Strona 1 z 1

Nowy pasek, bardzo mocno napięty a i tak czasami zapiszczy. Alternator?

PostNapisane: 15 mar 2013, 09:51
przez elkanguro
Witam panowie, mam całkiem niedawno założony nowy pasek, naciągnięty bardzo mocno a i tak czasami zapiszczy. Czy powodem może być, nie wiem, np. "zjechana" rolka na alternatorze? Da się to wymienić? Co jeszcze ewentualnie może być przyczyną?

PostNapisane: 15 mar 2013, 13:10
przez xedos1972
przerabiałem to w swoim ZL-u ,jak piszczy to raczej na głównym kole , też z tym wojowałem sporo czasu . wymyj dokładnie rowki w kołach sprawdź czy nic nie wpadło jakiś mały kamyczek, i tylko paski Bando lub oryginał . u mnie we znaki dawał się ten od klimy+wspomaganie jest większe obciążenie . ciężko u mnie pracowała regulacja, całą wykręciłem i przesmarowałem ,żeby coś wyregulować to całą siłą musiałem naciskać na pompę od wspomagania bo nią się reguluje , sporo roboty i kiepski dostęp aby można było wykręcić bo jedna śruba przechodzi przez koło pasowe pompy .

Re: Nowy pasek, bardzo mocno napięty a i tak czasami zapiszczy. Alternator?

PostNapisane: 15 mar 2013, 14:51
przez Micha3l
Odtłuść dokładnie koła pasowe, wystarczy delikatnie zaolejone koło pasowe koło i będzie piszczeć lub się delikatnie ślizgać. U mnie dostało się trochę oleju z pod porywy rozrządu, który spływał po osłonie rozrządu która była, pęknięta i źle spasowana i dotykała wręcz koła pasowego w wyniku czego pasek niestety pękł. Teraz po wymianie osłony, oraz dokładnym oczyszczeniu kół pasowych, a także pomimo pasku Gatesa na który tu wszyscy narzekają, nastała błoga cisza :D a za pasek dąłem niecałe 25zł :D

Re: Nowy pasek, bardzo mocno napięty a i tak czasami zapiszczy. Alternator?

PostNapisane: 20 mar 2013, 15:33
przez sztosik
Kup oryginalne paski mazdy. Miałem ten sam problem. Po wymianie cisza <oczko>