Czyszczenie przepustnicy (fotorelacja)

Postprzez skandha » 7 sty 2009, 14:16

Witam!

Po tych mrozach, które mam nadzieje miną za chwilę :) przymierzam sie do czyszczenia przepustnicy z syfu, który tam może potencjalnie siedzieć.

Mojej pytanie natępujące: Czy ktoś dobierał się do tego (wersja BJ, silnik ZM lub ZM-DE). Szukałem w fotorelacjach, ale raczej tego nie ma.

Prosze o info...

Poniżej wklejam, być może niepotrzebnie, zdjecie silnika :)
Obrazek

Pozdrowienia :)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez urbinio » 7 sty 2009, 16:12

DObrac sie do przepostnicy to zaden problem chyba ze 4 srubki 2 kostki i ze 2 albo 3 wezyki jesli dobrze pamietam gorzej jest wyczyscic ten syf co tam siedzi.
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez karmazyn33 » 8 sty 2009, 01:13

Ja mam silnik ZL i tak jak widze Twoje zdjęcie to tak samo rozmieszczone jest wszystko, jak u mnie i tak ,ja zrobiłem to tak . Najpierw trzeba odpiąć 2 wtyczki ,jedna od TPS i drugą nie pamiętam od czego , ale jest mocowana do rury dolotu, potem trzeba wypiąć własnie tę rure dolotu powietrza , następnie wężyki doprowadzające płyn do krokowca musisz je czymś zaślepić żeby płyn nie uciekł , musisz też zdjąc linkę z cięgna gazu, i odkręcasz 4 śruby 12 lub 13 najlepiej chyba kluczem nasadkowym łamanym , wyciągasz przepustnice zdejmujesz uszczelkę – u mnie była z jakiegoś metalu zrobiona więc się nie uszkodziła i założyłem ją znowu,. U mnie był syf że głowa boli wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej ale nie wszystko pusciło cześć była tak wżarta w metal że może trzeba by zostawić żeby to namiękło to może by odeszło. Jak będziesz chciał przeczyścić silniczek krokowy to tam jest 4 srubki pod śrubokręt i dwa torksy ale z dziubkiem w środku tzn jak chce sie to odkręcić to trzeba mieć klucz torks z wywierconą w środku dziurką. No i na samym początku trzeba chyba akumulator wypiąć . Potem składasz to do kupy regulujesz TPS obroty i cieszysz się czyściutką przepustniczką z czyściutkim krokowcem. jak znajde zdjęcie mojej przepustnicy i uda się je wstawić to Ci pokaże jak moja była zajechana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez karmazyn33 » 8 sty 2009, 01:34

Obrazek

to moja przepustnica
Obrazek

a to kolektor ssący jedno i drugie syf że masakra
niewiem czemu zdjęcia się nie wyświetlają zaznaczyłem img link http.. img i nic z tego nie wyszło czemu? dopiero jak sie kliknie na te ikone zdjęcia prawym przyciskiem myszy i zaznaczy pokaż obrazek to przenosi do imageshack , niewiem jeszcze nie opanowałem wstawiania zdjęc p

_
Poprawiłem linki fotek (Borys)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez karmazyn33 » 8 sty 2009, 12:38

Maiki88 dzięki za wstawienie tych zdjęć. Wstawiałem te zdjęcia tak jak piszesz z [] i z imageshack ale coś nie wyszło no ale jak już wstawiłeś to jak kiedyś bede miał inne jakieś fotki może sie uda. A swoją drogą czy przepustnica i kolektor ssący w takim stanie zabrudzenia to normalna rzecz czy objawy jakiejś usterki związanej z mieszanką paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez skandha » 8 sty 2009, 12:55

Niezle... No wlasnie, czy ten syf to norma w sensie spalania i transportu mieszanki, czy raczej niska jakosc wszystkiego i niewlasciwie zby bogate lub zbyt ubogie spalanie?

Hmmm, zdaje sie, ze to norma jest...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez karmazyn33 » 10 sty 2009, 01:40

skandha i jak z tym czyszczeniem , rozkręcałeś już czy jeszcze , jak nie to może jakąś fotorelację mógłbyś zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez farciarz » 10 sty 2009, 04:10

skandha ja dziś czyścilem przepustnicę mojej madzi...tylko to model BA i musze przyznac że przed czyszczeniem to moja przepustnica w porownaniu do Twojej to wyglądała jak nowa. Twoja jest zasyfiona niemożliwie i raczej nie jest to zbyt normalne. Masz coś nie tak z mieszanką paliwową skoro aż taki syf Ci się tam odkłada.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez soul » 10 sty 2009, 10:17

a co ma jedno do drugiego ? :) przecież mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje dopiero przed cylindrami, daleko daleko za przepustnicą przez którą przelatuje tylko powietrze? według mnie przyczyną zabrudzenia przepustnicy jest syf z odmy, jak wiadomo odma to przewietrzenie silnika, opary oleju(nagar) odkładają się na przepustnicy razem ze spalinami z egru :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez karmazyn33 » 10 sty 2009, 13:00

soul a jest jakaś rada żeby ten sy się tak nie odkładał , bo jak jest taka zasyfiała przepustnica to może ten brud ja troche blokować i nie bedzie sie dobrze domykać o te pare milimetrów, czy dobrze myśle ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez farciarz » 10 sty 2009, 14:38

soul napisał(a):a co ma jedno do drugiego ? :) przecież mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje dopiero przed cylindrami, daleko daleko za przepustnicą przez którą przelatuje tylko powietrze? według mnie przyczyną zabrudzenia przepustnicy jest syf z odmy, jak wiadomo odma to przewietrzenie silnika, opary oleju(nagar) odkładają się na przepustnicy razem ze spalinami z egru :P


Sam to napisałeś.... spalinami z EGR-u (czyli zaworu recyrkulacji spalin). A co to są spaliny ?? gdzie powstają i co wchodzi w ich skład ....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez soul » 10 sty 2009, 20:55

ze spalinami troche mnie ponioslo bo wylot egru jest troszke dalej niz za przepustnicą :) tzn dalej w strone cylindrow juz i spaliny nie przelatują przez motylek przepustnicy, najbardziej moim zdaniem "szkodzą" opary z odmy..

jak zaradzic? odlaczyc, zaslepic odme i nalozyc filtereek ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez farciarz » 10 sty 2009, 21:26

soul napisał(a):jak zaradzic? odlaczyc, zaslepic odme i nalozyc filtereek ;p


I tu się zgadzam w 100% <jupi>

I może zaślepić EGR :P ...hehe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez karmazyn33 » 10 sty 2009, 22:42

Ok dzięki za infosoul
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez realski » 11 sty 2009, 12:09

a co to bedzie pod pokrywa zamorow jak w dolocie taki syf juz jest .... calkiem ciekawy olej byl tam lany
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez nicek777 » 13 sty 2009, 14:45

A ja mam taki problem, ze samochod nie chce jezdzic na benzynie a na gazie jezdzi calkiem wporzadku. Wymienialem prezplywomierz,filtr paliwa. Czy jest mozliwe, ze samochod gasnie na benzynie oraz szarpie i ciagnie nieregularnie w zwiazku z ta przepustnica albo silikiem krokowym?? Dodam, ze na gzie mam problem falujacych obrotow. Dzieki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez skandha » 13 sty 2009, 18:56

Witajcie!

jeszcze nie dzialalem w kwestii czyszczenia, czekam na lepszą pogodę – jak sie zbiorę – zrobie to z FOTORELACJĄ :)

Cierpliwosci i ciepla
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez didusiek » 7 wrz 2009, 13:48

Skoro od stycznia nie możemy się doczekać na fotorelacją to ja wklejam swoją. :P

Pacjentem jest BJ-ka z silnikiem 1.6 16v DOHC z 2001r. czyli pierwsza seria po lifcie.

Należy przygotować sobie śrubokręt krzyżakowy, klucz oczkowy nr.12, kombinerki, pędzelek, szmatkę i benzynę ekstrakcyjną i do roboty.

Przed wszystkim odłączamy klemę masową od akumulatora.

Najpierw odłączamy wąż gumowy łączący obudowę filtra powietrza i przepustnicę.

Obrazek




Obrazek



Obrazek


Następnie wyjmujemy delikatnie przepustnicę i uszczelkę metalową. Jak widać jest trochę zasyfiona.

Obrazek


Odkręcamy krokowca.

Obrazek


I zabieramy się do czyszczenia wszystkich zakamarków pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną.

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Następnie przechodzimy do silnika i czyścimy resztę.

Obrazek


Po wszystkim zostaje nam niemało syfu.


Obrazek


Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się czystą przepustnicą.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2009, 14:28 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Borys » 7 wrz 2009, 14:17

Dobra fotorelacja. Obroty ci się nie rozwaliły przez to czyszczenie, czy ustawiałeś? Robiłeś reset po tym?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez didusiek » 7 wrz 2009, 14:26

Odłączyłem klemę przed robotą i po skręceniu wszystkiego i podłączeniu klemy wszystko było tak jak przed.
Nie ukrywam że miałem obawy czy obroty zaczną szaleć ale jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323