już mazią która myślę ,że była zabezpieczeniem antykorozyjnym, bo w miejscach gdzie jest jej mniej trochę to widać rudą. Czy to świadczy o popwypadkowej przeszłości auta?

Z zewnątrz szpary idealne, nie ściąga go, opony równomiernie zużywa, geometria ok...

taki mały ot: Mazda to jest jednak niezniszczalne auto, dzisiaj zjeżdżając do garażu ok 2m na zgaszonym silniku (co mnie podkusiło) mając śliskie klapki nie mogłem trafić nogą na sprzęgło auto zjechało na wstecznym do przodu koło 20cm 3 razy skoczyło, myślę no to pięknie pewnie pasek przeskoczył cudownie. Zapalam, silnik chodzi moc ma wszystko ok. Tylko Mazda :)

PostNapisane: 11 kwi 2009, 22:21
przez Priest
Bakss napisał(a):2. Drży dźwignia zmiany biegów. Drżenie się nasila przy

u mnie też drży tylko po zmianie biegu, jak puszczam sprzęgło i dodaje gazu to skrzynia skacze parę razy w przód i tył ;/ o co chodzi? przypominam jeśli ktoś nie zwrócił uwagi na awatar albo profil mam Mazdę 323F BA Z5 pozdrawiam Priest ;]

PostNapisane: 11 kwi 2009, 22:33
przez Mako
drzenie drazka skrzyni biegow spowodowane jest przez nieszczelny dolot a konkretnie przepuszcza uszczelka pod kolektorem ssacym, u mnie tak byl, po wymianie drazek przestal drzec, tak samo mial z tego co pamietam NBR w swojej BJ

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:23
przez Bakss
Mako napisał(a):drzenie drazka skrzyni biegow spowodowane jest przez nieszczelny dolot a konkretnie przepuszcza uszczelka pod kolektorem ssacym, u mnie tak byl, po wymianie drazek przestal drzec, tak samo mial z tego co pamietam NBR w swojej BJ


Jeszcze zapomniałem chyba dopisać co może być kolejną wskazówką – przy włączonej klimie drganie się wzmaga :>

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:33
przez Mako
Bakss najlepiej bedzie jak otworzysz maske, odpalisz silnik, pochyl sie nad kolektor ssacy i dodawaj gazu dzwignia przy przepustnicy, jezeli bedzie syczec tzn ze do wymiany jest uszczelka

PostNapisane: 12 kwi 2009, 12:58
przez JaySon
Bakss napisał(a):
Mako napisał(a):drzenie drazka skrzyni biegow spowodowane jest przez nieszczelny dolot a konkretnie przepuszcza uszczelka pod kolektorem ssacym, u mnie tak byl, po wymianie drazek przestal drzec, tak samo mial z tego co pamietam NBR w swojej BJ


Jeszcze zapomniałem chyba dopisać co może być kolejną wskazówką – przy włączonej klimie drganie się wzmaga :>



Hmmm wydaje się normalne załączona klima = dodatkowy obciążnik silnika (spadek obr). Wyobraź sobie że mam starego diesla ..... to dopiero są drgania ... :D

PostNapisane: 12 kwi 2009, 17:55
przez Bakss
:D Muszę to sprawdzić po świętach, dzięki za pomoc :]

PostNapisane: 16 kwi 2009, 15:01
przez JanuszM
JaySon napisał(a):Hmmm wydaje się normalne załączona klima = dodatkowy obciążnik silnika (spadek obr)

Teoretycznie masz rację, ale problem tkwi w intensywności drgań – z doświadczenia na innych samochodach wiem, że klima powoduje większe obciążenie, ale jak włączyłem klimę w BJ-tce to miałem wrażenie, że napęd sprężarki jest krzywy lub ma duże luzy na łożyskach. teraz widzę, że nie tylko ja mam taki "problem".

Bakss napisał(a):Przy maksymalnie skręconych kołach przy dodaniu gazu silnik jakby miaucz

Mam to samo – to chyba uroda tego modelu ;)