Mazda 323F BJ benzyna 1.6 98KM szarpie przy dodawaniu gazu

Postprzez Maczes » 26 sie 2016, 22:24

Tak jak w temacie moja mazda z silnikiem benzyowym o pojemności 1.6 i koni mechanicznych 98 z nazwą silnika ZM szarpie przy dodawaniu gazu.
Pewnego razu jechałem drogą przez las i natrafiłem na wolno jadący pojazd, musiałem zredukować na trzeci bieg i ciągłem się za pojazdem 40km/h prze chwilę, aż z naprzeciwka miałem wolne więc zmiana pasa gaz do dechy i nagle szarpnięcie zaczęło kołysać całym autem i poczułem brak mocy tak jakby nie było iskry i nie palił na wszystkie cylindry. Oczywiście zapalił się check engine i od kilku dni tak jeżdzę z szarpiącym silnikiem. Gdy ruszam z jedynki to słychać dziwny warkot silnika jak jakiś stary warburg, i gdy chcę mocniej przyśpieszyć to brakuje mocy i szarpie tak jakby przygasał. Najczęściej z małych obrotów na duże ciężko mu załapać, ale przy dużych obrotach już ciągnie.
Czytałem coś na necie, że może to przepływomierz, ale przeczyściłem i dalej to samo. Boję się, że jak podepnę pod komputer to pokarze wybicie zapłonu i to za dużo mi nie powie.
Czy to cewki, kable czy świece ? Kable zapłonowe mam jakieś 2 miesiące, świece dość długo i filtr paliwa nie wiem kiedy wymieniany.
Miałem z 3 miesiące temu problem z iskrą, ale mechanik sprawdzał niby cewki że są ok i poprzekręcał z lewej na prawą i przeszło
Pomocy co może być nie tak bo normalnie jestem załamany auto chodziło elegancko a tu takie mulenie teraz.

Dopisano 27 sie 2016, 12:36:

Bylem dzisiaj u znajomego mechaniora co ma komputer i wskazało to co podejrzewałem czyli wybijanie zapłonu. Sprawdziliśmy świece i są ok, w ciemny zaułku ruszaliśmy kablami i nie ma iskier przy kablach i cewkach zapłonowych. Niestety u mnie w okolicy nie ma dobrego elektromechanika co by sprawdził poprawność cewek, ale do jednego tylko dzwoniłem i powiedział że przy powyższych objawach to na 90% cewka, ale jest ryzyko w ciemno kupować. Jednak kupie jedną i sprawdzę. Napiszę jak dalej się sprawa potoczy.
Może ma ktoś jakąś podpowiedź ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 12:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ 2002 rok.
Silnik benzynowy 1.6 L, 98KM, V16
Model silnika ZM

Postprzez Maczes » 13 wrz 2016, 18:44

Wymieniłem jedną cewkę i problem jakby minął na jakiś czas. Czasami na 4 biegu przy dodawaniu gazu na wyższe obroty czuć lekkie przerywanie. Jednak od niedawna mam inny podobny problem, a mianowici z rana jest zimno i jak odpalę i jadę nie ważne na jakim biegu to auto bardzo przerywa i szarpie. Dopiero po przejechaniu ok. 5 km jak się rozgrzeje to przestaje, ale dalej na rozgrzanym przy 4 biegu i mocnym gazowaniu lekko szarpnie. Wie ktoś jak z tym walczyć ?
Zastanawiam się nad wymianą drugiej cewki i przewodów WN, ale nie wiem czy to to ? Żadnych przebić nie zauważyłem na sucho, musiałbym na mokro test przewodów zrobić psikając woda na kable i cewki na włączonym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 12:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ 2002 rok.
Silnik benzynowy 1.6 L, 98KM, V16
Model silnika ZM

Postprzez PanBeyy » 8 paź 2016, 19:58

Ja miałem podobnie, tylko że bez check engine. Wymieniłem przewody WN i cewki, czuć było dużą różnicę, teraz jeszcze wyczyściłem przepływomierz i jest super, nie szarpie przy przyspieszaniu. A no i regulowałem luzy zaworowe. Jeżeli chodzi o kable WN, mój mechanik powiedział mi że jak wyjmujesz fajkę (ta co wchodzi w świece) patrzysz i jak jest taki lekko biały nalot przy gnieździe to znaczy, że kable są do wymiany.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2016, 13:16
Posty: 5
Auto: mazda 323S bj 1.5 pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323