Zerwany pasek klinowy i jego konsekwencje

Postprzez bizonex » 31 sty 2019, 12:58

Witam

W trakcie jazdy (80 km/h) doszło do zerwania paska klinowego (do alternatora), automatycznie temp. silnika się podniosła, przejechałem 2 km pod dom, i odstawiłem auto. Po 3 dniach wymieniłem dwa paski, silnik pracuje tak samo jak przed awarią, ale temperatura silnika dalej rośnie, a z nawiewu wieje zimnym powietrzem.

Co Waszym zdaniem mogło zostać uszkodzone ? Ja na tą chwile obstawiam pompę wody, poza tym czy jest możliwość wymiany samej pompy bez ruszania rozrządu? silnik 1,5 16V.

z góry dzięki za podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 31 lip 2014, 20:50
Posty: 4
Skąd: Sląsk
Auto: Jest:
mazda 323f BJ

Było:
mazda 323c BA

Postprzez Andrzej414 » 15 lut 2019, 11:28

Nie ma możliwości bez zdejmowania rozrządu. Podejrzewam termostat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez bizonex » 19 lut 2019, 15:31

Witam ponownie

Andrzej414 dzięki za info. Na szczęście pompa wody i termostat nie uległy uszkodzeniu, przyczyną okazał się dziurawy przewód wychodzący z górnej części chłodnicy, po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2014, 20:50
Posty: 4
Skąd: Sląsk
Auto: Jest:
mazda 323f BJ

Było:
mazda 323c BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323