Strona 1 z 1
Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
24 cze 2013, 18:09
przez marusiek91
Witam,
Poczytałem troche na forum o problemach z alternatorem i sam juz nie wiem, ale spytam sie Was odnosnie mojej sprawy.
Otóż w ziemie często mi się świeci kontrolka ladowania. Czasem nawet w zimie samochód nie chciał odpalić. Zasada byla taka ze im więcej rzeczy była włączonych (światła, lusterka, ogrzewanie szyby) – tym szybciej sie włączała ta kontrolka. Teraz latem włacza się na rzadziej lecz jednak tez występuje. Szczególnie jak włączę klimatyzacje. Gdy wlacza klime za 3,4 bieg to samochód potrafi zgasnąć na zakręcie lub na dojeżdżaniu bez biegu. Moje pytanie – czy to wina tylko uszkodzonego alternatora czy może mieć ten problem przyczynę w czyms innym?
Prosze o rady bo se juz mecze z tym ponad pół roku. Pozdrawiam
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
24 cze 2013, 19:06
przez VPM
miałem tak samo samochód gasł na jałowym z włączona klima wymieniłem akumulator i jest dobrze ale mam niskie obroty biegu jałowego muszę wyczyścić egr i bedzie oki

Napisane:
24 cze 2013, 19:23
przez xedos1972
jak masz miernik to zmierz napięcia samego akumulatora , jak i ładowanie alternatora od tego trzeba zacząć .
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
25 cze 2013, 11:45
przez marusiek91
a jak sprawdzi ladowanie saego alternatora?
Odp: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
25 cze 2013, 19:48
przez gik
Miałem podobnie, jednak nie gasł bo nie zdążył, zregenerowałem alternator, padł regulator napięcia, a że to skośnooki to nie jak w boshu za 18 zł tylko ok 140 hehe plus szczotki i robota to wyszło razem 180 zł.
Obiaw był taki, że raz się paliła kontrolka a raz nie.
Napięcie ładowania spawdzisz miernikiem przykładając jeden kabelek do plusa aku a drugi gdzieś do masy auta, ewentualnie do minusa akumulatora
Wysłane z mojego HTC Vision
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
26 cze 2013, 06:24
przez marusiek91
ok, dzis to posprawdzam. A mam pytanie, nie lepiej wymienic caly alternator niz go regenerowac za 180 zł? Bo pewnie uszkodzone mam jak Ty szczotki i regulator napięcia (a to są stał komponenty alternatora), którego kupie za około 120zł – używke oczywiście.
Pozdrawiam
Odp: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
26 cze 2013, 10:11
przez gik
Moim zdaniem lepiej mieć nowe części niż kolejną niespodzianke za 50 zł mniej
Wysłane z mojego HTC Vision

Napisane:
26 cze 2013, 13:00
przez xedos1972
sprawdzenia dokonujesz na wyjściu z samego alternatora ,jakie napięcie i jaka moc . szary kapselek zamykany na jeden zatrzask dochodzi jeden gruby przewód ,łatwy dostęp (nie wtyczka z 2 cienkimi przewodami) plus z tego wyjścia a masa z zacisku akumulatora (musi być w pełni naładowany)
jaka moc to musiał byś przerwać obwód ,czyli odkręcić kabel i puścić prąd przez miernik , mój miernik to zrobi , nie wiem jaki ty posiadasz .
co do używki to nigdy nie wiesz co kupisz i gdzie leżało może w jakiejś zalanej szopie , warunek to gwarancja rozruchowa minimum 14 dni . w swojej starej maździe 626 GD a było to grubo 10 lat temu zdecydowałem się na naprawę koszt to około 200 zł wymiana regulatora , gdzie za używkę śpiewali 2x tyle, dziś jest inna sytuacja części mnogo ale to twoja decyzja .
tego bym nigdy nie kupił -zdjęcie poglądowe chodzi mi o stan części
http://allegro.pl/mazda-323-92r-1-6-16v-alternator-i3325045023.html

Napisane:
26 cze 2013, 18:31
przez black_pablo
lepej oddać do regeneracji masz gwarancję itp...
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
1 lis 2014, 10:25
przez rafal700
jak wymienić regulator napięcia? mam ładowanie na poziomie 13,6v przy włączonych światłach.

Napisane:
1 lis 2014, 10:54
przez gik
trzeba cały alternator rozebrać, bo jest na samym dole i trochę kosztuje

Napisane:
1 lis 2014, 12:01
przez xedos1972
regulator napięcia to kosz 75 zł + łożysko 20 zł bo warto też wymienić jak będzie altek rozebrany ,robocizna 0 zł jak sam zrobisz .

Napisane:
3 lis 2014, 11:33
przez Bolsblue
Skąd ty masz takie ceny? Regiel kosztuje powyżej 100zł. Łożyska są dwa i nie polecałbym takiego za 20zł bo za długo to nie pożyje.
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
3 lis 2014, 14:02
przez xedos1972
z tego sklepu:
http://osinskiartur.pljak chcesz tak dokładnie wiedzieć to napisz do forumowicza" ewemarkam", rozebrał altka wymienił co trzeba , złożył,jeździ dalej i w takich pieniądzach jakie napisałem ,pamiętaj że każdy kupuje to na co go stać, dla mnie możesz kupić nawet z serwisu Mazdy i nic mi do tego.

Napisane:
3 lis 2014, 21:20
przez tadziol
rafal700 napisał(a):jak wymienić regulator napięcia? mam ładowanie na poziomie 13,6v przy włączonych światłach.
Regulacją napięcia i prądu ładowania zajmuje się PCM.To co tkwi w altku to tylko power driver.
Literka "
P" na konektorze alternatora oznacza ścisłą współpracę z Powertrain Control Module.


Napisane:
4 lis 2014, 22:42
przez tinek
Chyba u mnie ładowanie też zdycha... były kiedyś przypadki, że wymiana regulatora nie pomogła? chodzi mi o przypadki słabszego ładowania
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
4 lis 2014, 22:43
przez tadziol
A po czym stanowisz,że zdycha ?
Jakieś pomiary ?

Napisane:
5 lis 2014, 19:39
przez tinek
Jak ładuje 13,8V z obciążeniem to jest dobrze, przeważnie poniżej – 13,5-13,7V, nie wiem czy przez to poprzedni aku nie zdechł, aczkolwiek nie wiem ile czasu jeździł u niemca. Na aku tez nie ma szału z napięciem bez ładowania – ok 12,4V. Musiałbym jeszcze raz pomierzyć, mimo że mam stały podgląd, który mi trochę zaniża.
Re: Ładowanie akumulatora – kontrolka

Napisane:
6 lis 2014, 22:51
przez tadziol
13,5-13,8 to też jest ładowanie.
Masz problem z akku czy coś innego,że Cię to trapi ?
Tu poczytaj :
viewtopic.php?f=409&t=109274&p=2386870&hilit=%C5%82adowanie+adaptacyjne#p2386870

Napisane:
7 lis 2014, 20:34
przez tinek
Problemów nie mam, ale nie chcę się zdziwić zimą jak aku będzie niedoładowany, aku rok temu wymieniany.
Przeczytane.