Strona 1 z 2

Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 26 sty 2009, 19:16
przez cazp3r
witam
z uwagi na to, ze autko od momentu nabycia niemilosiernie zaczelo mulic i szarpac postanowilem zakupic kabelki WN i swieczki.
Ku mojemu zdziwieniu dostalem az 2 szt kabelkow (tak ma byc podobno). czy zmienia sie takze pozostale dwa ??, ktore zupelnie nie wygladaja jak parka, ktorą otrzymalem. W starym nissanie mialem 4 takie same i nie bylo problemu.
nie znam sie kompletnie...

PostNapisane: 26 sty 2009, 20:08
przez bzzyczek
Jeśli masz silnik o oznaczeniu ZL to są tylko dwa kabelki ponieważ nie ma tam aparatu zapłonowego tylko są dwie cewki umieszczone bezpośrednio nad świecami zapłonowymi. Czyli 2 cewki podłączone bezpośrednio do świec i dwa kable do pozostałych dwóch.

PostNapisane: 26 sty 2009, 20:49
przez cazp3r
tak to ZL. czy je (cewki) ew. fajki tez sie wymienia co jakis czas ? pod cewkami widze czasem blyski wiec nie wiem czy tak ma byc czy nie.

PostNapisane: 26 sty 2009, 22:43
przez bzzyczek
Cewki wymienia się tylko raczej w razie ich uszkodzenia, co do fajek to nie wiem ale chyba są one połączone razem z cewką. Wymień świece i te dwa kabelki i zobaczy czy szarpanie ustało...

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 26 sty 2009, 23:41
przez fabio
cazp3r napisał(a):z uwagi na to, ze autko od momentu nabycia niemilosiernie zaczelo mulic i szarpac postanowilem zakupic kabelki WN i swieczki

napisz jakie kabelki i świeczki zakupiłeś oraz czy jest poprawa ;)

PostNapisane: 27 sty 2009, 00:26
przez knyklu
Fajki pod cewkami sa luzno (okolo 100zł za sztuke). cewki sa po około 300 za sztuke.
Kable już masz.
Co do mulenia. Przeczyść przepływomierz i przepustnice. Mi pomogło.
Iskrzenie pod cewkami :D Nie wiem jak to jest, ale Pan mechanik (podobno b. dobry) powiedział mi, ze to iskrzenie to jest prąd upływu (?) i że w sumie jest ok, ale ja jakos w to nie wierze, a nie ma luźnego 1000 żeby sie przekonać. W sumie to nie wiem nawet czy to iskrzy sppod cewek, czy z fajek pod cewkami.

Widzę, ze masz dokładnie taki sam problem jak ja swego czasu. Zacznij od przepływki i przepustnicy.

PostNapisane: 27 sty 2009, 19:27
przez cazp3r
jutro jade do polecanego serwisu Madzi we wroclawiu. mam rozrzad (Mitsu oraz GMB), kabelki NGK i swieczki Denso. zobacze czy pomoze ta kombinacja. jesli nie, panowie beda musieli pokombinowac. wspomne im przeplywce i przepustnicy. sprobuje podejrzec gdzie to jest i jak to czyscic (zaprocentuje na przyszlosc).
piszczacy pasek tez do naciagniecia chyba oraz sprawdzenie zapłonu. tyle na poczatek chyba powinno starczyc...

PostNapisane: 28 sty 2009, 18:56
przez cazp3r
jestem juz po... wymieniony rozrzad, swiece i kable, zmieniony olej, przeczyszczona przeplywka.
od razu czuc roznice w "zbieraniu sie" auta oraz przy ruszaniu. lekkie trzesienie jest ale to podobno zawory do regulacji.
najlepsze to to, ze po zakupie wracajac do domu w trasie wyssal mi 10l/100km a teraz po miescie 10,3l/100km :) (gazu)
chyba wymiana filtra gazu oraz powietrza zaraz po powrocie z trasy zrobila rowniez swoje
zobacze jak od dzis bedzie sie sprawowal majac swieze czesci....
pozd

PostNapisane: 29 sty 2009, 06:04
przez didusiek
cazp3r napisał(a):lekkie trzesienie jest ale to podobno zawory do regulacji.



Luz zaworowy należy ustawiać tylko w silniku 1.4 l 16V. W pozostałych silnikach czynność ta jest zbędna dzięki hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego.

PostNapisane: 29 sty 2009, 12:07
przez bzzyczek
didusiek1 jeżeli czegoś nie jesteś pewien lepiej nie wprowadzać kogoś w błąd, w silniku 1.5 ZL jest regulacja zaworów płytkowa tak samo jak w starszym Z5.

PostNapisane: 4 lut 2009, 19:04
przez didusiek
bzzyczek napisał(a):didusiek1 jeżeli czegoś nie jesteś pewien lepiej nie wprowadzać kogoś w błąd, w silniku 1.5 ZL jest regulacja zaworów płytkowa tak samo jak w starszym Z5.

Przepraszam pomyliłem się z inną instrukcją :( :( :( :( :( :( :( :( :(

PostNapisane: 10 lut 2009, 20:12
przez cazp3r
i po regulacji w RBSie. Silnik jak nowy. Zrobil sie cichszy, obrotomierz juz nie drga, plynniej rusza, jest szybszy i mniej pali...

PostNapisane: 10 lut 2009, 20:48
przez skandha
cazp3r napisał(a):i po regulacji w RBSie. Silnik jak nowy. Zrobil sie cichszy, obrotomierz juz nie drga, plynniej rusza, jest szybszy i mniej pali...


sorry, ze zadam lamerskie pytanie – co to jest RBS? Jakiś mechanik samochodowy? Czy cóś?

PostNapisane: 10 lut 2009, 21:01
przez knyklu
cazp3r napisał(a):i po regulacji w RBSie. Silnik jak nowy. Zrobil sie cichszy, obrotomierz juz nie drga, plynniej rusza, jest szybszy i mniej pali...

Jaki jest mniej wiecej koszt regulacji i ile to czasu zajmuje?

PostNapisane: 10 lut 2009, 21:18
przez cazp3r
RBS to nazwa firmy :D

koszt regulacji zalezy od zabawy i ilosci plytek. oprocz tego robiono mi troche innych rzeczy wiec sama regulacja nie wiem ile kosztowala (mysle jednak ze wiecej niz 200pln nie wzieli-robota+materialy)

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 22 lip 2010, 22:30
przez karmazyn33
No i dopadło równiez moja madzie błyskanie pod cewkami, nie jest to ciągłe lecz co jakis czas , i niewiem czy to z cewki czy z fajek? Auto jeżdzi bez szarpań ,obroty w porządku , jest tylko trochę mułowate na niższych biegach a dokładniej na niskich obrotach.No i pali ok 9.5-10 l w mieście krótkie odcinki.
Co zrobić z tym fantem zakupić cewki choć niemam pewności że to cewki czy kable ewentyalnie fajki , albo czy da sie te cewki jakoś sprawdzic czy sa dobre?

czy takie były by dobre/

http://moto.allegro.pl/item1118498678_m ... cewki.html

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 22 lip 2010, 23:05
przez magister82
U mnie za sprawdzenie zaworów wziol 35zl. W tym ze akurat wszystko było oki

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 22 lip 2010, 23:25
przez knyklu
karmazyn33 napisał(a):No i dopadło równiez moja madzie błyskanie pod cewkami, nie jest to ciągłe lecz co jakis czas , i niewiem czy to z cewki czy z fajek? Auto jeżdzi bez szarpań ,obroty w porządku , jest tylko trochę mułowate na niższych biegach a dokładniej na niskich obrotach.No i pali ok 9.5-10 l w mieście krótkie odcinki.
Co zrobić z tym fantem zakupić cewki choć niemam pewności że to cewki czy kable ewentyalnie fajki , albo czy da sie te cewki jakoś sprawdzic czy sa dobre?

czy takie były by dobre/

http://moto.allegro.pl/item1118498678_m ... cewki.html


Mi to ewidentnie nie palił na cylindrach. Może Ci się powoli kończą, ale to bardziej na przepływke brudną wygląda.
Cewki z linku to używki są

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 23 lip 2010, 16:06
przez karmazyn33
magister82 napisał(a):U mnie za sprawdzenie zaworów wziol 35zl. W tym ze akurat wszystko było oki


ale mnie chodzi o cewki nie zawory.

knyklu skąd wiesz że te cewki sa używane?
Przepływomierz czysciłem preparatem więc go wykluczyłem , niemniej jednak chodzi o to że iskrzy , i co z tym zrobić jezdzić dalej dopóki cos nie padnie całkowicie?

Re: Wymiana WN i swiec

PostNapisane: 23 lip 2010, 19:53
przez knyklu
karmazyn33 napisał(a):knyklu skąd wiesz że te cewki sa używane?
Przepływomierz czysciłem preparatem więc go wykluczyłem , niemniej jednak chodzi o to że iskrzy , i co z tym zrobić jezdzić dalej dopóki cos nie padnie całkowicie?

Bo kiedyś dzwoniłem do nich i z ciężkim sercem przyznali, że są to używki.