Witam
Mam zamiar założyć do swojej Mazdy instalację LPG. Chciałem sprawdzić stan silnika i postanowiłem pomierzyć kompresję w silniku.
Po dłuższej jeździe, odstawiłem auto na jakieś 10min żeby ostygło.
Na każdym cylindrze wyszło mi 16 bar czyli o jakieś 2 bary więcej niż max (choć danem mam dla silnika ZM który ma większą pojemność i moc).
Ma ktoś dane ile powinno być w silniku ZL?
Albo co może być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia? Nie kopci, nie bierze mi oleju.
Prawidłowe ciśnienie sprężania w silniku ZL Mazda 323F BJ
Strona 1 z 1
Według mojej wiedzy amatorskiej to żeby wykonać pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy spełnić parę warunków:
1. temperatura silnika około 70 oC.
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy – ważne!
4.wyregulowane luzy zaworowe
5.całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów.
SPEŁNIŁEŚ JE
wzór: silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym- stopień sprężania x0,125 = ciśnienie sprężania w (MPa)
stopień sprężania dla ZL-a wynosi 9,4
Przykład : 9,4 x 0,125=1,175 Mpa (≈11,75 bara)
Ps:Jeśli się mylę to inni mnie poprawią (lidzie którzy zajmują się zawodowo mechaniką )
1. temperatura silnika około 70 oC.
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy – ważne!
4.wyregulowane luzy zaworowe
5.całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów.
SPEŁNIŁEŚ JE
wzór: silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym- stopień sprężania x0,125 = ciśnienie sprężania w (MPa)
stopień sprężania dla ZL-a wynosi 9,4
Przykład : 9,4 x 0,125=1,175 Mpa (≈11,75 bara)
Ps:Jeśli się mylę to inni mnie poprawią (lidzie którzy zajmują się zawodowo mechaniką )
Pomiar zrobiłem w następujący sposób:
Po ok 50km jazdy wjechałem do garażu, podniosłem maskę i odczekałem jakieś 15min żeby ostygł
wymontowałem bezpiecznik/przekaźnik pompy paliwa
wymontowałem wszystkie świece, przewody i cewki
wkręcałem miernik w gniazdo po świecy, zaczynając od tej najbliżej rozrządu
potem kolega do środka, gaz w podłogę i kręcił
na każdym cylindrze wyszło to samo, tzn około 15,7 do 16 barów
miernik chyba sprawny, bo gdyby był nieszczelny to by uciekało ciśnienie i aż tyle nie nabiło
auto nie spala oleju, ani nie kopci
a zawory regulowałem jakieś 1,5 msc temu, razem z teściem
będę wdzięczny za każdą opinię, pozdrawiam
Po ok 50km jazdy wjechałem do garażu, podniosłem maskę i odczekałem jakieś 15min żeby ostygł
wymontowałem bezpiecznik/przekaźnik pompy paliwa
wymontowałem wszystkie świece, przewody i cewki
wkręcałem miernik w gniazdo po świecy, zaczynając od tej najbliżej rozrządu
potem kolega do środka, gaz w podłogę i kręcił
na każdym cylindrze wyszło to samo, tzn około 15,7 do 16 barów
miernik chyba sprawny, bo gdyby był nieszczelny to by uciekało ciśnienie i aż tyle nie nabiło
auto nie spala oleju, ani nie kopci
a zawory regulowałem jakieś 1,5 msc temu, razem z teściem
będę wdzięczny za każdą opinię, pozdrawiam
- Od: 28 maja 2013, 08:07
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 benz 88KM, rok 2000
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości