regulacja zaworów Mazda 323 BJ 1.5 16V benz+gaz.

Postprzez jarekkk1986 » 4 sty 2017, 00:02

Witam!
Jestem posiadaczem tejże Mazdy około 6 lat. od jakiegoś czasu silnik zaczął nierówno pracować i więcej palić. Podjechałem do mechanika i ciśnieniomierzem zmierzył ciśnienie w cylindrach i okazało się ze na trzecim jest mniejsze ciśnienie. Powiedział że jest wypalony i trzeba głowicę dać do regeneracji. Ostatnio czytałem trochę o tym i w zasadzie nie musi być on wypalony tylko zawory trzeba wyregulować. Chcę sam spróbować to zrobić tylko nie wiem jakie powinny być wartości luzu w tym modelu samochodu na zassaniu i wydechu. Nigdzie nie potrafię znaleźć takiej informacji. Proszę o pomoc w tej kwestii oraz inne jeszcze podpowiedzi co do działań w tym przypadku. Chcę aby moja Madzia odzyskała drugie życie :D. Z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez Neonixos666 » 4 sty 2017, 01:24

Sprawdz po prostu czy nie sa podparte, czy wogole jest jakis luz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarekkk1986 » 4 sty 2017, 08:46

A co to znaczy że są podparte...? Jeśli by tak było to jest to do naprawienia? Żona pojechała do pracy i wróci około 17 to wtedy dopiero będę mógł sprawdzić luzy... Nie chciała jechać busem moim bo się bała że ślisko :) tak bym od rana się wziął za Madzię
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez sebekle » 4 sty 2017, 18:13

w warsztacie ostatnio dałem 160zł. płytki trzeba szlifować a za samą usługę szlifowania 60zł
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez zadra » 4 sty 2017, 23:37

co to znaczy że są podparte

Jeśli znałbyś zasadę działania i orientowałbyś się w kwestii podstawowej budowy głowicy to nie zadałbyś takiego pytania.
Może lepiej poszukaj dobrego warsztatu, albo przed własnoręczną kontrolą dużo poczytaj/pooglądaj zdjęcia głowic żebyś nie popełnił jakiegoś drobnego błędu pomiarowego...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez jarekkk1986 » 6 sty 2017, 15:09

Dzisiaj zdejmę pokrywę i będę sprawdzał luzy. Napisze później co i jak mi wyszło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez marecki26 » 6 sty 2017, 20:18

Pewnie wiesz jaki jest prawidłowy zakres luzów , ale jakby co tak dla przypomnienia <spoko>
Standard [Engine cold]
IN: 0.25—0.31 mm {0.010—0.012 in}
(0.28±0.03 mm {0.011±0.001 in})
EX: 0.25—0.31 mm {0.010—0.012 in}
(0.28±0.03 mm {0.011±0.001 in})
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez jarekkk1986 » 6 sty 2017, 20:46

Pomiar wykonany. Na piątym biegu tak jak wyczytałem i na zimnym silniku. Efekty są takie że szczelinomierz który pożyczyłem jest nieczytelny i na dodatek ktoś go rozpiął i nie poskładał od najmniejszej wartości do największej. No nic sam go jakoś poskładałem i w internecie wyczytałem rozmiary poszczególnych listków. W załączniku przedstawiam pomiary.

Mam nadzieję że da się to naprawić jakoś
Załączniki
pomiar luzu zaworów.png
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez Bo_Lo » 6 sty 2017, 21:16

wydechowe podparte.Bez paniki.Podjedż do ogarniętego mechaniora to oceni sytuację.Znam podobnyprzypadek i auto po regulacji jeżdzi do dziś.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez sebekle » 6 sty 2017, 22:40

Też miałem podparte. Wyregulowane i jeździ. Tylko trzeba po paru miesiącach powtórzyć bo mogą się doklepac szybko. A z Internetu nie da się doczytać rozmiarów listków. Albo zmierzyć albo kupić podpisany. 5zl chyba za swój kiedyś dałem
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez jarekkk1986 » 6 sty 2017, 23:23

sebkele poprostu odczytałem według kolejności listków rozmiary i tak mi wyszło. Mniejsza o to przynajmniej wiem co się dzieje pod pokrywą. wysłałem Ci na maila wiadomość... Zerknij :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez zadra » 7 sty 2017, 02:09

uważaj z której strony szlifujesz płytki zaworowe...
można szlifować tylko z jednej strony..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez jarekkk1986 » 7 sty 2017, 11:54

a z której że tak się zapytam? raczej sam tego nie będę robił ale lepiej wiedzieć w razie "W"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez sebekle » 7 sty 2017, 11:59

od strony tej od spodu-od szklanki. nie od wałka
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez jarekkk1986 » 8 sty 2017, 12:18

W poniedziałek jestem umówiony na regulację zaworów. dam znać co i jak wyszło <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez sebekle » 8 sty 2017, 12:57

tam gdzie mówiłem? jeśli tak to będzie wszystko ok
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez jarekkk1986 » 8 sty 2017, 16:02

Tam gdzie mówiłeś :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez jarekkk1986 » 12 sty 2017, 11:18

Wizyta w warsztacie zakończona niepowodzeniem. <płacze> Niestety jak się okazało jest wypalony cylinder. Wymiana silnika albo głowica do planowania. Jednym słowem za duże koszty naprawy niż to chyba warte :(

Mimo wszystko dziękuję za rady i opinie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 23:43
Posty: 10
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 323bj 1.5 16v benz-gaz, 1998

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2017, 13:49

Ja bym też sprawdził by dobrze jest ustawiona instalacja gazowa skoro ten cylinder dostał to może coś jest nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 12 sty 2017, 16:46

jarekkk1986 napisał(a): za duże koszty naprawy niż to chyba warte

Duży błąd.Przez to że te silniki są bardzo trwałe to jak już sie pojawią na sprzedaż to można tanio wyrwać.Swego czasu Fasola (Kac Mar) miał taki silnik na sprzedaż z przebiegiem 50k(z rozbitka) i przez 2-3 lata zero zainteresowania.W końcu poszedł na amelinium.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323