Padający silnik w wymarzonym samochodzie
1, 2
Witam
Niestety sprawdził sie mój najczarniejszy scenariusz ...moja wymarzona mazda zaczęła brać olej i od czasu do czasu kopcić.Nie wiem czy jest to dym koloru niebieskiego,ale biały to on raczej nie był Dodam że autko niedawno kupione,olej castrol 10w40 wymieniony 3miesiące temu,na chwile obecną wsadziłem już 2 tyś.z czego połowa to koszt samego zawieszenia.
Nie chciałbym juz go sprzedawać,a tym bardziej zalewać jakimś moto doktorem z marketu żeby tylko to zatuszować przed nowym właścicielem.
Objawy pojawiły sie niedawno,w sumie po wymianie rozrządu(chyba zrządzenie losu)i nie zawsze występują.Na początku myślałem ze to przez pogodę(zimno)bo przy odpalaniu wskakiwał na 2000 obr.i pojawiała sie chmura...biała chmura.
Czy dobrze rozumiem że czeka mnie dość kosztowny remont silnika i pewnie w tysiaku sie nie zamknie?
(Jeżeli taki temat juz był to proszę o przeniesienie do odpowiedniego wątku)
Niestety sprawdził sie mój najczarniejszy scenariusz ...moja wymarzona mazda zaczęła brać olej i od czasu do czasu kopcić.Nie wiem czy jest to dym koloru niebieskiego,ale biały to on raczej nie był Dodam że autko niedawno kupione,olej castrol 10w40 wymieniony 3miesiące temu,na chwile obecną wsadziłem już 2 tyś.z czego połowa to koszt samego zawieszenia.
Nie chciałbym juz go sprzedawać,a tym bardziej zalewać jakimś moto doktorem z marketu żeby tylko to zatuszować przed nowym właścicielem.
Objawy pojawiły sie niedawno,w sumie po wymianie rozrządu(chyba zrządzenie losu)i nie zawsze występują.Na początku myślałem ze to przez pogodę(zimno)bo przy odpalaniu wskakiwał na 2000 obr.i pojawiała sie chmura...biała chmura.
Czy dobrze rozumiem że czeka mnie dość kosztowny remont silnika i pewnie w tysiaku sie nie zamknie?
(Jeżeli taki temat juz był to proszę o przeniesienie do odpowiedniego wątku)
Ostatnio edytowano 21 kwi 2015, 04:57 przez misiek11, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
tinek napisał(a):ja na początku sprawdziłbym kompresje i czy nie ma oleju w płynie chłodniczym (i na odwrót) – może tylko uszczelka pod głowicą
A ja następnie nalałbym normalnego oleju. Znam mechanika który zajechał Toyotę Corollę (2000r,1.6) bo była zalana castrolem. Nie wiem czemu ale to razem nie współdziałało...
-
rav 75
tu masz poradnik : viewtopic.php?f=115&t=107223
ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji która powinna odpowiedzieć na pytanie w jakim stanie masz silnik , warunek : sprawdzone i w razie potrzeby wyregulowane luzy zaworowe .
po sprawdzeniu do cylindrów ,w których jest zbyt niskie ciśnienie sprężania robimy tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą, zresztą dobry mechanik będzie wiedział co ma robić.
co do oleju castrola to jeździłem trochę i nic się złego nie działo ,choć słyszałem od mechanika o praktyce skupowania opakowań po olejach reszty można się domyślać bo korek na butelkę to nie problem ,czyli ważne jest źródło gdzie kupujesz nie okazja bo sporo taniej a później się okazuje że jeździsz na rzepaku
Ps.jeśli silnik okaże się złom to lepszą opcją będzie zakup gołego słupka z gwarancją rozruchową .
ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji która powinna odpowiedzieć na pytanie w jakim stanie masz silnik , warunek : sprawdzone i w razie potrzeby wyregulowane luzy zaworowe .
po sprawdzeniu do cylindrów ,w których jest zbyt niskie ciśnienie sprężania robimy tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą, zresztą dobry mechanik będzie wiedział co ma robić.
co do oleju castrola to jeździłem trochę i nic się złego nie działo ,choć słyszałem od mechanika o praktyce skupowania opakowań po olejach reszty można się domyślać bo korek na butelkę to nie problem ,czyli ważne jest źródło gdzie kupujesz nie okazja bo sporo taniej a później się okazuje że jeździsz na rzepaku
Ps.jeśli silnik okaże się złom to lepszą opcją będzie zakup gołego słupka z gwarancją rozruchową .
xedos1972
Właśnie dolałem 500ml,tak by było blisko full.Olej wymieniany w grudniu zeszłego roku,przejechane niecałe 2tys.Najlepsze jest to że po odpaleniu zakopcił pół ulicy,obroty 1500,gdy chwile sie zagrzał i obroty zmalały do(chyba)750 to chodził jak marzenie a po dymku ani śladu.Za radą Tadziola(dzięki wielkie za wyrozumiałość,rady i poświęcony czas)w środę zmienię olej .Stan oleju oczywiście będę monitorował regularnie co 2 lub 3 dni.Może tec obecny nie służy temu silnikowi(taka moja cicha nadzieja)
Ostatnio edytowano 21 kwi 2015, 14:49 przez misiek11, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
Dobra,więc temat płukania silnika zostawiam w spokoju.Nadal czekam z wymianą oleju niestety mechanik nie ma czasu...a moja mazda jak dymiła na niebiesko tak dalej dymi
Co do kompresji...na wszystkich równo po 13,wiem wiem nie zawsze musi to oznaczać że pierścienie są ok...na razie cierpliwie czekam w kolejce i modle sie by w końcu coś sie wyjaśniło z tą moją madzią
Co do kompresji...na wszystkich równo po 13,wiem wiem nie zawsze musi to oznaczać że pierścienie są ok...na razie cierpliwie czekam w kolejce i modle sie by w końcu coś sie wyjaśniło z tą moją madzią
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
olej wymieniony,lecz kopcenie w dalszym ciągu nie zniknęło.Rano po przestanej nocy i przy dodaniu gazu pojawia sie chmurka .Dziwne że po zagrzaniu i na wolnych obrotach nic nie dymi tak jak i uruchamianie ciepłego
Więc wypada na to że pierścienie...które jak słyszałem są trudno dostępne i drogie.Więc czeka mnie wymiana silnika a tu wiadomo loteria bo nie wiadomo w jakiej kondycji może być"nowy".No chyba że istnieje opcja wsadzenia innego motoru niż z modelu bj
Więc wypada na to że pierścienie...które jak słyszałem są trudno dostępne i drogie.Więc czeka mnie wymiana silnika a tu wiadomo loteria bo nie wiadomo w jakiej kondycji może być"nowy".No chyba że istnieje opcja wsadzenia innego motoru niż z modelu bj
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
Jak pierścienie to powinien cały czas kopcić. Może tylko uszczelniacze zaworowe
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
No to nie rozumiem, wywalone pierścienie które po nagrzaniu się naprawiają i są szczelne?
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
piszesz że ma równo po 13 na garach ,robiono próbę olejową ?.jak kopci na zimno przy rozruchu (czasami przy redukcji biegu )to obstawiam uszczelniacze ,jeśli dymi podczas jazdy to pierścionki .
xedos1972
miałem podobny problem kolego, co prawda tyle oleju mi madzia nie brała, ale kopciła na niebiesko czy też biało do tego miała dosyć mało mocy i czasem szarpała i okazało się że to wtryski.. po regeneracji problem jak ręką odjął już 20tys bez problemu, ale nie powiedziane że u Ciebie może być to samo.
- Od: 20 sie 2012, 15:23
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km
No więc tak:rano po nocy-chmura niebieskawa,dopóki auto nie jest zagrzane kopci bez względu czy, bieg jałowy(obrotomierz wskakuje na prawie 2tyś),czy też jazda(tu troszkę mniej).Jak już sie zagrzeje kopcenie pojawia sie przy dodawaniu gazu:
-po redukcji i dodaniu gazu
-przy ostrzejszym ruszaniu
na biegu jałowym chmurka prawie niewidoczna,choć jestem już tak zeschizowany ze wydaje mi sie że jest.Dla mnie to nowe zjawisko,ponieważ w żadnym innym samochodzie tego nie miałem,więc może coś niedokładnie opisuje.Co do uszczelniaczy-tu byłbym bardzo szczęśliwy gdyby to okazały sie one,jednak nikt nie da mi gwarancji(mechanicy) że gdy je zrobię problem ustanie.Czyli zrobię górę,a okaże sie że to dół i kasa wywalona w błoto
A rano raz chmura większa,raz mniejsza-zależy na jakie obroty wskoczy przy odpalaniu
-po redukcji i dodaniu gazu
-przy ostrzejszym ruszaniu
na biegu jałowym chmurka prawie niewidoczna,choć jestem już tak zeschizowany ze wydaje mi sie że jest.Dla mnie to nowe zjawisko,ponieważ w żadnym innym samochodzie tego nie miałem,więc może coś niedokładnie opisuje.Co do uszczelniaczy-tu byłbym bardzo szczęśliwy gdyby to okazały sie one,jednak nikt nie da mi gwarancji(mechanicy) że gdy je zrobię problem ustanie.Czyli zrobię górę,a okaże sie że to dół i kasa wywalona w błoto
A rano raz chmura większa,raz mniejsza-zależy na jakie obroty wskoczy przy odpalaniu
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
gik napisał(a):No to nie rozumiem, wywalone pierścienie które po nagrzaniu się naprawiają i są szczelne?
dziwne,ale prawdziwe....nie tyle się "naprawiają",ale pod wpływem temperatury się rozszerzają i stają się nieco bardziej szczelne.
xedos1972 napisał(a):piszesz że ma równo po 13 na garach ,robiono próbę olejową ?.jak kopci na zimno przy rozruchu (czasami przy redukcji biegu )to obstawiam uszczelniacze ,jeśli dymi podczas jazdy to pierścionki .
tu nie ma co obstawiać,bo to nie ruletka,tylko do roboty jest jedno i drugie...pytanie tylko czy się opłaca?
nio podobno sie nie opłaca ,choć szkoda bo lepiej moim zdaniem mieć własny wyremontowany silnik,jak "nowy"który również może być wtopą...no ale coś trzeba wybrać
są firmy które zajmują sie dorabianiem pierścieni,ale jak to potem hula?Tego nie wie chyba nikt
są firmy które zajmują sie dorabianiem pierścieni,ale jak to potem hula?Tego nie wie chyba nikt
- Od: 28 mar 2015, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f '99 poj.1,5
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość