Strona 1 z 3

Duże spalanie

PostNapisane: 24 mar 2009, 16:04
przez maniekps2
Robię na baku 500km więc spalanie wychodzi 11 litrów na 100km wymieniłem sondę lambda i nie ma poprawy?!

PostNapisane: 24 mar 2009, 19:04
przez karmazyn33
maniekps2 ja mam to samo i do tego był bardzo mułowaty , przeczyściłem przepływomierz tam jest taka łezka na drucikach od razu poprawiła się moc lepiej sie zbiera i obroyty nie faluja , ale dopiero zalałem do pełna i testuje jak wyjdzie spalanie

PostNapisane: 24 mar 2009, 19:20
przez maniekps2
Spróbuję przeczyścić przepływomierz dzięki za radę

PostNapisane: 24 mar 2009, 20:19
przez maniekps2
Odkręciłem faktycznie są dwa druciki ale były czyste więc bałem się je ruszać mam tylko wątpliwości co do gumowego oringu chyba już tam ktoś grzebał bo jest lekko przycięty po jednej stronie :|

PostNapisane: 24 mar 2009, 23:15
przez karmazyn33
ja swój tez pierwszy raz jak odkręciłem to był czysty – tak mi się zdawało przykręciłem i jeżdziłem ale spalanie wychodziło 13l to porażka więc zajrzałem do niego jeszcze raz i za radą kogos z forum pęzelkiem do farbek szkolnych lekko przeczyściłem tą łezkę która jest na końcu tych drucików , pędzekek był czarny az nie mogłem uwierzyć , po skręceniu i przejazdzce okazało się że ma lepsze przyśpieszenie tzn lepiej sie zbiera z miejsca a co do spalania to zrobiłem 70 km po mieście potem wyskoczyłem do Radomia i z powrotem tj 110 km i p[o mieście jeszcze 24 km w sumie wyszło 204 km w jezdzie mieszanej ,ale po równo wyszło po ok102km zatankowałem i weszło 17.2l /204km= 8.4 l/100.
To wynik mieszanej zobacze jak wyjdzie samo miasto robie krótkie odcinki do pracy 5km więc wyjdzie na pewno więcej , tylko ile z drżeniem serca czekam na ten wynik jak przejeżdze to dam znać

A swoją drogą czy przejechanie 100km w mieście i tankowanie w celu sprawdzenia to miarodajny /prawdopodobny wynik , czy lepiej wyjeżdzić zbiornik do rezerwy i dopiero tankować?????????

PostNapisane: 25 mar 2009, 00:15
przez Borys
im więcej tym lepiej, przy malym przebiegu duże znaczenie dla średniej może miec już 0,5-1 litra, a o to nie trudno tankując np na roznych dystrybutorach, na różnych stacjach ;) inaczej odetnie i juz statystyka w <dupa>

maniekps2, sprawdź dolot, filtr powietrza, ciśnienie w oponach. Jaki stan świec i kabli?

PostNapisane: 25 mar 2009, 01:11
przez karmazyn33
Borysss ok dzieki

PostNapisane: 25 mar 2009, 07:48
przez maniekps2
Co do kabli to sprawdzałem wieczorem i nie widać przebicia, a na świecach mam już przejechane jakieś 10 000 tyś km i nie wiem czy wymieniać?

PostNapisane: 25 mar 2009, 10:49
przez Borys
wykręcić, sprawdzić nalot i przerwe nie zaszkodzi ;)
to 11l/100km to powtarza się? jak jeździsz, bo jeśli zimą w mieście i masz np. do pracy 5km i ciągle na ssaniu to normalka ;)

PostNapisane: 25 mar 2009, 10:59
przez maniekps2
Do pracy mam 8km ale czasem podjadę do sklepu 800 metrów i tu pracuje na ssaniu

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:03
przez maniekps2
Zastanawiam się nad gazem LPG sekwencja ale na tak krótkich odcinkach chyba się nie opłaca bo przełączenie na gaz następuje przy 30 stopniach ciepłoty silnika

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:05
przez Borys
Jeszcze napisz jak długo wyjeżdżasz cały bak to bedziemy wiedzieć jak jeździsz. Może się okazać, że jesli jeszcze butujesz przez to 8km i stąd to spalanie :) Tak BTW mojej mamie w corolli 1.3 88KM, która wlasnie jeździ wokół komina czyli najdalej 5km do sklepu i spowrotem wyszło ostatnio 11,5l/100km, a jak wziąłem samochód w trasę zatankowałem pod korek przed i po, to wyszło spalanie 7l, czyli wszystko ok. Rozruch jednak najbardziej zżera benzynę. Na twoim miejscu zamiast coś wymieniać, zabrałbym ją na wycieczkę w trasę, zatankował przed i po pod do odcięcia i sprawdził ;)

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:08
przez maniekps2
I tu jest wszystko ok! Zawsze tankuje do pełna:) ale trasa np z Krosna do Rzeszowa wychodzi 7 litrów na 100km

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:15
przez Borys
Poczekaj do wiosny, spalanie spadnie, możesz spróbować zmienić stacje i zobaczyć czy to coś da, ale ja na moje to jest normalnie, troche mniej ją przyciskaj ;) Dobry stan filtrów i dolotu tylko kontroluj. W sprawdzanie spalin, sondy itp się nie baw, bo takie spalanie jeszcze nie jest tego godne ;)
Niestety zimą, gdy olej jest gęsty, silnik zamrożony to krotkie trasy dla silnika to masakra.

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:33
przez maniekps2
Zmieniłem stację zatankowałem i zobaczę??? Wadą tych silników jest że dopiero czuć moc po wkręceniu ich powyżej 3000 obrotów. Wiadomo że jak zimny to nie ma co katować ale żeby dynamicznie wyprzedzić to trzeba deptać :)

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:44
przez Borys
maniekps2 napisał(a):Wadą tych silników jest że dopiero czuć moc po wkręceniu ich powyżej 3000 obrotów.

Się wie ;) miałem też silnik 1.5 w poprzedniej maździe BA, powyżej 10l nawet przy butowaniu nie spalił, ale w 323C lżejsza buda. Dlatego teraz kupiłem 1.8 by już nie kręciś tak wysoko i spalanie o dziwo prawie to samo mam ;)

PostNapisane: 25 mar 2009, 11:47
przez maniekps2
Tak słyszałem że nawet przy klimatyzacji nie czuć tak spadku mocy przy 1.8 jak w 1.5 a spalanie tylko większe o jakieś 1,5 litra

PostNapisane: 25 mar 2009, 14:15
przez grabu122
Borysss napisał(a):miałem też silnik 1.5 w poprzedniej maździe BA, powyżej 10l nawet przy butowaniu nie spalił, ale w 323C lżejsza buda.

To coś słabo butowałeś ;) 10l/100km w mieście na krótkich odcinkach przy butowaniu..... fajnie by było... :]

PostNapisane: 28 mar 2009, 21:12
przez maniekps2
I czyszczenie chyba pomogło?! po przejechaniu w cyklu mieszanym 93 km z przewagą miasta spalanie wyniosło 8,35l <jupi>

PostNapisane: 28 mar 2009, 22:00
przez karmazyn33
no właśnie tak jak mówiłem wyczyścisz tę łezkę i moc sie poprawia i spalanie spada ja jeszcze teraz wymieniłem filtr paliwa jeszcze bardziej czuc róznice w mocy, ale u mnie od nowosci chyba był nie wymieniany bo sruby zardzewiałe że młotkiemi obcegami musiałem pomóż sobie żeby odkręcić.