Strona 1 z 2
Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Napisane:
5 maja 2014, 18:17
przez wlodekBJ
Witam jak w tytule czy ZM podejdzie w miejsce ZL-a? Poprostu muszę wymienić a ceny ZL są chore a mam za grosze ZM-a. Jak ktoś wie odpowiadać bo jutro lecę po silnik

przenoszę
Re: Szybkie pytanie o silnik ZL/ZM

Napisane:
5 maja 2014, 18:45
przez xedos1972
to jest goły słupek ? , ZM ma inny dolot i wylot i co ze sterownikiem silnika zostaje ten z ZL-a ?
Re: Odp: Szybkie pytanie o silnik ZL/ZM

Napisane:
5 maja 2014, 18:46
przez Bo_Lo
Raczej kiepsko,ZM ma wiazke el na OBD2 , 2 katy i 2 sondy
ZL ma OBD1,1 kat i 1 sonde.
W poznaniu jest ZL za dobra kase z przebiegiem ok 50 tys km
Wysłane z mojego WT19i

Napisane:
5 maja 2014, 22:06
przez wlodekBJ
Chodzi o goły słupek bez osprzętu. Osprzęt zostanie z ZL. Chodzi mi o to czy flansze kolektorów są takie same itd. w Hondach tak zmieniałem i grało nawet 1.6 na osprzęcie od 1.4(a dotego mocy było więcej) więc ciekaw jestem czy tu tak jest ALE dowiedziałem się dokładniej ten silnik co mam do kupna ma oznaczenia ZL01 i pochodzi z polifta 2001r ale osprzęt wygląda dokłądnie tak jak ZM. Więc jak w polifcie też było 1.5?

??
Choodzi dokładnie o ten silnik, dolot inny ale blok wygląda na ten sam.:
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4131276832
Re: Szybkie pytanie o silnik ZL/ZM

Napisane:
6 maja 2014, 02:34
przez xedos1972
to na pewno ZM ma inny kolektor i to widać, oznaczenia takie są bo blok i głowica i reszta ze słupka jest taka sama , możesz to sprawdzić z boku silnika nad termostatem np. ZL-01 i dalej 5-2 i tu jest różnica . wyjścia pod kolektory są identyczne w głowicy ,skok tłoka jest inny w ZM-e i ma czujnik stukowy po tym poznasz . ciekaw jestem czy ci się to uda mocy ZM-a pewno nie będzie bo dolot zostaje z ZL-a.

Napisane:
6 maja 2014, 11:15
przez tinek
ja bym próbował przekładać, ale musisz mieć kolektor wydechowy od zm-a, nie wiem jak z dolotem, ale jak będzie z ZMa to na wiązce i kompie z ZLa nie będzie działał VICS, komp powinien sobie poradzić.

Napisane:
6 maja 2014, 12:16
przez Bo_Lo
a ja nie,temat dość śliski,nie przerabiany na forum.Jak się okaże że nie bangla to zostanie bujając się z niepotrzebnym ZLem.
ZL to nie KL,na pniu nie sprzeda.Jak jestem na forum to dopiero 2 padnięty ZL o którym słyszę.
Ja gdybym już miał się bawić w rzeżbę ,min z OBD1 na OBD2 to już wolałbym rzeżbić na FSa.
czasem się okaże że ZM na gratach od ZLa będzie miał 88 hp


Napisane:
6 maja 2014, 23:33
przez wlodekBJ
W każdym bądź razie zaryzykowałem

Mam go już u siebie, swojego ZL-a dziś wyrzuciłem z komory. Oznaczenie na głowicy w starym silniku na głowicy to: ZL01 2-2 a w nowym ZL01 5-2 i ma czujnik stuku czyli tak jak "Xedos1972" pisał. Spróbuję jeśli nikt tego niepróbował to dam znac jak to działa i czy wogóle działa kolektory zostawiam od ZL bo zadużo zabawy by było, zostawiam tylko nowe czujniki wałków i wału oraz cewki, tylko tyle bo nic więcej niepasuje

Chyba jeszcze tylko sonda jest tasama ale to musze sprawdzić numery jeszcze. A i jeszcze ciekawostką jest duuużo lżejsze koło zamachowe w ZM-ie przynajmniej o połowę.
Re: Odp: Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Napisane:
6 maja 2014, 23:58
przez Bo_Lo
O,to ciekawa sprawa z tym kolem.przypasi to wszystko do skrzyni od ZLa? Wpgole to informuj na biezaco,przecierasz szlaki;–) i koniecznie hamownia po swapie;–)
Wysłane z mojego WT19i

Napisane:
7 maja 2014, 00:16
przez wlodekBJ
Jutro się wszystko okaże będę pisał co i jak

Bo_Lo nie stresuj mnie już tyle bo już sam się boję czy to podejdzie czy nie, stawiając oba silniki bez osprzętu obok siebie wyglądają w zasadzie identycznie więc nadzieja jest


Napisane:
7 maja 2014, 00:58
przez Piterek17
Rób fotki w miarę możliwości i informuj na bieżąco, bo zawsze prekursor otwiera drzwi kolejnym


Napisane:
7 maja 2014, 18:44
przez tinek
Bo_Lo napisał(a):a ja nie,temat dość śliski
a jednak Ciebie nie posłuchał

jak ma się gdzie, czym i umie grzebać to trochę mniejsze ryzyko utopienia $$
przeglądałem zdjęcia kolektorów i wygląda na to, że powinny pasować, nie wiem czemu mi się ubzdurało, że wydech jest całkiem inny...

Napisane:
7 maja 2014, 18:57
przez Bo_Lo
zaraz za kolektorem wydech jest inny.dla mnie jednak wieksza niewiadoma jest wiązka na OBD1 i OBD2,problem z kompem,sondami,czujnik stukowy itp.nie wiem jak stopień spężania(czy jest taki sam) skądś się te kilka kuniów więcej w ZMie bierze.
Pamiętajcie to nie Hunda.Tak samo jest z KLami i KFem.Niby motory K8,Kf,KLDE,KLZE to praktycznie to samo,a jednak nie do konca.glowice z Kl do KF nie pasuja,komp od KLDEnie pasuje do KLZE a od KFa pasuje...
Re: Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Napisane:
7 maja 2014, 19:54
przez xedos1972
kolektory są inne jak i dolotu i wylotu ale mocowanie jest identyczne bo głowica jest taka sama, czujnik stukowy nie zostanie podpięty i tyle, bo sterowanie jest z ZL-a w którym nie został zamontowany .stopień sprężania jest identyczny , moc ZM-a bierze się z innego kolektora dolotowego i przepustnicy ,(przykład zwężka w hondzie civic VI w silniku 1,4 na rynek niemiecki ,ze zwężką ma 75 a po wyjęciu nominale 90 kucy ) w końcu 10KM to nie tak dużo .

Napisane:
7 maja 2014, 21:56
przez tinek
Bolo...
xedos1972 napisał(a):kolektory są inne jak i dolotu i wylotu ale mocowanie jest identyczne bo głowica jest taka sama
o to mi chodziło, a jeśli dolot i wydech jest "węższy" w ZL-u to nie ma mowy o wyciągnięciu serii z samego słupka ZM-a.
Komp (ZLowy) sobie poradzi korektami, o ile nie będą musiały być za duże, i nie ma tu znaczenia jakie jest obd/ wiązka, a jak będzie potrzeba zmiana kompa to i wiązkę będzie trzeba wymienić lub dosztukować pod brakujący osprzęt.

Napisane:
7 maja 2014, 23:11
przez wlodekBJ
A więc udało się ! Przecierając szlaki stwierdzam że silnik ZM bez problemu pasuje i pracuje na osprzęcie ZL-a, dziś go włożyłem odpaliłem i zrobiłem 70km jak narazie wszystko okej okazuje się że muszę gaz chyba wyregulować bo jest sporo słabsza powyżej 3 tys. rpm, jednakże autko na benzynie pracuje prefekt, nieprzerywa, niegaśnie, ma moc, niemuli i ciągnie łądnie równo niedusząc się i nieszarpiąc w całym zakresie obrotów. Z ZM z osprzętu wziełem koło zamachowe, pasowe, cz. poł. wału i wałków rozrządu, sondę oraz cewki inne rzeczy musiałem zabrać ze starego osprzętu od ZL-a z kolektorami włącznie.
Poniżej Foto:

A tu już włożony ZM :

Tak więc Pasuje


Napisane:
7 maja 2014, 23:59
przez Piterek17
Gratulacje

Czekamy na więcej

Re: Odp: Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Napisane:
8 maja 2014, 00:28
przez Bo_Lo
No to gitara:-D
A co z tym kolem zamachowym od ZMa? Nie pasuje? Jsk jest lzejsze to fajnie jakby spasowalo. Btw nie daloby sie zmodzic tak zeby kolektor dolotowy z przepustnica od ZMa przypasic?
Wysłane z mojego WT19i

Napisane:
8 maja 2014, 00:59
przez wlodekBJ
Z kołem to się trochę przeliczyłem jest lżejsze jakiś kilogram (lipna waga) a wynika to z jego innej budowy bo ZL jest grube jednoczęściowe a z ZM składa się z części blaszanej i żeliwnej (na oko jest połowę chudsze) co do kolektora popatrzę jeszcze bo mi został ale to już na spokojnie narazie mazda ma służyć

Re: Odp: Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Napisane:
8 maja 2014, 03:43
przez Bo_Lo
W sumie to dlaczego nie zalozyles kolektora dolotowego od ZMa?
Z tym kolem to nie skumalem,czyli zalozyles od ZMa -to lzejsze?jakas roznica odczuwalna jast?
Wysłane z mojego WT19i