Wymiana silnika. Strzelił korbowód.

Witam.
Mam mazdę 323f BJ z 99roku. Silnik benzyna 1,5 16V 88km.
Przy 170 tys. przebiegu (nie mam 100% pewności, że przebieg jest prawdziwy), strzelił mi korbowód i zrobił dziurę w silniku. Silnik do wymiany.
Zapewne mam silnik ZL, ale gdzie na nim znajdę oznaczenie – pod pokrywą zaworów?
Mam też pytanie, czy komuś stało się coś podobnego? Mój silnik nie dawał wcześniej żadnych objawów, żadnego stukania, pukania czy innych dziwnych przypadłości. Po prostu gdy jechałem autostradą, przy prędkości 140km/h usłyszałem dziwną pracę silnika, momentalnie zadymiło się z pod maski, coś strzeliło i po jeździe. Wstępne oględziny mechanika, poskutkowały wyciągnięciem korowodu z dziury którą zrobił w silniku. Oczywiście wylało się też trochę oleju, na tylną ścianę i na przód – tak jakby korbowód zrobił dwie dziury, od przodu i tyłu silnika.
Jedynym co się działo z pracą silnika, były skoki obrotów, tak jakby samochód miał problemy z niwiskimi obrotami – czasem na postoju momentalnie spadały do prawie minimum i od razu wracały do normy, a przy ruszaniu trzeba było dodać gazu, gdyż potrafił zgasnąć. Ale miałem stwierdzone, ze przyczyną był silnik krokowy. A to chyba nie miało żadnego wpływu na to co się stało.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czym dokładnie różnią się silniki ZL (ten montowany w takiej mazdzie jak moja – BJ) od silnika który był montowany w mazdach BA / BH w latach 1994-1998 (jago oznaczenie to chyba Z5). Oba to silniki 1,5 16V 88km. Po zdjęciach wydaje się jakby różniły się tylko kolektorami.
Czy ten silnik będzie pasował do mazdy BJ?
Pozdrawiam,
Michał.
Mam mazdę 323f BJ z 99roku. Silnik benzyna 1,5 16V 88km.
Przy 170 tys. przebiegu (nie mam 100% pewności, że przebieg jest prawdziwy), strzelił mi korbowód i zrobił dziurę w silniku. Silnik do wymiany.
Zapewne mam silnik ZL, ale gdzie na nim znajdę oznaczenie – pod pokrywą zaworów?
Mam też pytanie, czy komuś stało się coś podobnego? Mój silnik nie dawał wcześniej żadnych objawów, żadnego stukania, pukania czy innych dziwnych przypadłości. Po prostu gdy jechałem autostradą, przy prędkości 140km/h usłyszałem dziwną pracę silnika, momentalnie zadymiło się z pod maski, coś strzeliło i po jeździe. Wstępne oględziny mechanika, poskutkowały wyciągnięciem korowodu z dziury którą zrobił w silniku. Oczywiście wylało się też trochę oleju, na tylną ścianę i na przód – tak jakby korbowód zrobił dwie dziury, od przodu i tyłu silnika.
Jedynym co się działo z pracą silnika, były skoki obrotów, tak jakby samochód miał problemy z niwiskimi obrotami – czasem na postoju momentalnie spadały do prawie minimum i od razu wracały do normy, a przy ruszaniu trzeba było dodać gazu, gdyż potrafił zgasnąć. Ale miałem stwierdzone, ze przyczyną był silnik krokowy. A to chyba nie miało żadnego wpływu na to co się stało.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czym dokładnie różnią się silniki ZL (ten montowany w takiej mazdzie jak moja – BJ) od silnika który był montowany w mazdach BA / BH w latach 1994-1998 (jago oznaczenie to chyba Z5). Oba to silniki 1,5 16V 88km. Po zdjęciach wydaje się jakby różniły się tylko kolektorami.
Czy ten silnik będzie pasował do mazdy BJ?
Pozdrawiam,
Michał.