Strona 1 z 1
323F BJ 1.6 ZM check engine

Napisane:
16 wrz 2015, 22:32
przez nowykrzyztof
Witam, od trzech miesięcy jestem prawie szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f bj 1.6 zm 2002r. Ostatnio zapaliła się kontrolka check, po podpięciu do komputera, przy użyciu programu ScanMaster oraz PCMSCAN wyrzuca błąd P0171 Mieszanka paliwowa-powietrzna na 1 bloku cylindrów za uboga. Auto po wymianie rozrządu, oleju, filtrów... Zauważyłem,że przy ok 4 tysiącach obrotów ma "załamanie" i przez chwilę ma problem z wkręcaniem się w obroty. Przy prędkości 140km/h silnik dziwnie pracuje..

Mechanik stwierdził,że przyczyną może być sonda lambda lub alternator... nie ładując poprawnie komputer może wyrzucać błędy. Wg. mojej oceny ma mniej mocy, jakieś 40% tego co było.

Napisane:
17 wrz 2015, 00:02
przez zadra
nie wiem co to za błąd,ale zacząłbym od zamiany świec na cylindrach, kontroli i porównaniu kompresji a później zastanowiłbym sie co dalej..
generowanie błędów w związku ze złym ładowaniem wg. mnie to jakieś hmm. nieporozumienie..
łoch, znalazłem do poczytania:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=463&t=166387cofam wcześniejsze rady.
najpierw zabierz się za sondy a później rób co poradziłem wcześniej..

Napisane:
17 wrz 2015, 21:46
przez tinek
Jak wykręci świece to będzie widać czy faktycznie jest ubogo, ale sondę warto sprawdzić czy działa (przez interfejs najprościej), ale chyba bym strzelał w brudny przepływomierz lub zdychające cewki, które przy wyższych obrotach nie dają rady.
Re: 323F BJ 1.6 ZM check engine

Napisane:
18 wrz 2015, 15:35
przez nowykrzyztof
Czy przepływke mogę wyczyścić za pomocą np. alkoholu izopropylowego ?

Napisane:
18 wrz 2015, 18:38
przez tinek
możesz, też nim przemywałem

Napisane:
20 wrz 2015, 15:24
przez nowykrzyztof
Jutro będzie czyszczenie. Zauważyłem pewną zależność, gdy jest chłodniej check się nie włącza... Podczas upałów cały czas był problem.. Wykręciłem świece, mają ładny kolor, lecz prawa, przy akumulatorze jest delikatnie oblana olejem.. Uszczelka pod zaworami była wymieniana.

Napisane:
2 paź 2015, 11:21
przez nowykrzyztof
Po skasowaniu błędu i przejechaniu 800km błąd wyskoczył. Tym razem P0420... Po podłączeniu do komputera ujawnia się to :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/02c641274b0bb098http://www.fotosik.pl/zdjecie/79fc5b51047b746dhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/2abff0b63543d7daProszę o pomoc bo już nie mam sił... Auto jest jakieś mułowate, ogólnie nie jest takie jak było..


Napisane:
3 paź 2015, 18:19
przez tinek
Błąd dotyczy słabej wydajności kata, ale jak masz muła to szukałbym przyczyny gdzieś indziej.
Na pewno dobrze wyczyściłeś przepływomierz?

Napisane:
5 paź 2015, 17:14
przez nowykrzyztof
Przepływomierz przeczyszczę jeszcze raz,dla pewności. Dziś zmierzyłem sondy, górna 3,5 ohm dolna 7.1 ohm. Nie za duża różnica ?

Napisane:
6 paź 2015, 07:55
przez tinek
Bezpośrednio w sondzie to co najwyżej możesz zmierzyć opór grzałki, a do tego czy działa prawidłowo potrzebny jest oscyloskop lub w programie po obd wrzucić sobie przebieg z sondy na wykres – to wszystko podczas jazdy z różnymi prędkościami obrotowymi i obciążeniem.
Zgraj scanmasterem dłuższy log z jakiejś trasy to może będzie widać co się dzieje.

Napisane:
15 paź 2015, 18:10
przez nowykrzyztof
Po rozmowie z znajomym mechanikiem stwierdził,że filtr paliwa jest przytkany i słabo się kręci. Po odpięciu akumulatora auto zapaliło z wielkim bólem za 2 razem... Dostałem też lambde Denso 5540, problem w tym,że ma inne kolory na przewodach.Da się to jakoś podmienić w razie potrzeby. Postaram się jak najszybciej wysłać wykres z lambdy.

Napisane:
15 paź 2015, 18:17
przez tinek
filtr paliwa to pewnie siedzi od nowości, może mieć jakiś wpływ, ale na pewno nie z dnia na dzień, a lambda każda będzie działała (tyle samo przewodów) trzeba tylko odpowiednio podłączyć.

Napisane:
15 paź 2015, 22:23
przez nowykrzyztof
Auto słabło,później było ok aż jest tak jak jest, wszystko zaczęło się psuć po tym, jak zatankowałem na innej stacji ;/ Sonda ma rezystancje na czarnych przewodach, czyli wychodzi,że są to od grzałki. Niebieski masa, biały sygnał? Jeśli bym źle coś podpiął to może mi uwalić komputer? Dwa szare z instalacji w aucie, jeśli dobrze pamiętam to grzałka, biały sygnał czarny masa ? Czy coś pokićkałem ?
Dopisano 15 paź 2015, 22:48:Przepraszam za post pod postem. Znalazłem taki opis przewodów:
http://coltmania.pl/silnik/schemat-sond ... -t516.html Bosch- wiązka z samochodu, Standard Toyota nowa lambda ?
Dopisano 16 paź 2015, 21:20:Niestety filtr paliwa jest nie wymienny ? Po wyjęciu z baku pompy filtr jest przyklejony. Po rozmowie z sprzedawcą stwierdził, że w wielu samochodach tak jest ;(

Napisane:
17 paź 2015, 17:55
przez tinek
opis przewodów sond wydaje się ok
nowykrzyztof napisał(a):Niestety filtr paliwa jest nie wymienny ? Po wyjęciu z baku pompy filtr jest przyklejony. Po rozmowie z sprzedawcą stwierdził, że w wielu samochodach tak jest ;(
jest wymienialny, bo sam go wymieniałem u siebie, tylko występują dwa rodzaje – przed i poliftowy

Napisane:
18 paź 2015, 16:50
przez nowykrzyztof
Wymieniłem tą sonde, auto jakby zbystrzało, lepiej się wkręca ale ma taką małą przerwę przy ok. 4 tys i ciągnie dalej,lecz nie tak jak od dołu... Co bym mógł jeszcze sprawdzić?

Napisane:
19 paź 2015, 21:06
przez tinek
zgraj scanmasterem log z jakiejś trasy (przyspieszanie na różnych biegach, stała jazda z różnymi prędkościami) to może coś Ci podpowiem, bo mam kilka logów ze swojego auta
Re: 323F BJ 1.6 ZM check engine

Napisane:
25 paź 2015, 13:30
przez nowykrzyztof
Zrobiłem test, sonda 1 i druga, obciążenie silnika i obroty. Niestety na forum rozszerzenie glf jest blokowane? Mógłbym wysłać Panu na maila ten plik?

Napisane:
25 paź 2015, 18:16
przez tinek
na pw masz maila
