Strona 1 z 1

Szybkie nagrzewanie silnika

PostNapisane: 30 gru 2015, 15:03
przez Listonosz_
Witam serdecznie
Mam taki problem
Od jakiegoś czasu mazda szybko mi się nagrzewa i nawet przegrzewa, podczas normalnej jazdy wskaźnik temperatury dochodzi do 3/4 wskazówki, praktycznie cały czas chodzą wentylatory chłodnicy, nie wspomnę już o jeździe w korku, a teraz na dworze są temperatury ujemne więc latem byłoby gorzej.
Zauważyłem, także, że nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło.
Możecie pomóc?

Re: Szybkie nagrzewanie silnika

PostNapisane: 30 gru 2015, 15:27
przez hak64
Sprawdź pompę wody! Jeśli temperatura zbyt szybko rośnie, to może być tylko wina pompy, albo uszczelki pod głowicą (wtedy temperatura spalin gotuje płyn i wywala go przez zbiorniczek wyrównawczy.

PostNapisane: 30 gru 2015, 19:49
przez xedos1972
zacznij od sprawdzenia termostatu ,pewno jest zamknięty i silnik pracuje na krótkim obiegu .jeśli jest pełny obieg płynu chłodzącego to górny wąż będzie gorący a dolny będzie chłodniejszy, bo płyn wraca z powrotem do silnika tą drogą ,zacznij od tego .jak by to była uszczelka po głowicą to by przybywało płynu lub oleju zależy gdzie walnie uszczelka i kisiel na korku .

PostNapisane: 31 gru 2015, 00:50
przez zadra
nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło

moim zdaniem TU jest odpowiedź..
zacznij od sprawdzenia termostatu ,pewno jest zamknięty i silnik pracuje na krótkim obiegu


stawiam szampana Picolo, że to termostat..

Re: Szybkie nagrzewanie silnika

PostNapisane: 31 gru 2015, 13:30
przez hak64
Gdyby to był zamknięty termostat, jak sugerujecie, to krótki obieg płynu (przez nagrzewnicę) nie dawałby takich objawów "nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło."
Z kolei otwarty termostat powoduje wydłużone nagrzewanie silnika.
Może miałeś kiedyś za mało płynu i dolałeś, ale nie odpowietrzyłeś układu? Słabe ogrzewanie może byc skutkiem zapowietrzonego układu chłodzenia.

Re: Szybkie nagrzewanie silnika

PostNapisane: 31 gru 2015, 14:18
przez Listonosz_
dziękuje za pomoc.
okazało się, że układ był zapowietrzony i nie było płynu w chłodnicy, chociaż w zbiorniczku wyrównawczym był full,nawet nie było żadnych wycieków, bo w garażu sucho, ale odpowietrzone i płyn dolany
pozdrawiam

PostNapisane: 31 gru 2015, 16:14
przez xedos1972
Wychodzi na to że masz walnięty korek w chłodnicy , w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy. Jeśli ciśnienie w układzie wzrasta , następuje otwarcie tego zaworu i wypływ nadmiaru do zbiorniczka .Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz przepływa ze zbiornika z powrotem do chłodnicy. U ciebie wychodzi na to że wywala cały czas w zbiorniczek a nie ma powrotu ,jedyne co to teraz obserwuj czy tak będzie się działo po uzupełnieniu płynu w chłodnicy .
Ps .dziwie mnie trochę czemu nie zacząłeś od sprawdzenia poziomu płynu a to chyba pierwsze działanie jakie należy podjąć .

Re: Szybkie nagrzewanie silnika

PostNapisane: 12 sty 2016, 22:36
przez Listonosz_
ciekło przez instalacje LPG , parownik, wąż albo zacisk już był sparciały.
Dość szybko po instalacja dwa lata i porządna założona

xedos1972
właśnie zmyliło mnie to, że w zbiorniczku wyrównawczym było tak jak się należy, dlatego nie zaglądałem do chłodnicy, ale całe życie się człowiek uczy