Strona 1 z 2

Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 27 lis 2014, 15:03
przez El-Vis
Witam.

Mam dosyć dziwny problem...
Pojawiła mi się nagle podczas jazdy ikonka: "Check Engine" czyli żółty silniczek.
Jako, że już miałem z nią problem (co opisywałem wcześniej) byłem ciekaw co tym razem...
Po sprawdzeniu komputerowym w warsztacie – problem z sondą lambdą za katalizatorem.
Pewnie standardowa wymiana i już ale... po przejechaniu ok 10km ikonka zniknęła!
Byłem przed dłuższą trasą i mi to pasowało :) Jednak po przejechaniu ok 400km znów się pojawiła.
Kolejne 30km i zniknęła :) Teraz już jej nie ma i wszystko teoretycznie funkcjonuje prawidłowo. Sprawdzenie komputerowe i wszystko niby ok...
Pytanie:
Co się dzieje? Co naprawić? co wymienić?
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi?

Robione wcześniej:
– katalizator – wymieniony na nowy ok 4 miesięcy temu
– sonda lambda za katalizatorem – używana oryginalna, ma około rok (wcześniej wymieniłem na nową lecz uniwersalną i niestety problem pozostał)

Proszę o pomoc :)

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 27 lis 2014, 22:40
przez tadziol
Podrzuć kod błędu...

PostNapisane: 28 lis 2014, 22:28
przez El-Vis
Chciałbym ale nie posiadam :(
Będąc w warsztacie usłyszałem tylko, że uszkodzona jest sonda. Po sprawdzeniu odczytu – za katalizatorem.
Zaobserwowałem, że ikonka działa jak chce gdy uruchamiam auto. Raz wyskakuje, raz nie... zależy jak ma na to ochotę ;)

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 29 lis 2014, 19:28
przez tadziol
Skoro taka jest diagnoza,to wymieniać drugą sondę i już.
Zastosuj uniwersalną NTK i będzie dobrze.

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 29 sty 2015, 20:23
przez niopu88
Witam. Skoro piszemy tu o sondach to mój problem jest taki. Otóż ostanio ceny paliw zaczęły spadać a ja tankująć cały czas za 100 zł zauważyłem że robię tyle samo kilometrów choć tankując za 100 zł teraz mam ok 5 litrów paliwa więcej niż np tankując jeszcze w tamtym roku i stwierdziłem że auto zaczęło wiecej palić :( Szybka diagnostyka silnika i wywala cały czas błąd: P0037 HO2S Heater Control Circuit Low BANK1 SENSOR 2.
Szukałem trochę odpowiedzi na temat tego błędu ale nie jestem pewien czy to chodzi napewno o grzałkę w sondzie tej drugiej, za katalizatorem.
Proszę o pomoc i podpowiedź od czego się tu zabrać :) pozdrawiam.

PostNapisane: 30 sty 2015, 12:30
przez tadziol
niopu88 napisał(a):czy to chodzi napewno o grzałkę w sondzie tej drugiej, za katalizatorem.

na pewno :D

PostNapisane: 30 sty 2015, 19:26
przez El-Vis
Wracając do tematu:
Sonda wymieniona na uniwersalną i... problem jest nadal. Od razu po wymianie i skasowaniu błędów.
Raz pojawia się ikonka, raz jej nie ma.
Ktoś coś...?
Może podjechać na sprawdzenie błędu jak się pojawi i podać go tutaj?
Kupować co chwilę nowe sondy to chyba nie jest dobry pomysł...

PostNapisane: 30 sty 2015, 21:24
przez niopu88
Ja sobię poradziłem z moją sondą okazało się ze jest przerwany biały kabelek od sondy który służy do podgrzewania grzałki. El-Vis musisz podać tutaj kod błędu to coś poradzimy. Ja sprawdziłem kod błędu pozyczając od kolegi interfejs obd2 i do tego wystarczy jeszcze program np na tel. taki interfejs mozna kupić na allegro za 30 zł np :http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bluetooth-elm327-obd2-mini-cd-i4752424350.html.

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 4 mar 2015, 22:52
przez El-Vis
Witam Panowie ponownie.
Przepraszam za odkopanie ale mam w końcu stosowne dokumenty :)

1. Odczyt analizy spalin (wolne i wysokie obroty).
2. Komputerowe sprawdzenie błędów (oryginalne do Mazdy).

Ktoś może ma jakiś pomysł o co tutaj chodzi...?
Może w końcu uda się znaleźć usterkę :)

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:14
przez tadziol
P 0171 opiera się o pierwszą sondę.Którą wymieniłeś?

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:30
przez El-Vis
Nie mam zielonego pojęcia.
Na analizatorze spalin powiedziano mi, że sondy chodzą jak trzeba.
Pojechałem na sprawdzenie błędów i to wszystko dostałem...
Wygląda na to, że to jednak nie jest żadna sonda – tylko co?

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:36
przez tadziol
El-Vis napisał(a):Sonda wymieniona na uniwersalną
tadziol napisał(a):Którą wymieniłeś?
El-Vis napisał(a):Nie mam zielonego pojęcia.

no i gitara... <spoko> nic nie wiadomo <lol>
masz za ubogą mieszankę na jałowym biegu.nieszczelność dolotu sprawdź,przepływomierz umyj.

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:40
przez El-Vis
Sorka myślałem, że to przecinek a nie kropka. Mój błąd.

Dokładnie opisałem post:

"Po sprawdzeniu komputerowym w warsztacie – problem z sondą lambdą za katalizatorem."
Takową też wymieniłem.
2 razy.

Te dwa problemy a mianowicie nieszczelność dolotu i czyszczenie przepływomierza może rozwiązać problem?

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:43
przez tadziol
tak.

PostNapisane: 4 mar 2015, 23:44
przez El-Vis
Dziękuję bardzo za pomoc :)
Umawiam jutro wizytę u mechanika na tą bądź następną sobotę.
Opiszę czy to rozwiązało problem.

PostNapisane: 18 mar 2015, 00:45
przez El-Vis
W sobotę elektromechanik wykonał to, co kolega tadziol napisał – od tamtej pory wszystko działa prawidłowo! :)
Mało tego: czuję jakby auto miało większego kopa niż wcześniej...
Jedynie koszt to ponad 3 stówki ale wygląda na to, że warto było :)
Dziękuję za pomoc! :)

PostNapisane: 6 kwi 2015, 14:07
przez El-Vis
Niestety problem powrócił... :(
Auto chodzi prawidłowo ale nadal jest nieszczęsna ikonka.
Ponowne badanie w warsztacie i decyzja elektromechanika: wymiana czujnika spalania stukowego.
Czy to prawidłowe rozwiązanie problemu?

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 6 kwi 2015, 16:13
przez tadziol
a jaki był kod DTC ? P0328 ?

PostNapisane: 6 kwi 2015, 17:17
przez El-Vis
Nie dostałem kodu tylko informację.
Pojechałem do serwisu w celu reklamacji usługi i tylko takową wiadomość się dowiedziałem...

Re: Problem z sondami Lambda

PostNapisane: 7 kwi 2015, 21:02
przez tadziol
Jeśli elektromechanik w wyniku badania/odczytu kodów postawił taką diagnozę,to chyba trzeba mu zaufać.Tym bardziej,że silnik zachowuje się poprawnie,więc poprzedni problem nie wrócił.