Czyszczenie przepustnicy (fotorelacja)

Postprzez albin33 » 19 kwi 2010, 20:14

Witam, właśnie wykonałem ten zabieg i rzeczywiście fotoleracja bardzo pomocna. Ale... pojawił się problem z obrotami silnika-po wyczyszczeniu przepustnicy obroty biegu jałowego skoczyły z ok 800 do 1500 obr/min. Więc wyregulowałem je śrubą na przepustnicy (i nie wiem czy dobrze zrobiłem), bo jak zaobserwowałem wzrosło spalanie. Teraz mam pytanie jak poprawnie skorygować obroty silnika??
Początkujący
 
Od: 19 mar 2010, 19:06
Posty: 4

Postprzez Borys » 19 kwi 2010, 20:39

Ustawiać w trybie serwisowym (zworka).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez albin33 » 19 kwi 2010, 20:49

1.A czy coś mogło się stać jak poprzednio nie robiłem tego w trybie serwisowym??
2.Jak poprawnie ustawić TPS, przez pomiar szczeliny czy woltomierzem-może jest jakiś inny sposób? Jakie wartości powinien wskazywać?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2010, 19:06
Posty: 4

Postprzez albin33 » 19 kwi 2010, 22:13

Jeszcze pytanie nr 3- Borys pomóż prosze jak ustawić te obroty w trybie serwisowy tzn. najpierw zewrzeć GND z TEN potem odpalić silnik, poczekać na rozgrzanie silnika i potem ustawiać tą śrubka od przepustnicy? Mam nadzieje że nie zawiedziecie człowieka w potrzebie
Początkujący
 
Od: 19 mar 2010, 19:06
Posty: 4

Postprzez GroMo » 21 kwi 2010, 21:21

Swego czasu jak czyściłem przepustnicą to po złożeniu wszystkiego do kupy, samochód nagle nie mógł w ogóle odpalić. Dziwna trochę przypadłość zwłaszcza, że po jakiś 2 godz. prób odpalenia autko odpaliło bez żadnego problemu i na szczęście nie było problemów z obrotami.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez karmazyn33 » 22 kwi 2010, 08:17

albin33 poczytaj ten temat to powinno Ci pomóc , ja wg tego ustawiłem i jest git.

viewtopic.php?f=127&t=43974&hilit=ustawienie+TPS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Setop » 25 kwi 2010, 09:29

Witam, wyczyściłem przepustnicę i w koncu udało się zwalczyc falowanie obrotów <faja>
Teraz daję dmuchawe na maxa + klima + długie i obroty ładnie stoja w miejscu, po odpaleniu nie faluje.
Jednak zauwazyłem jedną jeszcze przypadłość. Na zimnym silniku – jak odpaliłem dzisiaj obroty zatrzymują się na 1250. Spadają stopniowo na ok 750 dopiero po rozgrzewaniu silnika. Srobkę obrrotów mam wkręcona na maxa. Nie ustawiałem w trybie serwisowym. Czy to moze być problem czy moze powodem jest cos innego?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez kzugaj » 8 sie 2010, 17:17

Setop Obroty po rozgrzaniu powinny ok 750 więc wydaje mi się że masz dobrze.
Fotorelacja super wyczyściłem swoją przepustnice jest poprawa ale jeszcze delikatnie faluje. Na dniach powinny dojść do mnie świece Denso iridium i filtr powietrza K&N. Potem zobaczymy czy falowanie ustąpiło.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 22:49
Posty: 11
Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6

Postprzez kzugaj » 19 sie 2010, 22:20

Witam Madzia po czyszczeniu przepustnicy, wymianie filtra powietrza, świec, cewek i przewodów. Jest troszke leiej ale jeszcze falowanie występuje. Przy czyszczeniu przepustnicy nie mogłem odkręcić krokowca więc szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem wyczyściłem tyle ile się da. Czy to może być przyczyna? W planach mam jeszcze wymianę filtra paliwa.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 22:49
Posty: 11
Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6

Postprzez Setop » 20 sie 2010, 08:59

powinno się go zamoczyć w rozpuszczalniku – samo przetarcie moze nic nie dać... ja po takim zabiegu razem z moczeniem krokowca dalej miałem delikatne falowanie. okazało się ze nie dokładnie wyregulowałem wszystko srubą od wolnych obrotów. Jak pojechałem do znajomego "gazownika" na słuch wyregulował( poprostu się zna) i auto chodziło jak nowe – brak falowania !
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez decadent » 9 lis 2010, 10:48

Jak ustawiacie te wolne obroty ?
Zwarłem GND i TEN. Odpaliłem rozgrzane auto. W trybie serwisowym obroty były ok. 1000. Wykręciłem śrubkę o pół obrotu tak, że obroty w trybie serwisowym wzrosły o ok. 100. Zgasiłem, odpaliłem w trybie normalnym i wskazówka spadła jak zwykle poniżej 750, a więc nic się nie zmieniło. Chciałem delkatnie podwyższyć obroty biegu jałowego. Boję się przez to czyścić przepustnicy, bo może potem nie ustawię tych obrotów.
??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 13 lis 2010, 14:45

Przepraszam z góry za post pod postem, ale odświeżam temat.
Według tej świetnej fotorelacji wyczyściłem przepustnicę, była nieźle zasyfiona.
Niestety nie udało mi się odkręcić silniczka krokowego – nie siłowałem się zbytnio żeby nie rozjechać śrubek, zostawiłem w spokoju, nie ryzykowałem.
Czy czysty krokowiec ma duże znaczenie ?
Po przeczyszczeniu przepustnicy początkowo obroty zatrzymywały się na 850 i leciutko falowały, ale potem trochę pojeździłem i teraz jest te 700 – 750 obr. i stabilne. Chciałem troszkę je podwyższyc, ale ani w trybie serwisowym , ani normalnym nie udało mi się nic zmienić !
Komputer z uporem zatrzymuje na ustawieniu książkowym.
Co prawda dużo nie kręciłem śrubą na przepustnicy, najwyżej 1.5 obrotu.
Jak Wy regulujecie te obroty ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Pangenitor » 8 sie 2011, 11:31

Witam.
Przy ostatniej okazji naprawiania rury dolotowej, zajrzałem do przepustnicy i niestety jest nieźle zabrudzona. I tutaj mam pytania:
1. Czy jest sens ją czyścić jeżeli na razie wszystko jest ok (obroty stabilne, nie falują)
2. Jeżeli ją wyczyszczę, czy mogą pojawić się jakieś komplikacje (falowanie, dodatkowe ustawienia)?
Silnik B3 1324cm 16V Benzyna.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez decadent » 1 mar 2012, 21:49

Tu jest dokładny opis czyszczenia krokowca – elektrozaworu:
viewtopic.php?t=32195&highlight=czyszczenie+przepustnicy

Tu są piękne zdjęcia: http://janusz626.fotosik.pl/albumy/476935.html

Wyczyściłem swój krokowiec zanim to przeczytałem – niestety nie ma zdjęć na tej fotorelacji zastanawiam się, czy mój silniczek/elektrozawór jest ok. Jak odkręciłem dwa torxy, to od silniczka odłączyła się rurka z grzybkiem i sprężynką – tak sobie to luźno spoczywa – zastanawiam się jak to działa.

Wkurza mnie to, że jak włączę światła, to są większe drgania i obroty troszkę spadają....

Zastanawiam się tez dlaczego zwykle po dokładnym czyszczeniu przepustnicy, a tym bardziej krokowca, ludziom (także mi) obroty biegu jałowego wzrastają.... Pomyślałem sobie, że ten syf mógł zatykać przestrzeń wokół głównego zaworu przepustnicy i po czyszczeniu nie jest ona dokładnie zamknięta, troche powitrza przechodzi, przez to obroty lekko falują i się zwiększają – co Wy na to ?.

Pomyślałem sobie, może trzeba wyregulować domykanie się przepustnicy śrubą blokującą przy lince gazu ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez grzesjg » 4 sty 2013, 11:38

witam,

Czy mozna prosic o wszystkie zdjęcia z czyszczenia przepustnicy? Na stronie widocze jest tylko kilka.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 14:41
Posty: 15

Postprzez black_pablo » 4 sty 2013, 14:50

napisałem maila do autora fotorelacji w celu odzyskania wygaśniętych zdjęć na serwisie fotosik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez cross » 22 kwi 2013, 22:31

black_pablo napisał(a):napisałem maila do autora fotorelacji w celu odzyskania wygaśniętych zdjęć na serwisie fotosik


I autor co na to?
cross
 

Postprzez black_pablo » 23 kwi 2013, 00:07

zero odzewu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez cross » 23 kwi 2013, 11:36

Jest teraz dysk Google Dropbox czemu zamiast tam wrzucić wrzucają na jakieś denne hostingi gdzie po miesiącu zdjęcie znika

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
cross
 

Postprzez mruczek212 » 26 sie 2013, 08:29

Witam,
czy jest możliwość uzyskania zdjęć do fotorelacji z czyszczenia przepustnicy? Gdyż planuje się za to wziąć ale chciałbym uzyskać info co i jak dokładniej (jestem początkującym w kwestii mechaniki i nie chce nic w aucie zepsuć).

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323