Kolektor dolotowy z VICS od środka [ZM]

Jakiś czas temu zachciało mi się czyszczenia dolotu, do tego ciekawił mnie VICS od środka więc zaspokoiłem swoją ciekawość, dla potomnych foty.
Jakby ktoś chciał rozbierać i czyścić u siebie to niech zagospodaruje trochę czasu na rozebranie, ciężki dostęp do śrub, mało miejsca na ruchy kluczem, część śrub idzie odkręcić nasadką z przedłużką (grzechotka przy samej grodzi), dodatkowo trzeba odkręcić wspornik od dołu na wysokości rozrusznika (uważać na kable, bo później nie chce kręcić
), trzeba odkręcić listwę wtryskową i nie pogubić wtrysków z uszczelkami, trzeba pamiętać o podciśnieniach (gdzie były) i odmach, jak ktoś chce czyścić przepustnicę poza autem to trzeba ściągnąć węże od płynu chłodniczego.
Działanie:
– silnik wyłączony – klapki otwarte – brak podciśnień
– silnik włączony/bieg jałowy – klapki zamknięte – podciśnienie zasysa cięgno podciśnieniowe (zwał jak zwał) – długie kanały dolotu
– silnik włączony/obroty ponad 4,7krpm – zawór uwalnia podciśnienie z cięgna i otwiera klapki – dostęp do dużego plenum bezpośrednio za przepustnicą
Jakby ktoś chciał rozbierać i czyścić u siebie to niech zagospodaruje trochę czasu na rozebranie, ciężki dostęp do śrub, mało miejsca na ruchy kluczem, część śrub idzie odkręcić nasadką z przedłużką (grzechotka przy samej grodzi), dodatkowo trzeba odkręcić wspornik od dołu na wysokości rozrusznika (uważać na kable, bo później nie chce kręcić

Działanie:
– silnik wyłączony – klapki otwarte – brak podciśnień
– silnik włączony/bieg jałowy – klapki zamknięte – podciśnienie zasysa cięgno podciśnieniowe (zwał jak zwał) – długie kanały dolotu
– silnik włączony/obroty ponad 4,7krpm – zawór uwalnia podciśnienie z cięgna i otwiera klapki – dostęp do dużego plenum bezpośrednio za przepustnicą