Strona 1 z 1

Zawór odcinający VICS w kolektorze ssącym

PostNapisane: 27 wrz 2020, 20:37
przez ambraj10
Witam.
Moje pytanie dotyczy zaworu odcinającego w kolektorze ssącym. Po zgaszeniu silnika słychać jak uchodzi powietrze w kolektorze ssącym. Czy za sprawą niesprawnego zaworu jest taki objaw? Można go w ogóle wymontować?
Jeszcze nie rozkręcałem górnej części kolektora ssącego więc nie wiem co tam mogło się stać.
Czytałem wcześniejsze posty o objawach uchodzącego powietrza i nic z tamtych rzeczy nie dzieje się w moim przypadku. Dodam że obroty silnika utrzymują się stabilnie. Sprawdzałem też ciśnienie na cylindrach i na wszystkich jest takie samo.
W załączeniu dodałem schematy które znalazłem w necie.
Dziękuję
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 wrz 2020, 21:30
przez Płomień
Cześć!
Zawór sterujący jest oznaczony jako "solenoid valve" natomiast gruszka, która obraca motylami to "acutator". Jeśli sterowanie VICSem byłoby niesprawne, to poczuł byś że auto słabo jedzie w zakresie 3500-5000 rpm.

Może dźwięk uchodzącego powietrza to problem z kolektorem podciśnienia? Na przykład nieszczelny zaworek zwrotny?

W sumie, jeśli nie masz żadnych objawów niesprawności poza dźwiękiem, czym się przejmujesz? :D

Re: Zawór odcinający VICS w kolektorze ssącym

PostNapisane: 27 wrz 2020, 21:53
przez ambraj10
Witam.
Dzięki za odpowiedz. Denerwuje mnie ten dźwięk uchodzącego powietrza. Widzę że VICS reaguje na podwyższone obroty. Nawet odkręcałem tą "gruszkę" od podciśnienia i sprawdzałem czy luźno pracuje
Sprawdziłem zaworek zwrotny- jest ok. w sumie to sprawdziłem wszystkie rurki od podciśnienia dookoła kolektora ssącego. Może to ten "vacuum chamber" jest gdzieś nieszczelny. Syczenie dobiega z kolektora ssącego. Pozdrawiam