Czyszczenie przepustnicy (fotorelacja)
Witam!
Po tych mrozach, które mam nadzieje miną za chwilę przymierzam sie do czyszczenia przepustnicy z syfu, który tam może potencjalnie siedzieć.
Mojej pytanie natępujące: Czy ktoś dobierał się do tego (wersja BJ, silnik ZM lub ZM-DE). Szukałem w fotorelacjach, ale raczej tego nie ma.
Prosze o info...
Poniżej wklejam, być może niepotrzebnie, zdjecie silnika
Pozdrowienia
Po tych mrozach, które mam nadzieje miną za chwilę przymierzam sie do czyszczenia przepustnicy z syfu, który tam może potencjalnie siedzieć.
Mojej pytanie natępujące: Czy ktoś dobierał się do tego (wersja BJ, silnik ZM lub ZM-DE). Szukałem w fotorelacjach, ale raczej tego nie ma.
Prosze o info...
Poniżej wklejam, być może niepotrzebnie, zdjecie silnika
Pozdrowienia
- Od: 17 kwi 2008, 19:27
- Posty: 86
- Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j
Ja mam silnik ZL i tak jak widze Twoje zdjęcie to tak samo rozmieszczone jest wszystko, jak u mnie i tak ,ja zrobiłem to tak . Najpierw trzeba odpiąć 2 wtyczki ,jedna od TPS i drugą nie pamiętam od czego , ale jest mocowana do rury dolotu, potem trzeba wypiąć własnie tę rure dolotu powietrza , następnie wężyki doprowadzające płyn do krokowca musisz je czymś zaślepić żeby płyn nie uciekł , musisz też zdjąc linkę z cięgna gazu, i odkręcasz 4 śruby 12 lub 13 najlepiej chyba kluczem nasadkowym łamanym , wyciągasz przepustnice zdejmujesz uszczelkę – u mnie była z jakiegoś metalu zrobiona więc się nie uszkodziła i założyłem ją znowu,. U mnie był syf że głowa boli wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej ale nie wszystko pusciło cześć była tak wżarta w metal że może trzeba by zostawić żeby to namiękło to może by odeszło. Jak będziesz chciał przeczyścić silniczek krokowy to tam jest 4 srubki pod śrubokręt i dwa torksy ale z dziubkiem w środku tzn jak chce sie to odkręcić to trzeba mieć klucz torks z wywierconą w środku dziurką. No i na samym początku trzeba chyba akumulator wypiąć . Potem składasz to do kupy regulujesz TPS obroty i cieszysz się czyściutką przepustniczką z czyściutkim krokowcem. jak znajde zdjęcie mojej przepustnicy i uda się je wstawić to Ci pokaże jak moja była zajechana
to moja przepustnica
a to kolektor ssący jedno i drugie syf że masakra
niewiem czemu zdjęcia się nie wyświetlają zaznaczyłem img link http.. img i nic z tego nie wyszło czemu? dopiero jak sie kliknie na te ikone zdjęcia prawym przyciskiem myszy i zaznaczy pokaż obrazek to przenosi do imageshack , niewiem jeszcze nie opanowałem wstawiania zdjęc p
_
Poprawiłem linki fotek (Borys)
Maiki88 dzięki za wstawienie tych zdjęć. Wstawiałem te zdjęcia tak jak piszesz z [] i z imageshack ale coś nie wyszło no ale jak już wstawiłeś to jak kiedyś bede miał inne jakieś fotki może sie uda. A swoją drogą czy przepustnica i kolektor ssący w takim stanie zabrudzenia to normalna rzecz czy objawy jakiejś usterki związanej z mieszanką paliwa?
skandha i jak z tym czyszczeniem , rozkręcałeś już czy jeszcze , jak nie to może jakąś fotorelację mógłbyś zrobić?
skandha ja dziś czyścilem przepustnicę mojej madzi...tylko to model BA i musze przyznac że przed czyszczeniem to moja przepustnica w porownaniu do Twojej to wyglądała jak nowa. Twoja jest zasyfiona niemożliwie i raczej nie jest to zbyt normalne. Masz coś nie tak z mieszanką paliwową skoro aż taki syf Ci się tam odkłada.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
a co ma jedno do drugiego ? przecież mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje dopiero przed cylindrami, daleko daleko za przepustnicą przez którą przelatuje tylko powietrze? według mnie przyczyną zabrudzenia przepustnicy jest syf z odmy, jak wiadomo odma to przewietrzenie silnika, opary oleju(nagar) odkładają się na przepustnicy razem ze spalinami z egru
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul a jest jakaś rada żeby ten sy się tak nie odkładał , bo jak jest taka zasyfiała przepustnica to może ten brud ja troche blokować i nie bedzie sie dobrze domykać o te pare milimetrów, czy dobrze myśle ?
soul napisał(a):a co ma jedno do drugiego ? przecież mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje dopiero przed cylindrami, daleko daleko za przepustnicą przez którą przelatuje tylko powietrze? według mnie przyczyną zabrudzenia przepustnicy jest syf z odmy, jak wiadomo odma to przewietrzenie silnika, opary oleju(nagar) odkładają się na przepustnicy razem ze spalinami z egru
Sam to napisałeś.... spalinami z EGR-u (czyli zaworu recyrkulacji spalin). A co to są spaliny gdzie powstają i co wchodzi w ich skład ....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
ze spalinami troche mnie ponioslo bo wylot egru jest troszke dalej niz za przepustnicą tzn dalej w strone cylindrow juz i spaliny nie przelatują przez motylek przepustnicy, najbardziej moim zdaniem "szkodzą" opary z odmy..
jak zaradzic? odlaczyc, zaslepic odme i nalozyc filtereek ;p
jak zaradzic? odlaczyc, zaslepic odme i nalozyc filtereek ;p
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Ok dzięki za infosoul
A ja mam taki problem, ze samochod nie chce jezdzic na benzynie a na gazie jezdzi calkiem wporzadku. Wymienialem prezplywomierz,filtr paliwa. Czy jest mozliwe, ze samochod gasnie na benzynie oraz szarpie i ciagnie nieregularnie w zwiazku z ta przepustnica albo silikiem krokowym?? Dodam, ze na gzie mam problem falujacych obrotow. Dzieki za pomoc.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Skoro od stycznia nie możemy się doczekać na fotorelacją to ja wklejam swoją.
Pacjentem jest BJ-ka z silnikiem 1.6 16v DOHC z 2001r. czyli pierwsza seria po lifcie.
Należy przygotować sobie śrubokręt krzyżakowy, klucz oczkowy nr.12, kombinerki, pędzelek, szmatkę i benzynę ekstrakcyjną i do roboty.
Przed wszystkim odłączamy klemę masową od akumulatora.
Najpierw odłączamy wąż gumowy łączący obudowę filtra powietrza i przepustnicę.
Następnie wyjmujemy delikatnie przepustnicę i uszczelkę metalową. Jak widać jest trochę zasyfiona.
Odkręcamy krokowca.
I zabieramy się do czyszczenia wszystkich zakamarków pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną.
Następnie przechodzimy do silnika i czyścimy resztę.
Po wszystkim zostaje nam niemało syfu.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się czystą przepustnicą.
Pacjentem jest BJ-ka z silnikiem 1.6 16v DOHC z 2001r. czyli pierwsza seria po lifcie.
Należy przygotować sobie śrubokręt krzyżakowy, klucz oczkowy nr.12, kombinerki, pędzelek, szmatkę i benzynę ekstrakcyjną i do roboty.
Przed wszystkim odłączamy klemę masową od akumulatora.
Najpierw odłączamy wąż gumowy łączący obudowę filtra powietrza i przepustnicę.
Następnie wyjmujemy delikatnie przepustnicę i uszczelkę metalową. Jak widać jest trochę zasyfiona.
Odkręcamy krokowca.
I zabieramy się do czyszczenia wszystkich zakamarków pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną.
Następnie przechodzimy do silnika i czyścimy resztę.
Po wszystkim zostaje nam niemało syfu.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się czystą przepustnicą.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2009, 14:28 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości