regulacja sprzęgła w 323f 1.6 2002

Postprzez Skazony » 17 sty 2014, 17:09

Witam,
jestem nowy na forum jednak prawdopodobnie będę tu częstym gościem bowiem zamierzam zakupić 323 1,6 ZM

Pytanie :
czy ten model/silnik posiada regulację sprzęgła ?
(objawy: sprzęgło działa już na samej górze i wystarczy delikatne naciśnięcie pedału jednak aby autko zaczęło "ciągnąć" trzeba je całkowicie puścić )

Jakie są ewentualne koszty wymiany/naprawy sprzęgła ?

Pozdrawiam
Na przekór wszystkim !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez uvekolarz » 17 sty 2014, 19:47

u mnie w silniku 1.5 (ZL) jet regulacja skoku sprzegła pod pedałem sprzęgła. Najlepiej skok jest ustawić tak jak jest to opisane w manualu w tych zakresach co jest tam napisane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez NeckUno1 » 24 lis 2014, 23:49

Witaj kolego. Gdy ja kupowałem swoją Mazdę miałem identyczny problem, dodatkowo szarpało w trakcie ruszania. Jak się okazało tarcza sprzęgła była już mocno zużyta (poprzednim właścicielem była kobieta :) ). Nowe kompletne sprzęgło Valeo kosztowało mnie 350 zł, natomiast wymiana 150 zł.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez Skazony » 24 lis 2014, 23:57

Dzięki
no to mnie podłamałeś :(
ale w pierwszej kolejności hamulce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez NeckUno1 » 26 lis 2014, 02:38

A tobie też szarpie przy ruszaniu? Bo najczęściej to jest objawem zużytego sprzęgła, także nie załamuj się za wcześnie :) Możliwe, że regulacja załatwi sprawę. Sprawdź jak zachowuje się siłownik wysprzęglika na obudowie skrzyni i czy nie ma wycieków płynu, możliwe że masz zapowietrzony układ. Przetestuj jak zachowuje się sprzęgło na wysokim biegu dodając gazu pod górę, jak będzie się ślizgać to obroty będą rosły a auto nie będzie przyspieszać – to będzie oznaka zużycia tarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez Skazony » 26 lis 2014, 09:37

Tak ja równiez mam sprzęgło do wymiany :(
co prawda nie szarpie (ale pewnie niedługo zacznie)

Nie pozostało mi nic innego jak poszukać w Łodzi warsztatu gdzie mi to zrobią za rozsądną cenę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez Damian68 » 30 lis 2014, 01:36

Miałem to samo. Niestety wymiana sprzęgła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Skazony » 15 gru 2014, 00:24

Wjechało AISIN
koszt wymiany + komplet sprzęgła 650 PLN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez lolo_90 » 15 kwi 2016, 19:11

Witam,
Ja wymieniłem sprzęgło komplet i mam wrażenie, że teraz bierze bardzo nisko! ledwo puszczę od podłogi i już ciągnie. To normalne czy trzeba to jakoś odpowietrzyć albo podregulować? spotkał się ktoś z takim czymś? Do tego mam wrażenie że trochę ciężko wchodzi dwójka.
mazda 323 SVI (BJ) 1,6 benzyna 98 km 2001 r.
lolo_90
 

Postprzez Micha3l » 18 kwi 2016, 14:26

Spokojnie, też po wymianie nie mogłem się do tego przyzwyczaić. Sprzęgło działało niemal w trybie zero-jedynkowym. Sprzęgło musi się po prostu trochę dotrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323