Strona 1 z 1

Zerwany pasek klinowy i jego konsekwencje

PostNapisane: 31 sty 2019, 12:58
przez bizonex
Witam

W trakcie jazdy (80 km/h) doszło do zerwania paska klinowego (do alternatora), automatycznie temp. silnika się podniosła, przejechałem 2 km pod dom, i odstawiłem auto. Po 3 dniach wymieniłem dwa paski, silnik pracuje tak samo jak przed awarią, ale temperatura silnika dalej rośnie, a z nawiewu wieje zimnym powietrzem.

Co Waszym zdaniem mogło zostać uszkodzone ? Ja na tą chwile obstawiam pompę wody, poza tym czy jest możliwość wymiany samej pompy bez ruszania rozrządu? silnik 1,5 16V.

z góry dzięki za podpowiedzi

PostNapisane: 15 lut 2019, 11:28
przez Andrzej414
Nie ma możliwości bez zdejmowania rozrządu. Podejrzewam termostat.

Re: Zerwany pasek klinowy i jego konsekwencje

PostNapisane: 19 lut 2019, 15:31
przez bizonex
Witam ponownie

Andrzej414 dzięki za info. Na szczęście pompa wody i termostat nie uległy uszkodzeniu, przyczyną okazał się dziurawy przewód wychodzący z górnej części chłodnicy, po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.