Strona 1 z 1

Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 26 paź 2014, 11:19
przez skodairek
Witam. Ostatnio moja Mazda zaczęła dużo palić tzn. ok 9l Pb/100 km jazda tylko na trasie. Więc postanowiłem sprawdzić sondę lambda multimetrem i jego wskazania były następujące: DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona. Następna sprawa to taka, że postanowiłem zmierzyć napięcie przy odłączonej sondzie lambda na wtyku od strony sterownika i tu nie ma nic (powinno być 400...500 mv). Czy mógł bym prosić kogoś z forum o sprawdzenie wartości na swoim aucie? Nie wiem czy te wartości co mi wyszły są w normie, proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam.

PostNapisane: 26 paź 2014, 17:47
przez tinek
skodairek napisał(a):DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona

powinna być ok, ale warto jeszcze sprawdzić czy w czasie jazdy pracuje

pomiar wtyczki od strony ecu nic Ci nie da, bo to sonda jest generatorem sygnału, a we wtyczce co najwyżej możesz sprawdzić czy jest napięcie od grzałki

na początek wyczyść przepływomierz, zrób reset ecu i sprawdź jeszcze raz spalanie

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 26 paź 2014, 21:42
przez skodairek
Jak sprawdzić czy w czasie jazdy pracuję? Dodam, że sprawdzając diodą na styku B+ i MEN w czasie pracy silnika dioda nie mruga, dlaczego nie wiem ( Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V).
Jeżdżę już kilka dni z odpiętą sondą i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika nie wiem tylko jak ze spalaniem będzie, komputer nie wygenerował nawet żadnego błędu, czy to jest normalne?
Napięcie do grzałki dochodzi sprawdzałem, przepływomierz wyczyszczę, a jak zrobić reset ecu?

Dopisano 27 paź 2014, 20:26:

Dzisiaj wy mrugałem błędy kolejno 21, 13, 14 nigdzie nie mogę znaleźć co oznaczają. Proszę o pomoc.

PostNapisane: 27 paź 2014, 20:27
przez tinek
W czasie jazdy to musiałbyś mieć wpięty cały czas miernik, a najlepiej oscyloskop, bo przedlift nie ma obd2, żeby podejrzeć softem.
Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.
Reset robisz przez odłączenia akumulatora.

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 28 paź 2014, 17:01
przez skodairek
Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.

Tak wywaliło: 21, 13, 14 może ktoś zinterpretować co znaczą?

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 28 paź 2014, 19:15
przez xedos1972
błędy ECU powinieneś mieć 4-cyfrowe,ABS-u 2-cyfrowe

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 28 paź 2014, 21:45
przez skodairek
błędy ECU powinieneś mieć 4-cyfrowe
?

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 28 paź 2014, 22:08
przez xedos1972
sterownik silnika,błąd sondy to P0134

Re: Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

PostNapisane: 29 paź 2014, 19:23
przez skodairek
Dzięki xedos1972 za tłumaczenie, wychodzi na to że pokazuje mi błąd 0134