Strona 1 z 1

cewka zapłonowa

PostNapisane: 29 gru 2016, 18:43
przez Piotr1978A
Witam.
Jakiś czas temu pojawił mi się problem z kontrolką ,,check engine" i czasami od wielkiego dzwonu przy zmianie z 2 na 3 lekko szarpnęło silnikiem jakby utracił na chwilę moc. postanowiłem kupić nową cewkę i ja zamienić aby sprawdzić czy to wina cewki. Po przejechaniu na nowej cewce ok 40 km , silnik rozgrzany , rozpędzanie samochodu po redukcji prędkości silnik stracił moc i kontrolka check engine zaczęła migać – efekt wypadanie zapłonu. Po wyłączeniu go i ponownym uruchomieniu odpalił i normalnie sie zachowywał – dojechałem do warsztatu i diagnoza taka jak wyżej napisałem ,,wypadanie zapłonu . Zamieniliśmy na poprzednią cewkę i gra jak wcześniej. Problem jest w tym że chciałbym sprawdzić tą nową cewkę czy jest oki bo mogę ja oddać w ramach gwarancji . Jeżeli możecie podpowiedzcie mi jaka wartość powinna mi wyskoczyć na multimetrze w omach i jak poprawnie ja zmierzyc ( ma 3 piny do kostki).

Dopisano 30 gru 2016, 10:49:

Znalazłem w necie (mam nadzieję ze do 1,6 też te same parametry)
ZM 8.0—12.0 kilohms
FS 7.2—10.8 kilohms
Jednak jeszcze pofatyguje się do elektomechanika zobaczymy co on mi powie i poinformuję was.

Re: cewka zapłonowa

PostNapisane: 9 sty 2017, 21:28
przez Piotr1978A
Byłem u elektromechanika i powiedział ze sprawdzić się tego typu cewki nie da i najlepiej wymienić na nowa. Nie będę komentował jego odpowiedzi bo szkoda klawiatury. Jest na gwarancji wiec wymienię na nową i już.

PostNapisane: 16 sty 2017, 21:41
przez tinek
Piotr1978A napisał(a):Nie będę komentował jego odpowiedzi bo szkoda klawiatury.

no i masz racje jak się nie znasz :> prawidłowa rezystancja tylko potwierdzi całość uzwojenia, ale jak się będzie zachowywała podczas pracy to tego się nie sprawdzi od tak na stole.
Sam możesz wykonać test i przy uruchomionym silniku w pełnej ciemności sprawdzić czy nie przebija do pokrywy zaworów, pogazować i obserwować, można jeszcze zrobić mgiełkę z wody jakimś psikaczem co zasymuluje dużą wilgotność.