Czyszczenie przepustnicy (fotorelacja)

Postprzez rafal700 » 13 cze 2014, 08:07

Mogę prosić o aktualizację zdjęć? Zamierzam zabrać się za czyszczenie przepustnicy. Czy po tym zabiegu występuje problem z rozregulowaniem obrotów?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez didusiek » 1 lip 2014, 17:32

Niestety nie mogę zaktualizować zdjęć. Straciłem je na serwerze bezpowrotnie. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez rafal700 » 5 sie 2014, 08:35

Witam

Jetem po czyszczeniu przepustnicy. Obroty po włączeniu klimy nie są co prawda idealne ale stabilne. Tylko mam pytanie: Podczas jazdy po wrzuceniu na luz obroty spadają do 900 i stoją w miejscu a czasami spadną do ok. 700 i zaraz wzrosną do 900. Czy to normalne? Poprzednio spadały mi do 900 i tak stały. Dopiero po zatrzymaniu auta spadły do 750. A teraz jest różnie. Ale może tak ma być? Bo przepustnica była kompletnie zasyfiona. Nawet pedał gazu ciężko chodził.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez tinek » 5 sie 2014, 17:21

ja też mam takie anomalie po czyszczeniu całego dolotu, przed zawsze wracały do ~750, na razie nie miałem czasu szukać co jest przyczyną
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez xedos1972 » 5 sie 2014, 17:56

a rozbieraliście zawór IAC (wolnych obrotów ) pomiędzy cewką a częścią z kanałami jest gumowy oring z tego co pamiętam ,sam zawór też ma uszczelkę w części kanałowej .u siebie czyściłem z dwa razy i takie objawy nie występują ,nawet w tym roku czyściłem kolektor dolotowy i obroty stoją dęba ,zero falowania .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 5 sie 2014, 18:16

Sam zawór czyściłem, ale na części pierwsze go nie rozbierałem, będę miał chwilę to sprawdzę jeszcze uszczelkę pomiędzy nim a kolektorem.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez xedos1972 » 5 sie 2014, 21:24

więc tu może być problem ,podszedł syf pod tłoczek którym steruje cewka .proponuję rozebrać zawór IAC i go wyczyścić porządnie łącznie z tym tłoczkiem ,cewki nie moczymy ewentualnie na sucho szmatką .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez rafal700 » 6 sie 2014, 07:03

Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez xedos1972 » 6 sie 2014, 16:21

chodzi o trzeci link bo ja ma taki zawór ale ZM ma chyba inny zawór niż ZL.

chodzi o ten element co zaznaczyłem on jest poruszany przez cewkę i tak go nazwałem .
Załączniki
protege04.jpg
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 6 sie 2014, 17:55

ZM ma inny krokowy, tłoczek u mnie chodzi bez zacięć, przed czyszczeniem specjalnie brudny nie był.
Może w sobotę znajdę chwilę to zrobię sobie oscy na lpg to może coś wyjdzie, najgorsze, że ten spadek obrotów poniżej 750 nie występuję przy każdym zejściu z wyższych obrotów.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez rafal700 » 8 sie 2014, 07:21

Jestem po czyszczeniu silnika krokowego. W silniku zm jest ten co w tym 2 linku. Nie da się go rozebrać. Nie ma uszczelek ani nic podobnego. Po prostu psiknąłem do środka takim preparatem to czyszczenia gaźników. Syfu było co nie miara. Po złożeniu i adaptacji przepustnicy przez ok 50km, gwałtowny spadek obrotów przy wciśnięciu sprzęgła nie występuje. Obroty sobie delikatnie spadną na 900 a po zatrzymaniu na 750. Po włączeniu klimy następuje bardzo delikatnie podniesienie/spadek obrotów a nie tak jak poprzednio czyli spadek ok 200 w dół. Wogóle i ogóle nie czuć, że klimę mam włączoną na postoju :)

EDIT
objawy powróciły znowu :(
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez cross » 13 sie 2014, 00:15

Czyściłem przepustnice oraz przepływomierz i filtr stożkowy. Cały zabieg trwał 24h żeby wszystko wyschło. Na drugi dzień odpalam wszystko no i zapomniałem podłączyć przepływomierza. Wiadomo auto po chwili zgasło. Ok .. <glupek2> pośpiech myślę sobie.. podłączyłem i zaczęły się falowania. Pomimo jazdy i przejechaniu już od tego czasu ponad 300 km dalej mam falowanie. W trybie serwisowym (zworka) ustawiałem śrubą obroty niby coś pomogło osyculuje przy 750 ale rośnie do 800 czasami na postoju i spada. Włączone AC powoduje spadek do 600 i skok do 1000 i znowu spadek.. aż po chwili się ustabilizuje. bardzo mocne falowania. Brak mocy jakby odczuwam.. dodatkowo od tamtej sytuacji zapaliła mi się Kontrolka TCS , która nie gaśnie oraz po krótkiej jeździe dopala się kontrolka TCS Off. Trochę zgłupiałem.. wybiorę się do znajomego ale czy ktoś orientuje się co mogło się stać?
cross
 

Postprzez xedos1972 » 13 sie 2014, 09:38

rafal700 napisał(a): Nie da się go rozebrać
pewno się da tylko nie w taki łatwy sposób jak w silniku ZL,przecież musiał być złożony i jedyna droga to od strony cewki
Nie ma uszczelek ani nic podobnego.

uszczelka musi być pomiędzy przepustnicą a zaworem IAC i tak samo pomiędzy kolektorem a przepustnicą innej opcji nie ma .

problemy zaczęły się u was po czyszczeniu tak rozumiem a niestety to zawór IAC odpowiada za sterowanie obrotami na wolnych ,problemy falowania to lewe powietrze bo na tej podstawie sterownik dobiera mieszankę ,zakłam że podczas czyszczenia przepustnicy nie odkręcaliście TPS-a .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez rafal700 » 9 wrz 2014, 07:13

U mnie występuje takie coś:
http://youtu.be/iEir-4c-LUw

Dojeżdżam sobie do skrzyżowania na biegu i obroty spadają ponieważ hamuje silnikiem. W ok 5 sek wciskam sprzęgło i obroty lecą w dół. Po chwili stabilizują się. Nie ma żadnych falowań na luzie, po włączeniu klimy obroty ciut w górę idą. Tylko ten spadek obrotów.

Ciekawostka:
Odłączony był akumulator na parę godzin w serwisie. Po tym przez ok 100km obroty idealne. Podczas wciśnięcia sprzęgła obroty spadały na 950. Po zatrzymaniu auta spadły sobie na 750. Po ok 100km wciskam sprzęgło i obroty w dół. Do tej pory jest tak samo.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez rafal700 » 30 wrz 2014, 09:03

Ponawiam pytanie.

Odpiąłem ponownie aku na pół godziny. Po tym zabiegu przez ok 500km było wszystko ok. Obroty ładnie spadały na ok 950. Podczas jazdy na luzie np z górki było widać, że obroty sobie delikatnie wzrastają do tych 950. Od wczoraj powtórka z rozrywki. Obroty lecą w dół do ok 500 :/ Nic nie było robione przy aucie.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Bolsblue » 2 paź 2014, 14:07

A po resecie czekałeś aż sie wiatrak załączy kilka razy czy od razu rura? <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez tinek » 2 paź 2014, 18:40

Bolsblue napisał(a):A po resecie czekałeś aż sie wiatrak załączy kilka razy czy od razu rura?

pierwsze słyszę o takiej potrzebie :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez rafal700 » 3 paź 2014, 07:00

normalnie ruszam na drugi dzień z rana. Wieczorem odłączyłem znowu aku na godzinę, rano odpalam i jest wszystko ok. Narazie przejechałem 150km i jest dobrze. Ale pewnego dnia odpalę i obroty będą wariować jestem tego pewien :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez tadziol » 6 lis 2014, 11:46

Jak nastąpi ten pełen tragizmu dzień,to napisz.Zajmiemy się dwoma czujnikami o których niewielu wie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez misiek1 » 6 lis 2014, 23:22

tadziol napisał(a):Zajmiemy się dwoma czujnikami o których niewielu wie.

Odkryj rombka tajemnicy o tych dwóch czujnikach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323