gdzie jest moduł zapłonowy 323 BJ 1,5CM 16V 99r.

Postprzez wojciech1972 » 5 sty 2019, 18:13

Witam mam taką mazdę 323 BJ 1,5cm 16 v 99r. i wypadają mi zapłony więc pytanie jest krótkie czy ta mazda posiada moduł zapłonu aczkolwiek nie mam aparatu zapłonowego są tylko świece cewki zapłonowe i chyba jak rozumiem komputer po sprawdzeni świec cewek podmieniłem komputer w całośći ze stacyjką i immosiem ale efekt jest ten sam najdziwniejsze jest to że ten samochód na zimny silniku jak go odpalę na tzw . ssaniu to silnik chodzi idealnie do momentu gdy się trochę nie zagrzeje gdy osiągnie trochę temperatury zaczyna się problem i wypadają wtedy zapłony. <glupek2> <nauka>
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 5 sty 2019, 19:54

To trzeba było zmienić cewki. Nie rozumiem skąd tak głupi pomysł żeby zaczynać od komputera. Sprawdzić czy fajki świec nie mają przebić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 5 sty 2019, 21:31

zamiana cewek była wykonana, nowe świece są założone co do cewek to mam jeszcze 2 nowe w zapasie i to też było wykonane ale zero efektu dlatego ponowiłem pytanie a po drugie pisałem w tekście powyżej ze cewki też zostały sprawdzone to tak na marginesie ,
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 5 sty 2019, 21:40

Luz zaworów był sprawdzany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 5 sty 2019, 21:45

akurat to nie było zrobione ale też gdy ja ją zagrzałem do porządku gdy osiągnęła temperaturę na wolnych obrotach zapłon jest normalny po dodaniu gazu tak na 2200 obr. i dodaniu gazu wtedy zaczynają wypadać,tak poniekąd to się stało podczas normalnej jazdy na autostradzie przy 120 km/h
nagle ni stąd zaczęła szarpać gasnąć no i nie mogę tego ogarnąć w żaden sposób
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 5 sty 2019, 22:02

A diagnostyka komputerowa była robiona? czy są jakieś błędy? Jak ze szczelnością dolotu? Jaki stan filtra powietrza i czy przepustnica była czyszczona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 6 sty 2019, 19:09

mam nagrane jak kontrolka ABS miga tzn sygnalizuje błędy szukałem gości u siebie który ma dostęp do kompa tzn było 2 i żaden nie połączył się kompem z ECU a do warsztatu nią nie zajadę musiałbym lawetą
jeśli umiesz odczytać kod który kontrolka miga chętnie ją tu wstawię żeby ktoś to zobaczyl
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 6 sty 2019, 19:18

To wstaw albo wyślij w prywatnej wiadomości. To ja nie wiem co to za goście. W którym miejscu podpinali się w samochodzie do tego kompa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 6 sty 2019, 19:43

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/gKBofSSjIBw" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>



tutaj jest link i chyba da się nawet otworzyć.

Dopisano 6 sty 2019, 19:48:

https://www.youtube.com/watch?v=gKBofSS ... tion=share


pod tym linkiem dokładnie jest ta kontrolka migająca
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 6 sty 2019, 20:04

Błąd 82 i 17 systemu ABS.
82 – Engine control system. Torque reduction request signal line. (Układ sterowania silnikiem. Linia sygnału żądania redukcji momentu obrotowego.)
17 – TCS Engine speed input signa (Sygnał wejściowy prędkości silnika TCS)

Ewidentnie coś jest z nie tak z abs'em i w nim należy szukać przyczyny. Czy przed zmianą komputera kontrolka również ABS migała?

Co do obrotów należałoby sprawdzić przepustnicę. Należałoby również zdiagnozować przepływometr.
Natomiast co do (tzw wypadających zapłonów...) póki człowiek filmu nie zobaczy to potem można tworzyć przeróżne historie o przyczynach) to na pewno nie są wypadające zapłony. Większość użytkowników zdecydowanie nie potrafi opisać usterki. Dobrze że wstawiłeś ten film i potomnym również proponuję tak robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 7 sty 2019, 21:34

Witam, powiem tak kontrolka przed podpięciem komputera do złącza diagnostycznego nie migała i żadnych komunikatów nie wysyłała po podłączeniu komputera do złącza zaczął jakby coś testować i dopiero wtedy zaczęła ta kontrolka się świecić tzn. migać tak jak na filmie. Z ABS-em nie było problemu.
Najgorsze jest to że nie mam kogo z takim oprogramowaniem i komputerem żeby coś szło się jeszcze dowiedzieć
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 7 sty 2019, 21:42

Błędy silnika w tym aucie można sprawdzić zwykłym elm327 na bluetooth i programem w telefonie. Koszt interfejsu – 20zł. Nie wiem co to za spece u Ciebie. Niestety nie pomogę na odległość. Sprawa wydaje się niezbyt skomplikowana. Nawet nie wiem skąd jesteś bo może by i człowiek podjechał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 8 sty 2019, 21:12

Cześć, ja mieszkam dokładnie na Śląsku w Zabrzu, co do ELM-a w wersji 2.1 ,mam i przejściówkę też bo ja mam te stare złącze diagnostyczne i musi być przejściówka 17 pin-owa , kolega ma też laptopa interfejs no i dość porządny (chyba )program, ale w nim nie było natomiast Mazdy 323 BJ ZL 99r tylko najmłodsza była 2003 do normalnego OBDII a ja mam te starsze no i może też stąd przyczyna niepowodzeń
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Postprzez Andrzej414 » 8 sty 2019, 21:19

To pod kierownicą nie masz Obd2? Jeśli nie masz bo ten standard obowiązuje od 2000roku ale sprawdź bo może jest już obd2 to możesz sobie kody wymigać testerem diodowym w złączu pod maską. Zrób mi tylko zdjęcie pinów tego złącza. Mogę Ci wysłać gotowy tester.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojciech1972 » 9 sty 2019, 17:30

ok zrobię ci zdjęcie tego złącza jeszcze dzisiaj,

Dopisano 9 sty 2019, 21:37:

WSTAWILEM TUTAJ ZDJĘCIA ZŁĄCZA

Dopisano 9 sty 2019, 21:38:

NO I TO ZŁACZE jest w komorze silnika
Załączniki
20190109_193908.jpg
tj takie złącze
20190109_193857.jpg
to samo
20190109_193830.jpg
i taki ELM 327 ALE W WERSJI 2,1
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 18:48
Posty: 13
Auto: mazda32 BJ 1,5 16V 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323