323f 1.6 2002 + lpg czarny olej!!!

Postprzez seba2405 » 15 gru 2013, 22:13

po okolo 1,5 miesiaca od wymiany filtrow i oleju oraz przejecheniu hmm 1,5 tys km olej jest czarny i wygleda jak bym zrobil przynajmniej 10tys zastanawiam sie czy przypadkiem nie przepuszczaja pierscienie mierzylem kompresje i jest 9.5 atmosfery wiem ze od 9 wchodzi na czerwona kreske i trzeba myslec o wymianie. moze ktos ma inna teorie na temat czarnego oleju???
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 13:48
Posty: 11
Auto: 323f 1.6 benzyna 2002

Postprzez xedos1972 » 15 gru 2013, 22:39

Jeśli przyjmiemy że stopień sprężania to 9 dla ZM-a to kompresja powinna być ponad 11 dla nowego silnika .
Sprawdzałeś z próbą olejową ?.
Jeśli z olejową i ciśnienie nie wzrosło i wynik jest podobny to raczej głowica do roboty ,a jeśli wzrost był spory prawie do wartości nominalnych to świadczy o złym stanie pierścieni .
W przypadku niewielkiej poprawy po próbie olejowej świadczy o ogólnym zużyciu silnika (pierścienie ,gładź cylindra ,zawory i ich gniazda .wykonaj dwie próby olejową i normalną a wyniki porównaj i dadzą ci obraz stanu twojego silnika .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez seba2405 » 17 gru 2013, 14:18

glowice robilem 1.5 miesiaca temu razem z rozrzadem i paroma pierdolami wsadzilem 2,5 kloca rolki, walki, uszczelki myslalem ze teraz bedzie juz oki a tu...... znowu w zyciu mi nie wyszlo!!! <glupek2> uszczelki sa jeszcze wszystkie miekie wiec wymiana pierscieni i wspolelementow na chwile obecna wyjdzie mnie okolo 1000 zl :( promocja. co robic???
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 13:48
Posty: 11
Auto: 323f 1.6 benzyna 2002

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 14:38

9,5 to juz trup ale akurat czernienie oleju nie musi byc przez to.
Przemek323c
 

Postprzez xedos1972 » 17 gru 2013, 19:40

masz albo pecha i kupiłeś takiego złoma albo źle zrobiona głowica i stąd takie wyniki kompresji . głowica była robiona na full z planowaniem ,docieranie zaworów i ich gniazd czy kosmetyka i dlaczego była robiona ? i co z olejem brała ? przy słabych pierścieniach to by wciągała olej .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez seba2405 » 20 gru 2013, 02:57

glowica byla robiona z planowaniem, powod hmm chyba opilki metalu w silniku i z tego co pamietam oleju nie brala, jak jest zimna to strasznie kopci przez minute lub dwie i sie uspokaja wydaje mi sie ze czuc olej ale rula wydechowa wydaje sie czysta. olej wycieka ale spod miski skrzywiona blacha i musze skolowac prosta bo silikon nie trzyma. niestety zakup na szybko i ...... trzeba z tym zyc, ale czy warto ja ratowac <co?>
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 13:48
Posty: 11
Auto: 323f 1.6 benzyna 2002

Postprzez xtomekx » 26 gru 2013, 13:30

No to wszystko masz kolego jasne... Pozostało ci tylko wymienić pierścionki. Też tak miałem i taki sam objaw. Obstawiałem na uszczelniacze zaworowe, ale jak Tylko zdjąłem głowice to było widać że uszczelniacze są jeszcze ok. Na 100% po wymianie pierścieni i honowaniu cylindrów wszystko będzie OK :P :P
xtomekx
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323