Strona 1 z 1

Kompresja silnika ZM

PostNapisane: 23 maja 2014, 19:22
przez marecki26
Zakupiłem ostatnio kolejny gadżet – mirnik ciśnienia sprężania i zrobiłem pomiary, aby sprawdzić stan silnika. Wszystko wg instrukcji na ciepłym silniku gaz wciśniety przy kręceniu i tak:
1) 15
2) 15
3) 15
4) 14,8
+/– 0,1 na każdym cylindrze . Jednostka pomiaru Bary.
Przebieg 214000 ,realny to pewnie około 300 bo był kręcony licznik 4,5 tkm na gazie.
Kompresja wg manuala jaka powinna być to 13,73 Bar.
Jak jest u was w tym temacie???

Re: Kompresja silnika ZM

PostNapisane: 24 maja 2014, 13:58
przez uvekolarz
ja miałem przy zakupie auta po okolo 14 bar na cylindrach w ZL czyli tez troche wyzej niz w manualu. Tłumaczyłem sobie to tym że sprzęt pomiarowy mógłbyć niewykalibrowany, albo że olej się dostaje do pierścieni uszczelniających i dodakowo usczelnia. Spróbuj zrobic probe olejowa jeszcze powinno byc opisane w internecie jak sie to robi, chociaż ten test chyba się robi jak się ma za niskie ciśnienie.

Re: Kompresja silnika ZM

PostNapisane: 24 maja 2014, 19:19
przez Przemek323c
Jest ok. Ciesz sie ze nie 11.

Re: Kompresja silnika ZM

PostNapisane: 24 maja 2014, 22:50
przez marecki26
Doczytałem jeszcze że,jeżeli wynik odczytu ciśnienia sprężania jest znacznie wyższy od specyfikacji producenta silnika, oznacza to,że w cylindrze zebrała się znaczna ilość nagaru .Używanie świecy o wyższym zakresie ciepła może czasami pomóc skorygować ten problem.
U mnie przekracza niewiele więc chyba zostawię tak jak jest.