Strona 1 z 1

BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 29 cze 2014, 16:51
przez darios_k
Witam,
od piątku jestem nowym właścicielem Mazdy 323F rocznik 2000 :) Od wielu lat jestem zżyty z marką VW ale sytuacja wymusiła kupno 2 auta dla żony. Wybór padł na Mazdę, którą tak wielu osób zachwala. Ja tam wolałbym coś z VW no ale żona uparła się na to auto i basta (ach te kobiety ;). Auto po odpaleniu na biegu jałowym chodzi ładnie cicho i równo. Na początku obroty do 1500 i stopniowo spadają do lekko poniżej 1000. Gdy dam gazu obroty dochodzą nawet do 5000 obrotów, dalej to się nawet boje :) Problem polega wg. mnie na tym że auto jest mułowate (żona jeździ spokojnie i głownie miasto) tzn. bieg 2 daje gaz do końca i zbiera się wolno obroty powoli idą w gore maks do 3000, daje 3 podobna sytuacja. Na autostradzie rozpędziłem ja do 140km – obroty maks 3500-4000. Z tego co słyszałem myślałem że Mazdę można spokojnie kręcić do 6tys. obrotów a mi tu za Chiny nie udało się przekroczyć 4tys obrotów czy to na 2,3,4 czy 5. Żona uważa że jest ok i nie jest mułowata. Ja uważam że powinna być żywsza i kręcić się spokojnie na 2 biegu do 5 czy 6 tys obrotów.
Jak uważacie ?? Czy to jest normalne czy może coś jest nie tak.

Re: Odp: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 11 lip 2014, 12:47
przez gik
Normalne nie jest, kręcić się ma do czerwonych, w jakim stanie kable świece ?

Wysłane z mojego NEXT

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 15 sie 2014, 14:23
przez darios_k
Kabli i świec nie sprawdzalem. Auto odpala jak marzenie (za pierwszym razem). Obroty na biegu jałowym idealne. Nic nie faluje nic nie skacze. Po rozgrzaniu silnik schodzi do jakiś 700obr. Dzisiaj sprawdzalem ile od zero do 100 i wychodzi mi jakies 15-16sekund. Katalogowo powinno byc maks 12sek. Postaram sie zrobic filmik jak to wyglada. Obroty jakie osiagnelem to maks 4-5 tys na 3 i 4 biegu. Dalej nie da rady. Poza tym jest glosna. Moze to wina zapchanego katalizatora ??

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 15 sie 2014, 16:11
przez xedos1972
A sprzęgło masz w porządku ? ja bym je sprawdził , rozpędź mazdę tak, aby móc włączyć najwyższy bieg i i zejdź z obrotami na około 1500 rpm. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu Mazda nie zacznie przyspieszać lub będzie to robiła bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną to znaczy że sprzęgło się ślizga.
Jak wykluczysz sprzęgło to spróbuj wyczyścić przepływomierz ,instrukcja jest na forum jak to zrobić ,później reset ECU ,odpal na wolnych niech pochodzi i krótka przejażdżka .Najlepiej podmienić przepływkę ,skąd jesteś ?

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 09:38
przez darios_k
Sprzęgło wydaje mi się ze jest ok. Auto na 2 czy 3 biegu po dodaniu gazu czuć delikatne szarpniecie tzn. przyspieszanie (ruszanie na 3 biegu powoduje zgaśniecie auta no i na 1 biegu podczas ostrego ruszania zwija lekko asfalt czyli chyba tak ma być i jest ok ale sprawdzę jeszcze dzisiaj to na 5 biegu jak przyspiesza). Przepływomierz mechanik sprawdzał podczas zmiany rozrządu i mówi ze jest ok (dla pewności sam sprawdzę). Błędów też żadnych nie wykazała. Mechanik powiedział że to ma tylko 90koni i nie ma co zbyt wiele od niej oczekiwać (oglądając filmiki na youtube jak inne mazdy o podobnym silniku rozpędzają się do setki i widząc jak obroty rosną do 6-7 tys wydaje mi się ze moja mazda powinna choć trochę przypominać tamte ;) Tak wiec sam już nie wiem co ja boli. Jestem z Świebodzina (miasteczko znane ostatnio w całej Polsce i na świecie za sprawą JEZUSA ;) Z podmianką przepływomierza trudno bo nikt znajomy nie ma Mazdy ;(

Re: Odp: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 12:20
przez gik
A dobrze ten mechas rozrząd złożył? Bo jak słyzzę takie pierdy że 90 koni i się kręcić nie powinno to zastanawiam się jakim cudem moja podkaszarka do trawy na obroty wchodzi. Przed wymianą rozrządu było dobrze czy nie?

Wysłane z mojego NEXT

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 13:20
przez darios_k
Mechanik dobry (chwalony). Sprawdził jeszcze przepływomierz wg. niego jest ok i sprawdził czy nie ma błędów i i nie było (może brakowało mu pomysłów co jeszcze sprawdzić no i tak powiedział). Przed wymiana rozrządu i po wymianie dalej jest tak samo. Nie wiem, może to już wina zapchanego katalizatora ??

Re: Odp: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 13:56
przez gik
Może, ostatnio podobny problem miał koleś w bravo, po wywaleniu jak nowe.

Wysłane z mojego NEXT

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 14:23
przez darios_k
No bo co by mogło jeszcze innego być ?? Katalizator to chyba będzie drogi wydatek ??

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 14:31
przez xedos1972
a jak sprawdził przepływkę ? wyjął i popatrzył ,a jak źle odczytuje parametry to co ? to istotny element dla ustalenia dawki paliwa przez sterownik silnika .Mazda z ZL-em kręci na każdym biegu aż do odcięcia co u mnie to ponad 6500 rpm czy na LPG czy PB .Tak jak poprzedni kolega pisze sprawdź stan świec choć mnie to pachnie tak jakby trybem awaryjnym i kręci tylko do 5tyś .
Spróbuj wyczyścić przepłwkę ,jak to zrobić masz tutaj : http://toyota.arbiter.pl/galeria/czyszc ... lywomierza ,nie wielki to koszt i manualnie też jakieś trudne nie jest (ostrożnie z rezystorami delikatna sprawa )
Mazda przed liftem raczej uboga jest w diagnostykę, błąd pokaże jak już urządzenie padło a nie jak nie domaga.

jak masz miernik to możesz sprawdzić rezystację przepływomierza na pinach E i D (widok foto to przepływka)

Temperatura otoczenia- oporność (kilohm)
10 °C //////// 3.1—4.4
20 °C /////////2.2—2.7
30 °C////////////1.4—1.9

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 16:35
przez darios_k
Jak zrobić reset ECU po wyczyszczeniu przepływomierza ??

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 20:54
przez xedos1972
zdjęcie minusowej klemy z akumulatora i nacisnąć pedał hamulca na około 20 sek aby zeszło napięcie z kondensatorów w ECU .Po resecie odpal silnik niech pochodzi trochę (gdzieś wyczytałem że do załączenia wentylatora ) i później przejażdżka stylem jakim jeździsz aby sterownik sobie ustawił parametry .

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 16 sie 2014, 21:41
przez darios_k
Zabrałem się za przepływomierz. Po ściągnięciu patrze no jest chyba ok. (zdjęcie 1) obracam go a tam nalot na tej kulce (zdjęcie 2). Te rezystorki wyglądają chyba na ok (zdjęcie 3). Niestety miałem końcówkę środka do czyszczenia tarcz hamulcowych (odtłuszczacz) tak wiec było tego za mało żeby w całości to wyczyścić (w sumie nie wiem czy takie coś będzie dobre do wyczyszczenia tego). Częściowo udało mi się uzyskać połysk jak na 1 zdjęciu ale jeszcze widać delikatny nalot. Niestety nie zrobiłem resetu ECU bo wcześniej nie wiedziałem jak, ale wygląda na to że chyba jednak będzie konieczny żeby czyszczenie zadziałało ??
Będę musiał kupić Carbocleaner ale nie wiem czy to dostane u nas. Co ewentualnie polecacie innego ??
Xedos1972 ode mnie należy Ci się piwo za pomoc w rozwiązaniu chyba problemu ;)

Re: BRAK MOCY – WOLNE OBROTY

PostNapisane: 17 sie 2014, 02:23
przez xedos1972
po 1 reset proponuje zrobić ,bo wypinając wiązkę z przepływki na akumulatorze ECU zapisze jak błąd .
po 2 sterownik ustawi sobie nowe wartości bo będzie inny odczyt z przepływki i wymień filtr powietrza bo warto jak wyczyściłeś .
jak moja mazda przyjechała z Niemiec to miałem przepływkę od SUZUKI o Nr.13800-63J00////197400-2230 denso i na to była naklejka ZL01. Na allegro poszukałem z bardzo małym przebiegiem z Mazdy RX8 z 2008r z angola o Nr. MAZDA--ZL01-13-215///197400-2010 .Na tamtej zdarzało się czasami lekkie przydławienie (już swoje przejechała) co na tej nie występuje .
jako środek proponuje ten : http://www.autokosmetyki.pl/crc-air-sen ... rers_id=77

Numery napiszę na PW.